KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
![]() |
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kleine wijziging in de 747-uitfaseer planning.
De BFN (fullpax) gaat in het voorjaar een D-check krijgen en mag dan nog een aantal jaren doorvliegen.
Het uitfaseerschema is vooralnog dan nu voor 2017:
PH-BFD - 15 JAN 2017
PH-BFE - 22 MAY 2017
PH-BFR - 01 NOV 2017
PH-BFC - 04 DEC 2017
Mogelijk gaat er in 2017 nog wel 1 andere 747 uit, omdat de BFN nu langer door gaat vliegen.
Deze 747's zijn inmiddels al uitgefaseerd (in deze volgorde):
PH-BFM - Teruel
PH-BFO - Teruel
PH-BFK - Mojave
PH-BFA - Teruel
PH-BFP - Teruel
Groeten, Roel
De BFN (fullpax) gaat in het voorjaar een D-check krijgen en mag dan nog een aantal jaren doorvliegen.
Het uitfaseerschema is vooralnog dan nu voor 2017:
PH-BFD - 15 JAN 2017
PH-BFE - 22 MAY 2017
PH-BFR - 01 NOV 2017
PH-BFC - 04 DEC 2017
Mogelijk gaat er in 2017 nog wel 1 andere 747 uit, omdat de BFN nu langer door gaat vliegen.
Deze 747's zijn inmiddels al uitgefaseerd (in deze volgorde):
PH-BFM - Teruel
PH-BFO - Teruel
PH-BFK - Mojave
PH-BFA - Teruel
PH-BFP - Teruel
Groeten, Roel
- HV7572KC
- Scramble Die-Hard
- Posts: 586
- Joined: 01 Jan 2005, 16:26
- Subscriber Scramble: HV7572KC
- Location: Sneek
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bedankt voor de update! Nu hoop ik dat de geplande D-Check voor de BFY uiteraard ook blijft staan voor dit voorjaar.
Hoe langer het uitstel van WFU hoe beter![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hoe langer het uitstel van WFU hoe beter
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 387
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een recente ( 02 November) foto van PH-BFK in de Mojave (+ 4 MD11's, 2 ex KLM en 2 ex MP)poereng wrote:
Deze 747's zijn inmiddels al uitgefaseerd (in deze volgorde):
PH-BFM - Teruel
PH-BFO - Teruel
PH-BFK - Mojave
PH-BFA - Teruel
PH-BFP - Teruel
Groeten, Roel
![Image](http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/3/3/2/4108233.jpg)
Copyright Andras Kisgergely , zie : http://www.airliners.net/photo/All-Nipp ... /4108233/L
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
One of the 2x Southern Air B747s could possibly also be ex-KLM:
- N725SA: Delivery date Airline Registration
03/11/1978 KLM PH-BUL
13/08/2003 Southern Air N725SA
- N746SA: Delivery date Airline Registration
15/12/1976 KLM PH-BUI withdrawn fom use 07/04/03
13/08/2003 Southern Air N746SA
- N725SA: Delivery date Airline Registration
03/11/1978 KLM PH-BUL
13/08/2003 Southern Air N725SA
- N746SA: Delivery date Airline Registration
15/12/1976 KLM PH-BUI withdrawn fom use 07/04/03
13/08/2003 Southern Air N746SA
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 387
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
-N725SA (ex PH-BUL) was stored at Goodyear - Phoenix / Goodyear (Litchfield Municipal / NAS) (GYR) has never been seen in SA livery and is already scrapped.XYZ wrote:One of the 2x Southern Air B747s could possibly also be ex-KLM:
- N725SA: Delivery date Airline Registration
03/11/1978 KLM PH-BUL
13/08/2003 Southern Air N725SA
- N746SA: Delivery date Airline Registration
15/12/1976 KLM PH-BUI withdrawn fom use 07/04/03
13/08/2003 Southern Air N746SA
![Image](http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/6/4/8/0502846.jpg)
see : http://www.airliners.net/photo/Untitled ... 4uGw%3D%3D
2004-05-29 Timco Ramp, parting out-scrapping area on jacks
2004-06-12 Presumed scrapped
2004-09-23 Last Action Taken
2004-11-08 Cancel date
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- Richard787
- Scramble Newbie
- Posts: 41
- Joined: 13 Oct 2006, 08:04
- Type of spotter: Civil
- Location: Schiphol
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gisteren (19-12) is de AOA teruggekomen uit XMN (onderhoud). Iemand die kan bevestigen of deze voorzien is van de "nieuwe" livery?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
ik zie de PH-AOB nu ook hoog in rusland vliegen, ook naar XMN?Richard787 wrote:Gisteren (19-12) is de AOA teruggekomen uit XMN (onderhoud). Iemand die kan bevestigen of deze voorzien is van de "nieuwe" livery?
