KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er zijn zojuist twee nieuwe Embraers vanaf Recife geland op Kaapverdië (eiland Sal), luchthaven Amilcar Cabral (SID) voor een tankstop onderweg naar SPL
EMB 175 nr 14: PH-EXU, KL9968
EMB 190 nr 31: PH-EXV, KL9964
EMB 175 nr 14: PH-EXU, KL9968
EMB 190 nr 31: PH-EXV, KL9964
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 748
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De Orange Pride staat al enige dagen in de hangaar, heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Laatste poetsbeurt voordat de sporters opgehaald worden?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Staat in onderhoud. Wordt vervangen door de PH-BVS.patrick@tediek.com wrote:De Orange Pride staat al enige dagen in de hangaar, heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Laatste poetsbeurt voordat de sporters opgehaald worden?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
patrick@tediek.com wrote:De Orange Pride staat al enige dagen in de hangaar, heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Laatste poetsbeurt voordat de sporters opgehaald worden?
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... 7&start=15TheDutchWesley wrote:BVA has a technical failure. Structure problems (longeron crack) and will be for a total of approx 3 weeks AOG.Tyno wrote:Anyone knows if the PH-BVA will depart today? Heard rumours she wil do a special "olympic" flight from Seoul tomorrow, if so she should leave today.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM kan nog prima haar C-checks uitvoeren, in Hangaar 14 worden C-checks gedaan van 737,747,777,787 en A330.747classic wrote:De afbouw van de KLM TD "in house" facitities gaat sneller dan ik dacht. Eerst verdween de D-check facility in H14, nu de widebody paint facility. Is het nog mogelijk een "in-house" C-check uit te voeren ?
Tevens kunnen er 737s naar de KLM in NWI.
Deze capaciteit is niet groot genoeg voor de hele vloot.
Voor wat niet past wordt een plekje in het buitenland gezocht.
Zo staan er nu de BFW in Xiamen en de AOF bij Garuda.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-AOD heeft vanmiddag (1 maart) een testvlucht gemaakt naar Groningen en terug. KL9867/KL9868.Inkjet wrote:Op Facebook had men het over een 'mini C-check'. Ik ben benieuwd wat dat is.streep wrote:Helaas heeft KLM zijn eigen widebody spuithal onlangs gesloten, dus zal voor al het spuitwerk een plekje in het buitenland gezocht moeten worden.747classic wrote:
Als het (verf)garantie is : waarom niet een nieuwe verflaag aanbrengen in AMS op kosten van Taikoo.
Lijkt mij een win-win scenario voor beide partijen. : scheelt twee ferry vluchten (crew + brandstof) en een twee dagen kortere downtime.
De BFW is voor een geplande C-check naar Xiamen. Zal ongeveer 2 weken weg zijn.
PH-AOF is net naar het verre oosten vertrokken voor heavy manintenance. PH-AOD ondergaat sinds 13 januari een cabin upgrade.
Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Krijgen de 330's ook een upgrade in economy of alleen de full flats in wbc? Met het oog op uitfasering (waarvan sprake was dacht ik). Maar dat is wellicht ook weer gewijzigd inmiddels?Ger wrote:PH-AOD ondergaat sinds 13 januari een cabin upgrade.
PH-AOD heeft vanmiddag (1 maart) een testvlucht gemaakt naar Groningen en terug. KL9867/KL9868.
