KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kleine wijziging in de 747-uitfaseer planning.
De BFN (fullpax) gaat in het voorjaar een D-check krijgen en mag dan nog een aantal jaren doorvliegen.
Het uitfaseerschema is vooralnog dan nu voor 2017:
PH-BFD - 15 JAN 2017
PH-BFE - 22 MAY 2017
PH-BFR - 01 NOV 2017
PH-BFC - 04 DEC 2017
Mogelijk gaat er in 2017 nog wel 1 andere 747 uit, omdat de BFN nu langer door gaat vliegen.
Deze 747's zijn inmiddels al uitgefaseerd (in deze volgorde):
PH-BFM - Teruel
PH-BFO - Teruel
PH-BFK - Mojave
PH-BFA - Teruel
PH-BFP - Teruel
Groeten, Roel
De BFN (fullpax) gaat in het voorjaar een D-check krijgen en mag dan nog een aantal jaren doorvliegen.
Het uitfaseerschema is vooralnog dan nu voor 2017:
PH-BFD - 15 JAN 2017
PH-BFE - 22 MAY 2017
PH-BFR - 01 NOV 2017
PH-BFC - 04 DEC 2017
Mogelijk gaat er in 2017 nog wel 1 andere 747 uit, omdat de BFN nu langer door gaat vliegen.
Deze 747's zijn inmiddels al uitgefaseerd (in deze volgorde):
PH-BFM - Teruel
PH-BFO - Teruel
PH-BFK - Mojave
PH-BFA - Teruel
PH-BFP - Teruel
Groeten, Roel
- HV7572KC
- Scramble Die-Hard
- Posts: 586
- Joined: 01 Jan 2005, 16:26
- Subscriber Scramble: HV7572KC
- Location: Sneek
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bedankt voor de update! Nu hoop ik dat de geplande D-Check voor de BFY uiteraard ook blijft staan voor dit voorjaar.
Hoe langer het uitstel van WFU hoe beter
Hoe langer het uitstel van WFU hoe beter
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een recente ( 02 November) foto van PH-BFK in de Mojave (+ 4 MD11's, 2 ex KLM en 2 ex MP)poereng wrote:
Deze 747's zijn inmiddels al uitgefaseerd (in deze volgorde):
PH-BFM - Teruel
PH-BFO - Teruel
PH-BFK - Mojave
PH-BFA - Teruel
PH-BFP - Teruel
Groeten, Roel
Copyright Andras Kisgergely , zie : http://www.airliners.net/photo/All-Nipp ... /4108233/L
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
One of the 2x Southern Air B747s could possibly also be ex-KLM:
- N725SA: Delivery date Airline Registration
03/11/1978 KLM PH-BUL
13/08/2003 Southern Air N725SA
- N746SA: Delivery date Airline Registration
15/12/1976 KLM PH-BUI withdrawn fom use 07/04/03
13/08/2003 Southern Air N746SA
- N725SA: Delivery date Airline Registration
03/11/1978 KLM PH-BUL
13/08/2003 Southern Air N725SA
- N746SA: Delivery date Airline Registration
15/12/1976 KLM PH-BUI withdrawn fom use 07/04/03
13/08/2003 Southern Air N746SA
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
-N725SA (ex PH-BUL) was stored at Goodyear - Phoenix / Goodyear (Litchfield Municipal / NAS) (GYR) has never been seen in SA livery and is already scrapped.XYZ wrote:One of the 2x Southern Air B747s could possibly also be ex-KLM:
- N725SA: Delivery date Airline Registration
03/11/1978 KLM PH-BUL
13/08/2003 Southern Air N725SA
- N746SA: Delivery date Airline Registration
15/12/1976 KLM PH-BUI withdrawn fom use 07/04/03
13/08/2003 Southern Air N746SA
see : http://www.airliners.net/photo/Untitled ... 4uGw%3D%3D
2004-05-29 Timco Ramp, parting out-scrapping area on jacks
2004-06-12 Presumed scrapped
2004-09-23 Last Action Taken
2004-11-08 Cancel date
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- Richard787
- Scramble Newbie
- Posts: 41
- Joined: 13 Oct 2006, 08:04
- Type of spotter: Civil
- Location: Schiphol
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gisteren (19-12) is de AOA teruggekomen uit XMN (onderhoud). Iemand die kan bevestigen of deze voorzien is van de "nieuwe" livery?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
ik zie de PH-AOB nu ook hoog in rusland vliegen, ook naar XMN?Richard787 wrote:Gisteren (19-12) is de AOA teruggekomen uit XMN (onderhoud). Iemand die kan bevestigen of deze voorzien is van de "nieuwe" livery?
