Frisian Flag 2022
Forum rules
Re: Frisian Flag 2022
Alles staat op zuid, behalve klu
- frank kramer
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: frank kramer
Logs are in the day-topic…
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5 Military
How is photography from the "spottersbult"? On the TV news I saw how crowded it was and specially all the people with the big stepladders. Can you still get some decent shots if you don't bring all the equipment from a window-washer-company? Or is the view blocked by all those that do?
Trappen staan achter hekken, daarvoor een paar rijen spotters, het is flink wringen op de bult.Wildpicture wrote: ↑30 Mar 2022, 08:00 How is photography from the "spottersbult"? On the TV news I saw how crowded it was and specially all the people with the big stepladders. Can you still get some decent shots if you don't bring all the equipment from a window-washer-company? Or is the view blocked by all those that do?
Voor landingsplaten sta je eigenlijk beter in de weilanden, dan heb je wat meer bewegingsruimte.
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
Bedankt. Ik hoop er morgen heen te gaan als het weer niet te slecht wordt, anders heb ik volgende week nog 1 mogelijkheid.
Vroeger heb ik vaker vanaf de bult gefotografeerd. Dan kon je over het hek heen mooie opnamen maken van de kisten als ze net met de wielen de baan raakten, of als ze opgelijnd stonden om te vertrekken. Met al die glazenwassers tegen het hek, die ik op het nieuws zag, leek me dat vrijwel onmogelijk.
Vroeger heb ik vaker vanaf de bult gefotografeerd. Dan kon je over het hek heen mooie opnamen maken van de kisten als ze net met de wielen de baan raakten, of als ze opgelijnd stonden om te vertrekken. Met al die glazenwassers tegen het hek, die ik op het nieuws zag, leek me dat vrijwel onmogelijk.
een deel van het basishek voor de bult is afgezet, waardoor iedereen minstens 2 meter vanaf het hek moet plaats nemen, ook met trappen.Wildpicture wrote: ↑30 Mar 2022, 09:46 Bedankt. Ik hoop er morgen heen te gaan als het weer niet te slecht wordt, anders heb ik volgende week nog 1 mogelijkheid.
Je zal er altijd wat last van houden
Wordt er morgen gevlogen met het slechte weer in aantocht?
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
Ik neem aan van wel, een oorlog wordt ook niet afgelast vanwege een paar sneeuwbuien.
Alhoewel, ik kan me nog herinneren dat toen ik (heel lang geleden) op de LUOS op Gilze-Rijen zat, een Tac-Eval daar halverwege afgelast werd vanwege de sneeuwval. De wegen op de basis waren te glad. Dat kon ik toen al niet begrijpen.
Alhoewel, ik kan me nog herinneren dat toen ik (heel lang geleden) op de LUOS op Gilze-Rijen zat, een Tac-Eval daar halverwege afgelast werd vanwege de sneeuwval. De wegen op de basis waren te glad. Dat kon ik toen al niet begrijpen.
-
- Scramble Senior
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Ranger
Er zijn ook andere factoren waardoor er niet gevlogen wordt bijv de seastate, het oefengebied ligt boven water en er wordt harde wind voorspeld waardoor de golven te hoog worden om in geval van nood iemand te kunnen redden. Weet niet of er een alternatief oefengebied is waar men naar kan uitwijken.
Cheers,
Ranger
Cheers,
Ranger
Kisten rijden momenteel gewoon naar de baan
Vandaag zeker de eerste dag dat de helicopters meedoen? Zie in ieder geval apache als MAYHM11 op de radar en hoorde ze eerder al op de scanner vanaf huis. Overigens ook de melding A/A comms dat het weer in het oefengebied awesome was.
Erg vet dat ze gewoon, zoals het hoort, ook gewoon dooroefenen met sneeuw. Ja dit was dacht ik de eerste keer voor de heli's.
Alleen zouden de kisten boven Nederland geoefend hebben toen het weer boven zee te slecht was - maar daar leek het toch niet op??
Alleen zouden de kisten boven Nederland geoefend hebben toen het weer boven zee te slecht was - maar daar leek het toch niet op??
https://www.jarnob.nl/
-
- Scramble Master
- Type of spotter: Mil & ex-mil, zowel nummers als platen!
- Subscriber Scramble: patrick dirksen
Er komen geen andere deelnemers in de plaats van de vertrokken Italiaanse F-2000s toch? Het is tot nu toe sowieso ook rustig qua wisselingen van kisten, maar dat terzijde
Cheers,
Patrick Dirksen
Tristar Aviation
Patrick Dirksen
Tristar Aviation
Die zijn al gearriveerd, nl. 2 Volkel F16's en ik vermoed dat komende week ook wat vaker Duitse Eufis en Engelse Typhoons mee doen, maar ja die vliegen van eigen veldpatrick dirksen wrote: ↑02 Apr 2022, 23:52 Er komen geen andere deelnemers in de plaats van de vertrokken Italiaanse F-2000s toch? Het is tot nu toe sowieso ook rustig qua wisselingen van kisten, maar dat terzijde
De eerder voorspelde C130 is van de lijst afgehaald als deelnemer
-
- Scramble Master
- Type of spotter: Mil & ex-mil, zowel nummers als platen!
- Subscriber Scramble: patrick dirksen
Ah, duh, natuurlijk. Die werden idd verwacht, maar aangezien ze dubbel zijn, had ik ze alweer genegeerd. My bad...roberto wrote: ↑03 Apr 2022, 10:44Die zijn al gearriveerd, nl. 2 Volkel F16's en ik vermoed dat komende week ook wat vaker Duitse Eufis en Engelse Typhoons mee doen, maar ja die vliegen van eigen veldpatrick dirksen wrote: ↑02 Apr 2022, 23:52 Er komen geen andere deelnemers in de plaats van de vertrokken Italiaanse F-2000s toch? Het is tot nu toe sowieso ook rustig qua wisselingen van kisten, maar dat terzijde
De eerder voorspelde C130 is van de lijst afgehaald als deelnemer
Cheers,
Patrick Dirksen
Tristar Aviation
Patrick Dirksen
Tristar Aviation