KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Delivery date op dit moment 16 juni:
KL7462 08:30 PAE PH-BVG 77W.
Groeten Martijn
KL7462 08:30 PAE PH-BVG 77W.
Groeten Martijn
Last edited by SPL on 13 Jun 2012, 17:51, edited 1 time in total.
*just doing my thing*
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bedoel je PH-BVG?
SPL wrote:Delivery date op dit moment 16 juni:
KL7462 08:30 PAE PH-BVF 77W.
Groeten Martijn
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PHBVG Wordt pas op zn vroegst woensdag op de lijn verwacht
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er al een exacte delivery date bekend van PH-BVI volgende maand?
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Get your pictures of PH-KCH !
Will enter maintenance on 2 July 2012 for phase out program
Will enter maintenance on 2 July 2012 for phase out program
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is de planning voor de rest van de MD-11's?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nog 1 in juli, nog 1 mid september en nog 1 aan het einde van het jaar. Als ik het goed heb begrepen althans.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Coati
- Scramble Addict
- Posts: 1561
- Joined: 25 Jun 2005, 19:53
- Type of spotter: S5
- Subscriber Scramble: No
- Location: Meppel, Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heb je goed begrepen inderdaad!B767-300ER wrote:Nog 1 in juli, nog 1 mid september en nog 1 aan het einde van het jaar. Als ik het goed heb begrepen althans.
create your own database with www.spottingmode.com
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Worden deze 4 klaargemaakt voor de sloop? Gebeurt dat op SPL of worden ze ergens anders heen gevlogen?
Coati wrote:Heb je goed begrepen inderdaad!B767-300ER wrote:Nog 1 in juli, nog 1 mid september en nog 1 aan het einde van het jaar. Als ik het goed heb begrepen althans.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3960
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik had begrepen van MD11 vliegers dat de eerste verschroot worden omdat deze geen versterkte vloer hebben en dus niet omgebouwd kunnen worden naar vrachtkist.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Verschroot nadat alle bruikbare onderdelen gestript zijn voor de andere overgebleven M11's neem ik aan?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij zijn er nog genoeg onderdelen op voorraad om de kisten vliegend te houden. Waarom zou je dan gebruikte onderdelen uit kisten halen. Ze moeten toch eerst gecheckt worden en is het hooguit goedkoper qua kostenplaatje. Anderzijds waarom zou je een frame strippen als er wereldwijd nog vraag is naar dit soort kosten ??
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij is de reden juist (het gebrek aan) onderdelen icm het hoge brandstofverbruik dat de M11 pax de KLM vloot moet verlaten.
KLM is de enige maatschappij ter werled die de 11 nog als pax gebruikt. Met als gevolg dat bepaalde specifieke onderdelen amper tot niet meer te krijgen zijn. Althans, dat is wat mij verteld is, kan er compleet naast zitten natuurlijk
KLM is de enige maatschappij ter werled die de 11 nog als pax gebruikt. Met als gevolg dat bepaalde specifieke onderdelen amper tot niet meer te krijgen zijn. Althans, dat is wat mij verteld is, kan er compleet naast zitten natuurlijk
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
als je puur praat over de pax-config kan ik daar wel inkomen, want inderdaad is de KLM de enige toko die de MD als pax heeft. Maar praat je over andere onderdelen dan zouden die wel te krijgen moeten zijn gezien de vele cargo-frames die nog steeds dienst doen.
Brandstofverbruik is natuurlijk hoger dan de nieuwere kisten. Tegenwoordig zijn 2-motorige kosten in het voordeel tov de 3 of 4 motorige. Echter voor de diensten op Zuid-Amerika is en blijft het natuurlijk de meest ideale kist.
Brandstofverbruik is natuurlijk hoger dan de nieuwere kisten. Tegenwoordig zijn 2-motorige kosten in het voordeel tov de 3 of 4 motorige. Echter voor de diensten op Zuid-Amerika is en blijft het natuurlijk de meest ideale kist.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat betreft de laatste pax operator heb je in elk geval gelijk (op een paar verdwaalde charters na). Als KLM een beetje opschiet met het uit dienst nemen dan is de laatste scheduled pax MD-11 verdwenen voor de laatste scheduled pax DC-10 verdwenen is. Twee Biman bakken pruttelen namelijk nog steeds door....
Erwin
Erwin