- Richard787
- Scramble Newbie
- Posts: 41
- Joined: 13 Oct 2006, 08:04
- Type of spotter: Civil
- Location: Schiphol
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt, is 20-12 vertrokken naar XMN voor onderhoud.nick777 wrote:ik zie de PH-AOB nu ook hoog in rusland vliegen, ook naar XMN?Richard787 wrote:Gisteren (19-12) is de AOA teruggekomen uit XMN (onderhoud). Iemand die kan bevestigen of deze voorzien is van de "nieuwe" livery?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En PTP werd het dus op deze vlucht: http://www.upinthesky.nl/2016/12/27/aan ... cht-video/nustyR wrote:Ter info voor diegene die dit leuke info vinden;In this case a fuelstop has to be performed on the way to Amsterdam. Several options exist:
PTP (TFFR) is the preferred fuel stop as Air France operates to PTP on a daily basis. This will make a lot of difference when problems would occur during the groundstop.
If necessary SJU (TJSJ) can be used, which does not make a lot of difference in flying time.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
For those interested in last commercial flights of the withdrawn KLC Fokker 70's since 01may16:
PH-KZT KL1900/01may HAJ-AMS. aircraft left as KL9955/02may AMS-NWI.
PH-KZR KL1766/03sep FRA-AMS.
PH-KZA KL1862/29oct DUS-AMS.
PH-WXD KL1758/29oct BRE-AMS.
PH-KZT KL1900/01may HAJ-AMS. aircraft left as KL9955/02may AMS-NWI.
PH-KZR KL1766/03sep FRA-AMS.
PH-KZA KL1862/29oct DUS-AMS.
PH-WXD KL1758/29oct BRE-AMS.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan iemand al antwoord geven?
Richard787 wrote:Gisteren (19-12) is de AOA teruggekomen uit XMN (onderhoud). Iemand die kan bevestigen of deze voorzien is van de "nieuwe" livery?
- Richard787
- Scramble Newbie
- Posts: 41
- Joined: 13 Oct 2006, 08:04
- Type of spotter: Civil
- Location: Schiphol
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens deze foto heeft de PH-AOA niet de "nieuwe" livery.nemaco wrote:Kan iemand al antwoord geven?
Richard787 wrote:Gisteren (19-12) is de AOA teruggekomen uit XMN (onderhoud). Iemand die kan bevestigen of deze voorzien is van de "nieuwe" livery?
Foto gemaakt op XMN op 17 december, 19 december geland op SPL.
http://www.jetphotos.net/photo/8459731
- JohanvRossum
- Scramble Junior
- Posts: 181
- Joined: 25 Feb 2012, 15:55
- Type of spotter: Civil
- Subscriber Scramble: JohanvRossum
- Location: Rijnsburg
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Had in een fb bericht ook al gevraagd of na de ombouw ook nieuwe livery werd aangebracht.
Kreeg toen ook helaas een nee te horen
Kreeg toen ook helaas een nee te horen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is AOA helemaal niet gespoten? Dat ligt mij meer voor de hand dan spuiten in de oude livery.
JohanvRossum wrote:Had in een fb bericht ook al gevraagd of na de ombouw ook nieuwe livery werd aangebracht.
Kreeg toen ook helaas een nee te horen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Roel, als de PH-BFN een D-check krijgt betekent dat ook de nieuwe beschildering?poereng wrote:Kleine wijziging in de 747-uitfaseer planning.
De BFN (fullpax) gaat in het voorjaar een D-check krijgen en mag dan nog een aantal jaren doorvliegen.
Het uitfaseerschema is vooralnog dan nu voor 2017:
PH-BFD - 15 JAN 2017
PH-BFE - 22 MAY 2017
PH-BFR - 01 NOV 2017
PH-BFC - 04 DEC 2017
Mogelijk gaat er in 2017 nog wel 1 andere 747 uit, omdat de BFN nu langer door gaat vliegen.
Deze 747's zijn inmiddels al uitgefaseerd (in deze volgorde):
PH-BFM - Teruel
PH-BFO - Teruel
PH-BFK - Mojave
PH-BFA - Teruel
PH-BFP - Teruel
Groeten, Roel
Happy New Year!
Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography