Dat verklaard waarom ik geen MD-11 zie...B767-300ER wrote:MCL is een 763ERcHabu wrote:Ik zie geen MD-11 op KCEW....
Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik kan me vergissen...Hurricane wrote:Gezien de complexiteit van deze situatie ben ik mij bewust dat er niet even een aantal B777Fs (of welk type dan ook) van stal kunnen komen voor een vlootvernieuwing impuls maar ik verbaas me wel dat er nog steeds B747-400BCF's rondvliegen want de -400ERF's zijn inmiddels ook aanwezig op de markt. Wat komt er na de MD-11? Gaat het licht ineens uit of word er nog wat gesparteld?
Ron
Maar vliegt "MP"(KLM) niet met 1BCF en 4xERF?
En staan de anderen lekker in de zon in Spanje?
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Geeft niks Chris. Je wordt ook alweer een jaartje ouder...cHabu wrote:Dat verklaard waarom ik geen MD-11 zie...B767-300ER wrote:MCL is een 763ERcHabu wrote:Ik zie geen MD-11 op KCEW....
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat klopt maar die 2 apparaten in Spanje staan ook nog steeds op de 'loonlijst' van Martinair (via Aircastle, waar ook de MPS via komt). Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat de PH-CKD ook in een aparte configuratie is waardoor men graag van deze kist af wil en daarom heeft verleased. Drie versies B747 en 2 versies MD11 (MCY vs de rest) vind ik een beetje veel voor deze beperkte vlootB767-300ER wrote:Ik kan me vergissen...Hurricane wrote:Gezien de complexiteit van deze situatie ben ik mij bewust dat er niet even een aantal B777Fs (of welk type dan ook) van stal kunnen komen voor een vlootvernieuwing impuls maar ik verbaas me wel dat er nog steeds B747-400BCF's rondvliegen want de -400ERF's zijn inmiddels ook aanwezig op de markt. Wat komt er na de MD-11? Gaat het licht ineens uit of word er nog wat gesparteld?
Ron
Maar vliegt "MP"(KLM) niet met 1BCF en 4xERF?
En staan de anderen lekker in de zon in Spanje?
[ Post made via Mobile Device ]
Groeten,
Ron
Ron
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij is er niets anders aan de CKD dan aan de andere ERF-en, behalve de leaseprijs . Maar zo meen ik het begrepen te hebben.Hurricane wrote:Dat klopt maar die 2 apparaten in Spanje staan ook nog steeds op de 'loonlijst' van Martinair (via Aircastle, waar ook de MPS via komt). Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat de PH-CKD ook in een aparte configuratie is waardoor men graag van deze kist af wil en daarom heeft verleased. Drie versies B747 en 2 versies MD11 (MCY vs de rest) vind ik een beetje veel voor deze beperkte vlootB767-300ER wrote:Ik kan me vergissen...Hurricane wrote:Gezien de complexiteit van deze situatie ben ik mij bewust dat er niet even een aantal B777Fs (of welk type dan ook) van stal kunnen komen voor een vlootvernieuwing impuls maar ik verbaas me wel dat er nog steeds B747-400BCF's rondvliegen want de -400ERF's zijn inmiddels ook aanwezig op de markt. Wat komt er na de MD-11? Gaat het licht ineens uit of word er nog wat gesparteld?
Ron
Maar vliegt "MP"(KLM) niet met 1BCF en 4xERF?
En staan de anderen lekker in de zon in Spanje?
[ Post made via Mobile Device ]
En als dat met de 11-en zo problematisch jad geweest, waarom heeft men de MCY er dan niet uit gedaan toen het kon maar toch gekozen voor de MCT?
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De CKD kost gewoon 1,2 miljoen dollar per maand en dat is heel wat meer dan de overige 3 ERF's. Dat is de enige reden waarom deze kist weggaat en dat heb ik een tijdje geleden al gezegd. Verder zijn er echt geen verschillen wat betreft de 747 ERF's. Daarnaast staan de twee geparkeerde BCF's niet op de 'loonlijst' van MP. Weet niet waar dat verhaal vandaan komt maar dat is absoluut niet waar. Voorlopig gaan er 2 747's weg en 1 MD11 en dit was al een jaar geleden gepland gezien leasecontracten verlengd moeten worden o.a.Hurricane wrote:Dat klopt maar die 2 apparaten in Spanje staan ook nog steeds op de 'loonlijst' van Martinair (via Aircastle, waar ook de MPS via komt). Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat de PH-CKD ook in een aparte configuratie is waardoor men graag van deze kist af wil en daarom heeft verleased. Drie versies B747 en 2 versies MD11 (MCY vs de rest) vind ik een beetje veel voor deze beperkte vlootB767-300ER wrote:Ik kan me vergissen...Hurricane wrote:Gezien de complexiteit van deze situatie ben ik mij bewust dat er niet even een aantal B777Fs (of welk type dan ook) van stal kunnen komen voor een vlootvernieuwing impuls maar ik verbaas me wel dat er nog steeds B747-400BCF's rondvliegen want de -400ERF's zijn inmiddels ook aanwezig op de markt. Wat komt er na de MD-11? Gaat het licht ineens uit of word er nog wat gesparteld?
Ron
Maar vliegt "MP"(KLM) niet met 1BCF en 4xERF?
En staan de anderen lekker in de zon in Spanje?
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat is dan een verkeerde aanname/formulering van mij. Maar kijkend bij het register ILT (van deze maand) staan PH-MPP/MPQ nog steeds ingeschreven bij Martinair Cargo, via een lease van Aircastle (dezelfde firma die eigenaar is van de MPS/MCY). Dan gaat er volgens mij nog steeds maandelijks geld die kant op gezien ACG weinig meer voorstelt en niet aan haar verplichtingen kan voldoen.Gonzo wrote:Daarnaast staan de twee geparkeerde BCF's niet op de 'loonlijst' van MP. Weet niet waar dat verhaal vandaan komt maar dat is absoluut niet waar.
Groeten,
Ron
Ron
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De reden dat de MCT ipv de MCY de vloot heeft verlaten heeft toch te maken dat de MPR en de MCY bij dezelfde leasemaatschappij vandaan komen en om beide kisten te retourneren voor het einde van de lease een te dure hobby werd (boetes etc). En dat daarom voor de MCT gekozen is. Wellicht iemand met meer details?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ze staan ingeschreven in het nederlands register, maar betalen wellicht 0 euro aan de lessor zolang ze niet vliegen?Hurricane wrote:Dat is dan een verkeerde aanname/formulering van mij. Maar kijkend bij het register ILT (van deze maand) staan PH-MPP/MPQ nog steeds ingeschreven bij Martinair Cargo, via een lease van Aircastle (dezelfde firma die eigenaar is van de MPS/MCY). Dan gaat er volgens mij nog steeds maandelijks geld die kant op gezien ACG weinig meer voorstelt en niet aan haar verplichtingen kan voldoen.Gonzo wrote:Daarnaast staan de twee geparkeerde BCF's niet op de 'loonlijst' van MP. Weet niet waar dat verhaal vandaan komt maar dat is absoluut niet waar.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik dacht dat die kisten waren door geleased want waarom staan ze daar nu weer met MP registratie? Ik kan me niet voorstellen dat ACG vooruit betaald heeft?
@mac Zat de MCT ook niet tegen een check aan?
@mac Zat de MCT ook niet tegen een check aan?
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat zou heel goed kunnen. Kan het me niet herinneren maar meestal gaat een kist terug met C-check achter de kiezen. Verder heeft de CY natuurlijk ook een bak geld gekost om weer in de lucht te krijgen. Na maanden stilstaan zal er vast wel een paar vogelnestjes in gevonden zijn en wat onderdelen vervangen zijn in combinatie met een check. De details van de kosten ivm technische zaken en het meewegen om de CT uit te faseren ipv een andere kist ken ik niet.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 747
- Joined: 20 May 2006, 21:32
- Subscriber Scramble: Mad Viper
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Prachtig. Heb de heren mogen ontmoeten die hem gemaakt hebben. De vlucht rond de Cotopaxi was echt uniek gezien die vulkaan 90% van de tijd helemaal gehuld is in wolken. Het hele filmpje van die vlucht was wel jaloers makend.76-er wrote:Recent MD11 filmpje:
[ Post made via Mobile Device ]
Cheers, Michel
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Op 8 december a.s. gaat de MCW weer vliegen voor een 2 uur durende testvlucht op BQN. Een dag later word hij terug gevlogen naar Schiphol.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De lease constructie van de CKD schijnt twee maanden geleden (5 december 2013) vernieuwd te zijn.Gonzo wrote:
De CKD kost gewoon 1,2 miljoen dollar per maand en dat is heel wat meer dan de overige 3 ERF's. Dat is de enige reden waarom deze kist weggaat en dat heb ik een tijdje geleden al gezegd. Verder zijn er echt geen verschillen wat betreft de 747 ERF's. Daarnaast staan de twee geparkeerde BCF's niet op de 'loonlijst' van MP. Weet niet waar dat verhaal vandaan komt maar dat is absoluut niet waar. Voorlopig gaan er 2 747's weg en 1 MD11 en dit was al een jaar geleden gepland gezien leasecontracten verlengd moeten worden o.a.
De lease is nu op naam van Martinair (ipv. KLM.) Waarschijnlijk is de leaseprijs ook naar beneden bijgesteld.
Het bijgevoegde artikel van Moody's gaat over de risicobeheersing van de vrachtvloot van AirCastle, waarbij een te groot percentage (4x BCF en 1x ERF)) wordt geleased aan één maatschappij (MP).
Zie : https://www.moodys.com/research/Moodys- ... -PR_285371
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik vraag me af hoeveel invloed zo'n rapport van Moodys nu nog heeft...747classic wrote:Het bijgevoegde artikel van Moody's gaat over de risicobeheersing van de vrachtvloot van AirCastle, waarbij een te groot percentage (4x BCF en 1x ERF)) wordt geleased aan één maatschappij (MP).