Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje, ik wil nl. een nieuwe lens aanschaffen speciaal voor o.a Parijs CDG. Ik heb nu zelf nog de kitlens 18-55mm van Canon maar dit is natuurlijk niet een toplens. Heb in Parijs 2 dagen tegenover het Pullman hotel gestaan en wil voor die plek speciaal een nieuwe lens aanschaffen.
Ik zit te twijfelen tussen de Canon EF-S 17-85 F/4.0-5.6 USM iS en de Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 iS ( die in oktober leverbaar is).
Welke van de 2 zouden jullie mij aanraden en waarom?
Alvast bedankt voor jullie tips/reakties.
Gr,Ronald
Welke keuze???
Forum rules
- Barcajax
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: Ronald
Welke keuze???
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=25116" onclick="window.open(this.href);return false;
- Barcajax
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: Ronald
Okay, de 70-200 is "niks"voor daar aangezien je een 747 vanaf ongeveer 18 mm kan schieten ( wil je hem er helemaal op krijgen).
Bedankt voor je reaktie
Bedankt voor je reaktie
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=25116" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja .. het verschil qua mm van de 18-55mm, die je reeds bezit, naar een 17-85mm is wel erg klein. Hoewel de laatst genoemde wel een stuk beter is dat de standaard 18-55mm lens.
Als je geen lenzen wilt wisselen is wellicht de 18-200mm een optie, hoewel dit naar mijn idee inderdaad ten koste gaat van de beeldkwaliteit door het grote bereik (zoals reeds genoemd door evhest).
De vraag is dus wat je wilt bereiken ...
PS .. ik heb in der tijd inderdaad gekozen voor de 17-85mm lens-kit, juist vanwege de kwaliteit.
Succes,
Matthijs
Als je geen lenzen wilt wisselen is wellicht de 18-200mm een optie, hoewel dit naar mijn idee inderdaad ten koste gaat van de beeldkwaliteit door het grote bereik (zoals reeds genoemd door evhest).
De vraag is dus wat je wilt bereiken ...
PS .. ik heb in der tijd inderdaad gekozen voor de 17-85mm lens-kit, juist vanwege de kwaliteit.
Succes,
Matthijs
Hallo
Mag ik nog een derde lens aan het verhaal toevoegen?
Ik zelf sta daar altijd met mijn (Minolta) 28-135. Dit is voldoende om beide taxibanen te bestrijken en ook bij gelegenheid een shot schuin van voren te nemen.
TM de A321/B757 past 28mm precies vooraan op de dijk, voor de grotere kisten moet je wat terug, maar dat wil je sowieso voor de wide bodies.
Canon heeft ook zo'n apparaat, mogelijk is deze optisch beter dan de 18-200.
rgds, EC
Mag ik nog een derde lens aan het verhaal toevoegen?
Ik zelf sta daar altijd met mijn (Minolta) 28-135. Dit is voldoende om beide taxibanen te bestrijken en ook bij gelegenheid een shot schuin van voren te nemen.
TM de A321/B757 past 28mm precies vooraan op de dijk, voor de grotere kisten moet je wat terug, maar dat wil je sowieso voor de wide bodies.
Canon heeft ook zo'n apparaat, mogelijk is deze optisch beter dan de 18-200.
rgds, EC