KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by SPL »

Delivery date op dit moment 16 juni:

KL7462 08:30 PAE PH-BVG 77W.


Groeten Martijn
Last edited by SPL on 13 Jun 2012, 17:51, edited 1 time in total.
*just doing my thing*
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Bedoel je PH-BVG?
SPL wrote:Delivery date op dit moment 16 juni:

KL7462 08:30 PAE PH-BVF 77W.


Groeten Martijn
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

PHBVG Wordt pas op zn vroegst woensdag op de lijn verwacht
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Is er al een exacte delivery date bekend van PH-BVI volgende maand?
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Get your pictures of PH-KCH !
Will enter maintenance on 2 July 2012 for phase out program
maarten22
Posts: 14
Joined: 16 May 2012, 13:04

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by maarten22 »

:cry: Wat is de planning voor de rest van de MD-11's?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Nog 1 in juli, nog 1 mid september en nog 1 aan het einde van het jaar. Als ik het goed heb begrepen althans.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Coati
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1561
Joined: 25 Jun 2005, 19:53
Type of spotter: S5
Subscriber Scramble: No
Location: Meppel, Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Coati »

B767-300ER wrote:Nog 1 in juli, nog 1 mid september en nog 1 aan het einde van het jaar. Als ik het goed heb begrepen althans.
Heb je goed begrepen inderdaad!
create your own database with www.spottingmode.com
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Worden deze 4 klaargemaakt voor de sloop? Gebeurt dat op SPL of worden ze ergens anders heen gevlogen?
Coati wrote:
B767-300ER wrote:Nog 1 in juli, nog 1 mid september en nog 1 aan het einde van het jaar. Als ik het goed heb begrepen althans.
Heb je goed begrepen inderdaad!
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3960
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

Ik had begrepen van MD11 vliegers dat de eerste verschroot worden omdat deze geen versterkte vloer hebben en dus niet omgebouwd kunnen worden naar vrachtkist.

[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Verschroot nadat alle bruikbare onderdelen gestript zijn voor de andere overgebleven M11's neem ik aan?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Volgens mij zijn er nog genoeg onderdelen op voorraad om de kisten vliegend te houden. Waarom zou je dan gebruikte onderdelen uit kisten halen. Ze moeten toch eerst gecheckt worden en is het hooguit goedkoper qua kostenplaatje. Anderzijds waarom zou je een frame strippen als er wereldwijd nog vraag is naar dit soort kosten ??
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Volgens mij is de reden juist (het gebrek aan) onderdelen icm het hoge brandstofverbruik dat de M11 pax de KLM vloot moet verlaten.
KLM is de enige maatschappij ter werled die de 11 nog als pax gebruikt. Met als gevolg dat bepaalde specifieke onderdelen amper tot niet meer te krijgen zijn. Althans, dat is wat mij verteld is, kan er compleet naast zitten natuurlijk :mrgreen:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

als je puur praat over de pax-config kan ik daar wel inkomen, want inderdaad is de KLM de enige toko die de MD als pax heeft. Maar praat je over andere onderdelen dan zouden die wel te krijgen moeten zijn gezien de vele cargo-frames die nog steeds dienst doen.

Brandstofverbruik is natuurlijk hoger dan de nieuwere kisten. Tegenwoordig zijn 2-motorige kosten in het voordeel tov de 3 of 4 motorige. Echter voor de diensten op Zuid-Amerika is en blijft het natuurlijk de meest ideale kist.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Wat betreft de laatste pax operator heb je in elk geval gelijk (op een paar verdwaalde charters na). Als KLM een beetje opschiet met het uit dienst nemen dan is de laatste scheduled pax MD-11 verdwenen voor de laatste scheduled pax DC-10 verdwenen is. Twee Biman bakken pruttelen namelijk nog steeds door....

Erwin
Image
Post Reply

Return to “'t Praethuys”