- Richard787
- Scramble Newbie
- Posts: 41
- Joined: 13 Oct 2006, 08:04
- Type of spotter: Civil
- Location: Schiphol
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt, is 20-12 vertrokken naar XMN voor onderhoud.nick777 wrote:ik zie de PH-AOB nu ook hoog in rusland vliegen, ook naar XMN?Richard787 wrote:Gisteren (19-12) is de AOA teruggekomen uit XMN (onderhoud). Iemand die kan bevestigen of deze voorzien is van de "nieuwe" livery?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En PTP werd het dus op deze vlucht: http://www.upinthesky.nl/2016/12/27/aan ... cht-video/nustyR wrote:Ter info voor diegene die dit leuke info vinden;In this case a fuelstop has to be performed on the way to Amsterdam. Several options exist:
PTP (TFFR) is the preferred fuel stop as Air France operates to PTP on a daily basis. This will make a lot of difference when problems would occur during the groundstop.
If necessary SJU (TJSJ) can be used, which does not make a lot of difference in flying time.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
For those interested in last commercial flights of the withdrawn KLC Fokker 70's since 01may16:
PH-KZT KL1900/01may HAJ-AMS. aircraft left as KL9955/02may AMS-NWI.
PH-KZR KL1766/03sep FRA-AMS.
PH-KZA KL1862/29oct DUS-AMS.
PH-WXD KL1758/29oct BRE-AMS.
PH-KZT KL1900/01may HAJ-AMS. aircraft left as KL9955/02may AMS-NWI.
PH-KZR KL1766/03sep FRA-AMS.
PH-KZA KL1862/29oct DUS-AMS.
PH-WXD KL1758/29oct BRE-AMS.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan iemand al antwoord geven?
Richard787 wrote:Gisteren (19-12) is de AOA teruggekomen uit XMN (onderhoud). Iemand die kan bevestigen of deze voorzien is van de "nieuwe" livery?
- Richard787
- Scramble Newbie
- Posts: 41
- Joined: 13 Oct 2006, 08:04
- Type of spotter: Civil
- Location: Schiphol
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens deze foto heeft de PH-AOA niet de "nieuwe" livery.nemaco wrote:Kan iemand al antwoord geven?
Richard787 wrote:Gisteren (19-12) is de AOA teruggekomen uit XMN (onderhoud). Iemand die kan bevestigen of deze voorzien is van de "nieuwe" livery?
Foto gemaakt op XMN op 17 december, 19 december geland op SPL.
http://www.jetphotos.net/photo/8459731
- JohanvRossum
- Scramble Junior
- Posts: 181
- Joined: 25 Feb 2012, 15:55
- Type of spotter: Civil
- Subscriber Scramble: JohanvRossum
- Location: Rijnsburg
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Had in een fb bericht ook al gevraagd of na de ombouw ook nieuwe livery werd aangebracht.
Kreeg toen ook helaas een nee te horen![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Kreeg toen ook helaas een nee te horen
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is AOA helemaal niet gespoten? Dat ligt mij meer voor de hand dan spuiten in de oude livery.
JohanvRossum wrote:Had in een fb bericht ook al gevraagd of na de ombouw ook nieuwe livery werd aangebracht.
Kreeg toen ook helaas een nee te horen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Roel, als de PH-BFN een D-check krijgt betekent dat ook de nieuwe beschildering?poereng wrote:Kleine wijziging in de 747-uitfaseer planning.
De BFN (fullpax) gaat in het voorjaar een D-check krijgen en mag dan nog een aantal jaren doorvliegen.
Het uitfaseerschema is vooralnog dan nu voor 2017:
PH-BFD - 15 JAN 2017
PH-BFE - 22 MAY 2017
PH-BFR - 01 NOV 2017
PH-BFC - 04 DEC 2017
Mogelijk gaat er in 2017 nog wel 1 andere 747 uit, omdat de BFN nu langer door gaat vliegen.
Deze 747's zijn inmiddels al uitgefaseerd (in deze volgorde):
PH-BFM - Teruel
PH-BFO - Teruel
PH-BFK - Mojave
PH-BFA - Teruel
PH-BFP - Teruel
Groeten, Roel
Happy New Year!
Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography