Thanks for the info
LH 744s to Twente
Forum rules
-
- Scramble Rookie
- Posts: 85
- Joined: 28 May 2019, 00:16
- Subscriber Scramble: Damian Verwey
-
- Scramble Rookie
- Posts: 85
- Joined: 28 May 2019, 00:16
- Subscriber Scramble: Damian Verwey
Re: LH 744s to Twente
Dan is het al bijna donker met de wintertijd in aantocht.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 May 2016, 19:30
- Type of spotter: F3
- Location: EHTW
- Contact:
Re: LH 744s to Twente
Officieel mogen kisten een kwartier na zonsondergang nog opstijgen vanaf Twente. Dat valt nog onder de VFR regeling. In principe zou het dus kunnen.
https://ehtwspotters.nl/
Re: LH 744s to Twente
Probleem is dat ze niet weg mogen van het ILT, iets met vergunningen. Er zouden er deze week drie moeten vertrekken....
Re: LH 744s to Twente
Twente Airport donderdag naar de rechter om Boeings van Lufthansa in de lucht te krijgen.
removed from fleetlist Lufthansa;
''D-ABVP to FRA 26OCT // to MHV 27OCT''
removed from fleetlist Lufthansa;
''D-ABVP to FRA 26OCT // to MHV 27OCT''
these 'signature' preferences are useless
Re: LH 744s to Twente
fleetlist Lufthansa;
D-ABVO, D-ABVP & ABVS are marked 'to leave fleet'.
D-ABVO, D-ABVP & ABVS are marked 'to leave fleet'.
these 'signature' preferences are useless
Re: LH 744s to Twente
Lufthansa-Jumbos sind zu schwer zum Starten
Lufthansa hat fünf Boeing 747-400 verkauft
Inspectie roept Twente Airport met dreiging van dwangsom tot de orde
Lufthansa hat fünf Boeing 747-400 verkauft
Inspectie roept Twente Airport met dreiging van dwangsom tot de orde
these 'signature' preferences are useless
Re: LH 744s to Twente
Werkelijk waanzin wat het ILT nu weer verzint, zal zich wel gepasseerd voelen en dan zo kinderachtig te werk gaan. Wordt tijd dat dit soort clubjes wat minder macht krijgen, onderhand is er in dit land niks meer mogelijk met al die regeltjes.
En dan te bedenken dat er in het verleden regelmatig Kdc-10's en Awacs toestellen hier doorstarts maakten of er landen/opstegen. En zorgt een lege 747 zonder passagiers en met misschien 60.000 lbs aan brandstof nou echt voor meer gevaar dan een volgetankte 737 of A320 die in het verleden met 150 tot 200 passagiers veelvuldig van hetzelfde vliegveld vertrokken?
Laat de minister ingrijpen en toestemming voor deze vluchten geven!
En dan te bedenken dat er in het verleden regelmatig Kdc-10's en Awacs toestellen hier doorstarts maakten of er landen/opstegen. En zorgt een lege 747 zonder passagiers en met misschien 60.000 lbs aan brandstof nou echt voor meer gevaar dan een volgetankte 737 of A320 die in het verleden met 150 tot 200 passagiers veelvuldig van hetzelfde vliegveld vertrokken?
Laat de minister ingrijpen en toestemming voor deze vluchten geven!
Re: LH 744s to Twente
Helaas is Twente nu civiel en gelden er dus andere regels dan bij militaire vliegvelden. In theorie zouden voor een KDC-10 andere regels (kunnen) gelden dan voor een civiele DC-10. Het is en blijft een wereldje van regels en vergunningen. Wellicht is het banenstelsel etc niet veel verandert, obstakels zoals bebouwing en bebossing kunnen nu wel anders zijn dan in de tijd van de luchtmacht. Elke belang hebbende vertelt een ander verhaal en veegt zijn eigen straatje het liefst schoon. Dus zal het echte verhaal ooit naar buiten komen?
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 May 2016, 19:30
- Type of spotter: F3
- Location: EHTW
- Contact:
Re: LH 744s to Twente
Mevrouw van de directie is al vaker de fout in gegaan en daar redelijk goed mee weggekomen. Ik denk dat het ILT nu ook zoiets heeft van, zorg nu maar dat je het een keer volledig voor elkaar hebt.
https://ehtwspotters.nl/
Re: LH 744s to Twente
Inmiddels is er een akkoord en kunnen de kisten weg. Het kort geding is ingetrokken. Nu snel een permanente vergunning verlenen!