Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Forum rules
- Key
- Site Admin
- Posts: 11238
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Your votes please!
(edit: typo)
(edit: typo)
What four words, Jimmy!?!
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Geen zin om het topic te lezen, maar als ik het antwoord niet weet bij multiple choice gok ik altijd op de laatste
Greetz,
Patrick
Patrick
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Hoe moelijk is het Franse militaire TBM’s hebben geen civiele registratie.
Dus 33 en die gekomen is is de 104.
Dus 33 en die gekomen is is de 104.
http://woensdrechtas.nl/index.php
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Goh, hier is Fink ook al zo overtuigd van zijn gelijk. Zelfs al heeft hij dat niet...
flown in: Things with wings
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Posts: 4486
- Joined: 25 Apr 2005, 16:17
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Wat een grappige discussie. Als er maar geen vraag uit komt bij de NSK ........
"Nix bliev wie it es"
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
michel N wrote:Goh, hier is Fink ook al zo overtuigd van zijn gelijk. Zelfs al heeft hij dat niet...
Volgens de scramble database heb ik toch echt gelijk , als je dat niet vind kloppen moet je ze maar tippen dat ze alle nummers naar een civiele regi veranderen.
http://woensdrechtas.nl/index.php
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3388
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Frank natuurlijk, wat een geneuzel over een callsign joh
Ik heb trouwens maar alles naar de Tattle Lounge verplaatst, want die discussie kan nog jaren doorgaan volgens mij
Ik heb trouwens maar alles naar de Tattle Lounge verplaatst, want die discussie kan nog jaren doorgaan volgens mij
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Gietje wrote:Frank natuurlijk, wat een geneuzel over een callsign joh
Ik heb trouwens maar alles naar de Tattle Lounge verplaatst, want die discussie kan nog jaren doorgaan volgens mij
Het gaat over de registratie by the way.
http://woensdrechtas.nl/index.php
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4649
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
ik ben allang afgehaakt, veel te warm voorlopig ga ik het vuurtje dan ook niet verder opstoken
gelukkig mag iedereen hier zelf weten wat 'ie vindt...
gelukkig mag iedereen hier zelf weten wat 'ie vindt...
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
frank kramer wrote:ik ben allang afgehaakt, veel te warm voorlopig ga ik het vuurtje dan ook niet verder opstoken
gelukkig mag iedereen hier zelf weten wat 'ie vindt...
Goeie deal.
http://woensdrechtas.nl/index.php
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Posts: 4486
- Joined: 25 Apr 2005, 16:17
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Dat is het toffe van Scramble. Respect voor elkaar. Bijna nooit ontspoort een discussie. Zeldzaam. Houden zo!
"Nix bliev wie it es"
- Flyboy
- Scramble Master
- Posts: 2712
- Joined: 14 Sep 2006, 09:39
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
- Location: Hillywood
- Contact:
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Uit het grijze verleden meen ik mij te herinneren dat de Franse luchtmacht aan diplomatieke, transport en demovliegtuigen OOK een civiele regi meegaf zodat ze zonder een militaire klaring over landen heen konden vliegen op een civiel vliegplan: minder gedoe met ambassades.Fink123 wrote:michel N wrote:Goh, hier is Fink ook al zo overtuigd van zijn gelijk. Zelfs al heeft hij dat niet...
Volgens de scramble database heb ik toch echt gelijk , als je dat niet vind kloppen moet je ze maar tippen dat ze alle nummers naar een civiele regi veranderen.
Uit een nog grijzer verleden: De Belgische luchtmacht heeft de "OT" prefixes gebruikt en de landmacht de "OL" prefix.
En uit een KLM Blog: "Following the International Radiotelegraph Conference in Washington in 1927, Dutch registration was changed to PH. The Netherlands was assigned radio call signs for aircraft consisting of five letters which had to begin with PA, PB, PC, PD, PE, PG, PH, and PI. Because the aircraft radio stations in the Netherlands were split into various ministries, multiple registrations followed: PA for the Navy, PB for the Army (later the Air Force) and PH for civil aviation. "
Er is derhalve wel een basis om militair met civiel uitziende codes rond te vliegen...
- Canberra TT.18
- Scramble Addict
- Posts: 1056
- Joined: 23 Jun 2003, 21:55
- Type of spotter: S4
- Location: Beuningen (Gld)
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Klu heeft PE-xxx gebruiktFlyboy wrote:Uit het grijze verleden meen ik mij te herinneren dat de Franse luchtmacht aan diplomatieke, transport en demovliegtuigen OOK een civiele regi meegaf zodat ze zonder een militaire klaring over landen heen konden vliegen op een civiel vliegplan: minder gedoe met ambassades.Fink123 wrote:michel N wrote:Goh, hier is Fink ook al zo overtuigd van zijn gelijk. Zelfs al heeft hij dat niet...
Volgens de scramble database heb ik toch echt gelijk , als je dat niet vind kloppen moet je ze maar tippen dat ze alle nummers naar een civiele regi veranderen.
Uit een nog grijzer verleden: De Belgische luchtmacht heeft de "OT" prefixes gebruikt en de landmacht de "OL" prefix.
En uit een KLM Blog: "Following the International Radiotelegraph Conference in Washington in 1927, Dutch registration was changed to PH. The Netherlands was assigned radio call signs for aircraft consisting of five letters which had to begin with PA, PB, PC, PD, PE, PG, PH, and PI. Because the aircraft radio stations in the Netherlands were split into various ministries, multiple registrations followed: PA for the Navy, PB for the Army (later the Air Force) and PH for civil aviation. "
Er is derhalve wel een basis om militair met civiel uitziende codes rond te vliegen...
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4649
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Klopt. De KLu Friendships hadden (en de bewaard gebleven exemplaren HEBBEN) een plaatje in de cockpit met de tekst "Radiocall PE-CA*", waarbij het laatste sterretje natuurlijk ook een letter was. PE-CAA was de C-1, CAB de C-2, enzovoorts.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
Re: Armée de l'Air TBM - wie heeft er gelijk...
Flyboy wrote:Uit het grijze verleden meen ik mij te herinneren dat de Franse luchtmacht aan diplomatieke, transport en demovliegtuigen OOK een civiele regi meegaf zodat ze zonder een militaire klaring over landen heen konden vliegen op een civiel vliegplan: minder gedoe met ambassades.Fink123 wrote:michel N wrote:Goh, hier is Fink ook al zo overtuigd van zijn gelijk. Zelfs al heeft hij dat niet...
Volgens de scramble database heb ik toch echt gelijk , als je dat niet vind kloppen moet je ze maar tippen dat ze alle nummers naar een civiele regi veranderen.
Uit een nog grijzer verleden: De Belgische luchtmacht heeft de "OT" prefixes gebruikt en de landmacht de "OL" prefix.
En uit een KLM Blog: "Following the International Radiotelegraph Conference in Washington in 1927, Dutch registration was changed to PH. The Netherlands was assigned radio call signs for aircraft consisting of five letters which had to begin with PA, PB, PC, PD, PE, PG, PH, and PI. Because the aircraft radio stations in the Netherlands were split into various ministries, multiple registrations followed: PA for the Navy, PB for the Army (later the Air Force) and PH for civil aviation. "
Er is derhalve wel een basis om militair met civiel uitziende codes rond te vliegen...
Kan ik hieruit opmaken dat de Fransen dus dubbel gerigistreerd zijn?.
http://woensdrechtas.nl/index.php