Rgds, Ger
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ooit zijn er 4 busjes weggegaan en dat zouden er evt 6 worden maar dat is niet gebeurd. KLM heeft elke buis nodig om de productie te draaien en verder nooit aangekondigd dat ze de bus volledig uit dienst zouden stellen. Toch benieuwd hoe deze verhalen rond blijven zwerven.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Deels geef je het zelf al een beetje aan natuurlijk. Dat er sprake was van 2 bussen extra uit de vloot, maar dat dat niet is gebeurd. Dat blijft dus hangen en plannen kunnen ondertussen inderdaad wijzigen. Helaas heeft niet iedereen dat soort inside info. Vandaar ook mijn 'dacht ik' en 'wellicht weer gewijzigd'
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt ook maar de situatie is nu alweer een aantal jaar hetzelfde. Toch blijft het rondzweven. En inside information? Het enige wat ik ooit op internet heb kunnen lezen is dat er een aantal bussen weg zouden gaan maar nooit dat KLM de gehele airbus-vloot zou afstoten. Dat is puur de geruchtenmachine geweest.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Je bedoelt die vleugels? Nee, die zijn voor een Air Canada.
Heb geen foto's kunnen vinden van PH-BHO.
Naar mijn weten krijgen de alle A330's ook nieuwe economy met o.a. nieuw IFE.JohnJ wrote:Krijgen de 330's ook een upgrade in economy of alleen de full flats in wbc? Met het oog op uitfasering (waarvan sprake was dacht ik). Maar dat is wellicht ook weer gewijzigd inmiddels?Ger wrote:PH-AOD ondergaat sinds 13 januari een cabin upgrade.
PH-AOD heeft vanmiddag (1 maart) een testvlucht gemaakt naar Groningen en terug. KL9867/KL9868.
Rgds, Ger
mac wrote:Ooit zijn er 4 busjes weggegaan en dat zouden er evt 6 worden maar dat is niet gebeurd. KLM heeft elke buis nodig om de productie te draaien en verder nooit aangekondigd dat ze de bus volledig uit dienst zouden stellen. Toch benieuwd hoe deze verhalen rond blijven zwerven.
Omdat dat meerdere malen is genoemd, onder andere in dit topic. Hier bijvoorbeeld.mac wrote:Klopt ook maar de situatie is nu alweer een aantal jaar hetzelfde. Toch blijft het rondzweven. En inside information? Het enige wat ik ooit op internet heb kunnen lezen is dat er een aantal bussen weg zouden gaan maar nooit dat KLM de gehele airbus-vloot zou afstoten. Dat is puur de geruchtenmachine geweest.
Daarnaast bijvoorbeeld:
En dan begin 2017 dit artikel waar eerst nog stond dat ze (naast de 4 uitgefaseerde A330's) nog eens 2 A330's in 2017 zouden uitfaseren. Enkele uren later was die zin verdwenen.KLM gaat de tien MD11-toestellen, met de markante derde motor in de staart, voor de intercontinentale vluchten met ingang van 2014 vervangen door Airbussen A330-300. De maatschappij durft de Dreamliner nog niet aan.
"We hadden ze graag door de Dreamliner van Boeing vervangen, maar het type 787-9 ligt nog op de tekentafel en het is volstrekt onduidelijk wanneer die geleverd gaan worden. Vandaar deze tussenoplossing met Airbussen," legt KLM-topman Peter Hartman uit.
(...)
Om te voorkomen dat KLM straks met lege handen zit, is besloten de Airbussen A330-300 te leasen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
@iemand91: thanks
@mac: dat dus
@mac: dat dus
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
@JohnJ, erg overtuigend dit. Not. Artikelen waarin over uitfaseren van de bus wordt gesproken zijn jaren oud en iets wat op een forum staat is vaak wandelgang praat of een optie waarover nagedacht wordt maar niet meer dan dat. Als jij mij een artikel kan noemen wat recent is (en dan bedoel ik gepubliceerd na het verdwijnen van de eerste 4 busjes) en ook op een manier bevestigd is door KLM, dan neem ik alles terug.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Jij vroeg waarom de verhalen blijven rondgaan dat de A330's uitgefaseerd zouden worden.
Ik geef meerdere bronnen - waaronder KLM zelf - waarom dat zo is.
That's all.
Ik geef meerdere bronnen - waaronder KLM zelf - waarom dat zo is.
That's all.