canon 70-200 F 4 + extender 1,4
Forum rules
canon 70-200 F 4 + extender 1,4
Heeft iemand toevallig een combinatie van:
Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM ø 67mm en een
Canon EF 1.4x Extender II.
en zo ja hoe bevalt het?
Volgens de fotozaak waar ik was kunnen deze twee niet samen maar volgens mij wel.
Ik hoor het graag van jullie.
Grtz Leo.
en zo ja hoe bevalt het?
Volgens de fotozaak waar ik was kunnen deze twee niet samen maar volgens mij wel.
Grtz Leo.
-
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
Re: canon 70-200 F 4 + extender 1,4
Ik zou je aanraden even door te sparen en dan de 70-200 2.8 te kopen. Met de converter van 1.4X wordt dit dan 280mm analoog maal je eigen vergrotingsfactor. Het voordeel is dat je dan toch weer over een beter lichtbereik zit. Als het je lukt, ivm met je ventuele budget, zou ik dan zelfs voor een tweedehands 2.8 kiezen.Coldice wrote:Heeft iemand toevallig een combinatie van:
en zo ja hoe bevalt het?
Grtz Leo.
De combi waar je fotograaf het over had kan zekers, alleen met weinig licht, bijvoorbeeld schemer dan ga je het verschil zeer goed zien tussen de 2.8 en de 4.0.
- Canberra TT.18
- Scramble Addict
- Type of spotter: S4
- Stephan Lodewijks
- Scramble Master
- Type of spotter: I shall say this only once: (ex-)MILITARY!!!! :-)
- Subscriber Scramble: Stephan Lodewijks
Kan je een voorbeeld laten zien van een gemiddelde foto? Want op mijn EOS20D werkt de combi 70-200/2.8 + 1,4 top.
Voorbeelden:
http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorbeelden:
http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true" onclick="window.open(this.href);return false;
- Thijs
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Thijs
1.4 extender 70-200 F2.8 op een Canon 10D (bijna al een museumstuk ) een super combinatie. Snelle autofocus, goede scherpen platen en de "communicatie"tussen de verschillende elementen werkt perfect. Geen reden tot klagen van mijn kant.
Iemand ervaring met een Canon 300mm F4.0 in combinatie met de extender? de F2.8 versie ligt helaas buiten het budget
Iemand ervaring met een Canon 300mm F4.0 in combinatie met de extender? de F2.8 versie ligt helaas buiten het budget
Assume makes an ASS of U and ME.
Stefan,Stephan Lodewijks wrote:Volgens mij is dit een onderwerp voor het "photography forum" ipv het "photoforum", maar vast wel interessant
Je slaat de spijker op z´n kop... Echter blijf ik het ZEER eigenaardig vinden dat deze 2 forum´s niet gewoon bij/onder elkaar staan in die wirwar van Forum´s. Dus kan de `fout´ van Leo wel begrijpen!
Het verschil tussen het Photo Forum en Photography is heel eenvoudig: in het Photo Forum delen we (de gebruikers) foto's met elkaar over het onderwerp dat ons allemaal bindt: luchtvaart. In het Photography forum praten we over fotografie (en de hulpmiddelen die daarvoor nuttig zijn, zoals filters, statieven, Photoshop etc.), niet alleen over luchtvaartfotografie. Vandaar dat het Photography forum bij niet-luchtvaartgerelateerde items staat als Tattle Lounge en Praethuis. Zo voldoende duidelijk?Paul wrote:Echter blijf ik het ZEER eigenaardig vinden dat deze 2 forum´s niet gewoon bij/onder elkaar staan in die wirwar van Forum´s.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Dat kwam op http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=31316" onclick="window.open(this.href);return false; al aan de orde. Is ook een goede combinatie.Thijs wrote: Iemand ervaring met een Canon 300mm F4.0 in combinatie met de extender? de F2.8 versie ligt helaas buiten het budget
Groet,
Elmer
Answers will be questioned.....
Re: 70-200
Zegt dat dan niet iets over de fotograag >?< Heb zelf ook de normale 2.8 met 1.4 converter en werkt prima, super gave en scherpe fotos.Turbo323 wrote:Heb een 70-200/F2.8, en heb een poosje er een 1,4 extender bij gebruikt op mijn 350D maar de resultaten zijn hopeloos, Hij werkt op een F4 en een F2.8IS versie wel perfect
Groeten Marcel
mvg Maarten