Maar vakantievluchten naar Lelystad gaat nooit gebeuren, dus die slots komen er niet..FredvZ wrote: ↑17 Jun 2023, 21:16KLM lijkt juist voor te sorteren op een plan waarbij het aantal slots gelijk blijft en mogelijk zelfs kan stijgen.Inkjet wrote: ↑17 Jun 2023, 15:19Met minder slots is het verhogen van de frequentie geen optie.Avgeek wrote: ↑17 Jun 2023, 08:32
Denk dat het nu vooral zaak is om asap die vloot te vervangen voor stillere en zuinigere vliegtuigen ivm de politieke discussie over Schiphol natuurlijk, dat ze dan met minder stoelen kunnen opereren is wellicht een probleem voor de lange termijn al kan de airline ook kiezen voor minder stoelen en hogere frequenties. Maar denk dat dat de komende jaren duidelijk gaat worden.
Het belangrijkste argument dat ze (samen met BARIN) voeren is dat nieuwe toestellen 50% minder geluid maken dan de toestellen die ze vervangen. Als ze het ministerie daar in mee krijgen, dan is het maar een kleine stap om argumenten aan te voeren dat de vakantievluchten naar Lelystad kunnen. En dat levert dan weer meer vrije sloten op voor KLM op Schiphol.
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
-
- Scramble Addict
- Posts: 1077
- Joined: 20 Jun 2004, 00:02
- Type of spotter: does/did it fly...I'll write it down....
- Subscriber Scramble: 4122
- Location: Rijswijk
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In Nederland is veel te doen om een tweede Kaagbaan of een mogelijke opening van Lelystad voor vakantievluchten. Indigo heeft net 500 A32x besteld. Het gaat daar wel even anders!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Sorry, maar wat heeft het één met het ander te maken?
Kees
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In zoverre dat de krimp van NL haaks staat op wat er in de rest van de wereld gebeurd en dat we met zulke bestellingen en daarmee groei, de milieu winst in NL doen vergeten. Maar helaas wel mensen hun baan onzeker zien worden of naar andere plekken op deze wereld zien verhuizen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mwa, vergeet niet dat BRU veel strengere geluidszonering heeft dan AMS, en dat het verkeer van vele andere luchthavens in (de buurt van) een agglomeratie naar ver daarbuiten zijn gemoved. Schiphol-op-zee is de beste garantie voor een bloeiende luchthaven. (Want bedenk: omwonenden ruiken nu bloed. “Wat naar 440.000 kan, kan ook naar 380.000!” Ad infinitum.)
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een vliegveld op open zee lijkt me niet verstandig, qua weer en qua zout.
Alle bestaande velden op ‘zee’, liggen meest in een min of meer beschutte baai. Schiphol-op-zee wordt bij een zeer zware storm letterlijk omver geblazen. Waar blijft die 3.25 (cat3 proof) ILS/RNP/PAPI? Scheelt flink wat dB en kost relatief gezien een prikkie.
Alle bestaande velden op ‘zee’, liggen meest in een min of meer beschutte baai. Schiphol-op-zee wordt bij een zeer zware storm letterlijk omver geblazen. Waar blijft die 3.25 (cat3 proof) ILS/RNP/PAPI? Scheelt flink wat dB en kost relatief gezien een prikkie.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is hier in Nederland gewoon niet mogelijk, geen ruimte voor. Woningen zijn juist steeds meer in de richting van Schiphol gebouwd. Kijk naar bijvoorbeeld Hoofddorp, was vroeger een dorpskern en Graan voor Visch. Tegenwoordig is het bijna een provincie opzich geworden. Daarbij gaat die 60000 minder vluchten niets opleveren qua geluid. Het zijn misschien een paar vluchten per uur en dat zal niemand opvallen. Je helpt wel een mainport naar de knoppen op deze manier.Mwa, vergeet niet dat BRU veel strengere geluidszonering heeft dan AMS, en dat het verkeer van vele andere luchthavens in (de buurt van) een agglomeratie naar ver daarbuiten zijn gemoved.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat zijn grote nadelen van een luchthaven op zee, maar misschien is wel mogelijk dat we een groot land tussen Flevoland, Noord-Holland en Afsluitdijk uit polderen en daar een geheel nieuw luchthaven bouwen ter vervanging van Schiphol.76-er wrote: ↑21 Jun 2023, 07:39 Een vliegveld op open zee lijkt me niet verstandig, qua weer en qua zout.
Alle bestaande velden op ‘zee’, liggen meest in een min of meer beschutte baai. Schiphol-op-zee wordt bij een zeer zware storm letterlijk omver geblazen. Waar blijft die 3.25 (cat3 proof) ILS/RNP/PAPI? Scheelt flink wat dB en kost relatief gezien een prikkie.
Er zijn ook alternatieven dat we ook paar eilandjes uit polderen in de zee waar huizen, bedrijven en voorzieningen gebouwd kunnen worden. Dan kan paar dorpen inclusief Leiden, Amsterdam, Haarlem en andere steden in fases gesloopt worden en daar nieuwere steden op eilanden gebouwd worden, kost ons wel veel miljarden euro's, schatting wel 100 miljard euro. Nadeel is dat de bouwtijd wel halve eeuw duurt, maken we niet zelf mee. Dan kan Schiphol op dezelfde plek blijven om verder uit te breiden, zichzelf vernieuwbouwen tot een geheel nieuw luchthaven die aan moderne tijd voldoet. Dit idee zou meer haalbaar zijn dan een luchthaven op zee.
De bewoners van dorpen rondom Schiphol waren later dan Schiphol zelf, dus ze hebben ongelijk want Schiphol was eerder dan hun op die plek. Zo is de recht eenmaal, echter vind ik Nederland niet goed ingedeeld is met veel steden dichtbij elkaar gebouwd zijn en we kunnen beter Nederland uitbreiden met stukje groot land er bij uit polderen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BVA vliegt. Certificeringsproces heeft wel erg lang geduurd. Laatste vlucht was op 16 april.
nemaco wrote: ↑07 Jun 2023, 11:30 BVA vliegt nog steeds niet. Zou de certificering toch nog steeds niet rond zijn of speelt er iets anders?
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16050
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wel, KL601 vliegt op FL180 over de Noordzee en kan wel eens terugkomen straks..
edit 1115: vliegt door zo te zien..
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BVA was, na haar eerste vlucht na de cabinemodificatie, gepland om na aankomst vanuit LAX (KL602) naar PVG te vliegen.
Maar een andere 777-300ER (PH-BVP) wordt nu ingezet naar PVG.
Toch nog wat onvoorziene cabine problemen, welke opgelost moeten worden, of gewoon een ander technisch defect ?
Maar een andere 777-300ER (PH-BVP) wordt nu ingezet naar PVG.
Toch nog wat onvoorziene cabine problemen, welke opgelost moeten worden, of gewoon een ander technisch defect ?
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BKM heeft zowel gisteren als vandaag (25e) een testvlucht uitgevoerd als BOE165.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
C1 and C2 flights ( C = customer acceptance )
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Inmiddels ook 2 Customer flights uitgevoerd en morgen, 27 juni, zal de machine aan de thuisreis beginnen!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984