Zo moeten we afscheid nemen van Martinair Passage, ik vindt dit zelf een groot verlies.
Maar we verwelkomen nu al 2 nieuwe Nederlandse luchtvaart maatschappijen, dat zijn Corendon Dutch Airlines en Sunweb/ XL Airways. En wie weet wat er in onze luchtvaart nog meer te wachten staat. Nog een nieuwkomer?
ArkeFly zal zeer waarschijnlijk volgend jaar een groei maken, met meer vliegtuigen, meer personeel, aantal nieuwe route's en hopen op veel meer passagiers.
Hoe zou KLM sommige route's van Martinair oppakken, met een aantal nieuwe A330-300's? Krijgen zij de touroperators zo ver op voor het dure KLM te kiezen?
Wat gaat er met het momenteel slecht draaiende groene Transavia gebeuren? Misschien wel een reorganisatie.
Met Amsterdam Airlines gaat het volgens mij nog niet zo heel slecht, met 2 vliegtuigen redden zij het aardig.
Wat gaat er met de Nederlandse luchtvaart gebeuren als per 1 Januari 2011 bij de buren Belgie en Duitsland, de zogenoemde luchtvaarttax in gaat? Meer passagiers voor ons Schiphol?
Kortom spannende tijden die ik met plezier zal volgen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)