KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hallo Ger,
normaal gesproken gaat de 747 kaal tijdens de D-check en wordt dan opnieuw gespoten. Daar de BFN nu t/m 20/21 doorvliegt verwacht ik dat de kist inderdaad nog de nieuwe livery gaat krijgen.
De BFD gaat 15 januari uit de operatie en gaat begin februari naar Mojave.
Groeten, Roel
normaal gesproken gaat de 747 kaal tijdens de D-check en wordt dan opnieuw gespoten. Daar de BFN nu t/m 20/21 doorvliegt verwacht ik dat de kist inderdaad nog de nieuwe livery gaat krijgen.
De BFD gaat 15 januari uit de operatie en gaat begin februari naar Mojave.
Groeten, Roel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hallo Roel, goed om te horen dat de PH-BFN nog langer in de vloot blijft. Is of was het ook de bedoeling dat de PH-BFY tijdens onderhoud de nieuwe beschildering krijgt.poereng wrote:Hallo Ger,
normaal gesproken gaat de 747 kaal tijdens de D-check en wordt dan opnieuw gespoten. Daar de BFN nu t/m 20/21 doorvliegt verwacht ik dat de kist inderdaad nog de nieuwe livery gaat krijgen.
De BFD gaat 15 januari uit de operatie en gaat begin februari naar Mojave.
Groeten, Roel
Volgens mij is dat nog de enige 747 met KLM Asia titels.
groeten, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De BFY moet inderdaad ook de nieuwe livery krijgen tijdens diens D-check later dit jaar, daarmee zijn KLM Asia 747's dan history.
Omdat de BFN doorvliegt gaat de BFF er dit jaar einde zomerdienst al uit. Het uitfaseerschema is daarmee dan nu voor 2017:
PH-BFD - 15 JAN 2017 >> gaat begin februari naar Mojave
PH-BFE - 22 MAY 2017
PH-BFR - 01 NOV 2017
PH-BFF - 01 NOV 2017
PH-BFC - 04 DEC 2017
Groeten,
Roel
Omdat de BFN doorvliegt gaat de BFF er dit jaar einde zomerdienst al uit. Het uitfaseerschema is daarmee dan nu voor 2017:
PH-BFD - 15 JAN 2017 >> gaat begin februari naar Mojave
PH-BFE - 22 MAY 2017
PH-BFR - 01 NOV 2017
PH-BFF - 01 NOV 2017
PH-BFC - 04 DEC 2017
Groeten,
Roel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er al iets bekend over de uitfasering van een Airbus? Er is aangekondigd dat veel toestellen waaronder 12 A330's Wi-Fi zouden krijgen. Hieruit je zou kunnen afleiden dat er een vertrekt, er zijn er immers 13. PH-AOE had een datum in maart 2017 als einde lease staan. Is dat nog zo en betekent dat mogelijk dat dit toestel vertrekt?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er zijn geen plannen om komende tijd meer A330's uit de vloot te nemen, dus de huidige 8x -200 en 5x -300 blijven nog wel even. Echter natuurlijk kunnen plannen in de luchtvaart altijd weer wijzigen....
Groeten, Roel
Groeten, Roel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Enig idee waarom de A330's geen nieuwe livery krijgen na een grootonderhoudsbeurt?
poereng wrote:Er zijn geen plannen om komende tijd meer A330's uit de vloot te nemen, dus de huidige 8x -200 en 5x -300 blijven nog wel even. Echter natuurlijk kunnen plannen in de luchtvaart altijd weer wijzigen....
Groeten, Roel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Uiteraard. Bedankt voor je antwoord. Misschien heeft men zich vergist bij het noemen van het aantal toestellen dat Wi-Fi zou krijgen.poereng wrote:Er zijn geen plannen om komende tijd meer A330's uit de vloot te nemen, dus de huidige 8x -200 en 5x -300 blijven nog wel even. Echter natuurlijk kunnen plannen in de luchtvaart altijd weer wijzigen....
Groeten, Roel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voor de Airbussen loopt het onderhouds interval van deco niet gelijk met de D-check interval zoals op de 747.
Ik ben geen expert maar zal wel met verschil in Airbus en Boeing filosofie rond onderhouds-intervallen te maken hebben.
Ik ben geen expert maar zal wel met verschil in Airbus en Boeing filosofie rond onderhouds-intervallen te maken hebben.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Duidelijk, dank!
Is er iemand die weet wanneer en welke 320 als eerste zal worden voorzien van de nieuwe livery?
Is er iemand die weet wanneer en welke 320 als eerste zal worden voorzien van de nieuwe livery?
poereng wrote:Voor de Airbussen loopt het onderhouds interval van deco niet gelijk met de D-check interval zoals op de 747.
Ik ben geen expert maar zal wel met verschil in Airbus en Boeing filosofie rond onderhouds-intervallen te maken hebben.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan mij Pieter Elbers heugen in diverse interviews van enkele maanden terug waarin hij duidelijk was dat er geen A330 op de rol stond voor nieuwe kleuren. De B777-200 zit in het zelfde schuitje.nemaco wrote:Duidelijk, dank!
Is er iemand die weet wanneer en welke 320 als eerste zal worden voorzien van de nieuwe livery?
poereng wrote:Voor de Airbussen loopt het onderhouds interval van deco niet gelijk met de D-check interval zoals op de 747.
Ik ben geen expert maar zal wel met verschil in Airbus en Boeing filosofie rond onderhouds-intervallen te maken hebben.
Groeten,
Ron
Ron
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
4x uitgefaseerde KLM 744's, Teruel (LETL), 27 December 2016poereng wrote:
Deze 747's zijn inmiddels al uitgefaseerd (in deze volgorde):
PH-BFM - Teruel
PH-BFO - Teruel
PH-BFK - Mojave
PH-BFA - Teruel
PH-BFP - Teruel
Orgineel geupload door Oscar Laborda, zie : http://www.flickr.com/photos/olaborda/31789787802/
De actuele sloop (verwijdering pylons en TE flaps) is reeds begonnen, zie : http://www.flickr.com/photos/olaborda/3 ... 5/sizes/o/
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Fiets wrote:
In februari/maart '17 gaat de A330-200 vloot naar 18C en 249M (nu 30/213). De A330-300 blijft 30C en 262M.
Eind 2017 gaat men de WBC updaten met full flat stoelen
Planning nog ongewijzigd?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Komt de Wi-Fi erin met de eerste of met de tweede fase van de ombouw? Ik neem aan dat met de tweede fase het aantal C stoelen afneemt? Het ziet ernaar uit dat alleen het deel van de BC voor de WC's gehandhaafd blijft. Het deel erna wordt economy (comfort).76-er wrote:Fiets wrote:
In februari/maart '17 gaat de A330-200 vloot naar 18C en 249M (nu 30/213). De A330-300 blijft 30C en 262M.
Eind 2017 gaat men de WBC updaten met full flat stoelen
Planning nog ongewijzigd?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Fiets wrote:Modification planning KLM 777-300 (new WBC)
Registration back in service
PH-BVA 16jun2016
PH-BVB sep2016
PH-BVC okt2016
PH-BVD nov2016
PH-BVF dec2016
PH-BVG jan2017
PH-BVI feb2017
PH-BVK mrt2017
Modification will take about 3 weeks. Only BVA takes longer as it also includes the certification programme.
Klopt deze planning nog?