
(edit: typo)
![]() |
michel N wrote:Goh, hier is Fink ook al zo overtuigd van zijn gelijk. Zelfs al heeft hij dat niet...
Gietje wrote:Frank natuurlijk, wat een geneuzel over een callsign joh
Ik heb trouwens maar alles naar de Tattle Lounge verplaatst, want die discussie kan nog jaren doorgaan volgens mij
frank kramer wrote:ik ben allang afgehaakt, veel te warmvoorlopig ga ik het vuurtje dan ook niet verder opstoken
![]()
gelukkig mag iedereen hier zelf weten wat 'ie vindt...
Uit het grijze verleden meen ik mij te herinneren dat de Franse luchtmacht aan diplomatieke, transport en demovliegtuigen OOK een civiele regi meegaf zodat ze zonder een militaire klaring over landen heen konden vliegen op een civiel vliegplan: minder gedoe met ambassades.Fink123 wrote:michel N wrote:Goh, hier is Fink ook al zo overtuigd van zijn gelijk. Zelfs al heeft hij dat niet...
Volgens de scramble database heb ik toch echt gelijk, als je dat niet vind kloppen moet je ze maar tippen dat ze alle nummers naar een civiele regi veranderen.
Klu heeft PE-xxx gebruiktFlyboy wrote:Uit het grijze verleden meen ik mij te herinneren dat de Franse luchtmacht aan diplomatieke, transport en demovliegtuigen OOK een civiele regi meegaf zodat ze zonder een militaire klaring over landen heen konden vliegen op een civiel vliegplan: minder gedoe met ambassades.Fink123 wrote:michel N wrote:Goh, hier is Fink ook al zo overtuigd van zijn gelijk. Zelfs al heeft hij dat niet...
Volgens de scramble database heb ik toch echt gelijk, als je dat niet vind kloppen moet je ze maar tippen dat ze alle nummers naar een civiele regi veranderen.
Uit een nog grijzer verleden: De Belgische luchtmacht heeft de "OT" prefixes gebruikt en de landmacht de "OL" prefix.
En uit een KLM Blog: "Following the International Radiotelegraph Conference in Washington in 1927, Dutch registration was changed to PH. The Netherlands was assigned radio call signs for aircraft consisting of five letters which had to begin with PA, PB, PC, PD, PE, PG, PH, and PI. Because the aircraft radio stations in the Netherlands were split into various ministries, multiple registrations followed: PA for the Navy, PB for the Army (later the Air Force) and PH for civil aviation. "
Er is derhalve wel een basis om militair met civiel uitziende codes rond te vliegen...
Flyboy wrote:Uit het grijze verleden meen ik mij te herinneren dat de Franse luchtmacht aan diplomatieke, transport en demovliegtuigen OOK een civiele regi meegaf zodat ze zonder een militaire klaring over landen heen konden vliegen op een civiel vliegplan: minder gedoe met ambassades.Fink123 wrote:michel N wrote:Goh, hier is Fink ook al zo overtuigd van zijn gelijk. Zelfs al heeft hij dat niet...
Volgens de scramble database heb ik toch echt gelijk, als je dat niet vind kloppen moet je ze maar tippen dat ze alle nummers naar een civiele regi veranderen.
Uit een nog grijzer verleden: De Belgische luchtmacht heeft de "OT" prefixes gebruikt en de landmacht de "OL" prefix.
En uit een KLM Blog: "Following the International Radiotelegraph Conference in Washington in 1927, Dutch registration was changed to PH. The Netherlands was assigned radio call signs for aircraft consisting of five letters which had to begin with PA, PB, PC, PD, PE, PG, PH, and PI. Because the aircraft radio stations in the Netherlands were split into various ministries, multiple registrations followed: PA for the Navy, PB for the Army (later the Air Force) and PH for civil aviation. "
Er is derhalve wel een basis om militair met civiel uitziende codes rond te vliegen...