KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

en wat info van het KLC front:

• De uitfasering van de eerste Fokker 70’s vindt plaats in November 2015. Air Niugini is een van de kopers die een aantal F70’s zal overnemen.
• De twee E190 toestellen (PH-EXE & PH-EXF) worden december 2015 geleverd. De bouw van deze twee toestellen is onlangs gestart.
• Maart 2016 zal de eerste E175 (PH-EXG) geleverd worden. capaciteit is 88 passagiers (22 rijen van 4).
• In 2018 zal de KLM Cityhopper vloot bestaan uit 30 Embraer 190 en
15 Embraer 175 vliegtuigen.
User avatar
Yespur
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 102
Joined: 08 Mar 2010, 10:00
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: nee
Location: Utrecht

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Yespur »

Iemand een update mbt ombouw 777?
Zijn alle toestellen inmiddels voorzien van die nieuwe cabine..?

Vlieg over twee weken naar jfk, volgens de stoel kiezer op klm.nl in de nieuwe economy..
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

My pictures at Airliners.net
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Is JFK geen 773 ipv 772?
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Vandaag een -300 morgen een -200. En de 643 is een jumbo.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

mac wrote: En de 643 is een jumbo.
Die ze er heel makkelijk weer vanaf halen als er een 74stuk is.
Onlangs heen en terug een 77 terwijl bij inchecken een 74 stond.
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Even een vraag over die 747 zonder winglet. Ik heb geen zin om 100 pagina door te spitten om er achter te komen of het al eerder gevraagd is (misschien zelfs door mezelf) maar wat is nu de performance penalty als er 1 of 2 verwijdert worden?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

mac wrote:Even een vraag over die 747 zonder winglet. Ik heb geen zin om 100 pagina door te spitten om er achter te komen of het al eerder gevraagd is (misschien zelfs door mezelf) maar wat is nu de performance penalty als er 1 of 2 verwijdert worden?
Zover ik weet geen.behalve dat je wat duurder vliegt en dus iets minder bereik hebt.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 382
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

DDG/CDL 744:
One may be missing.
+2.5% fuel consumption
reduce performance and structural (T/O and landing) weights by -9435 kgs
reduce en-route climb weights by 4536 kgs.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Thx. Dat zocht ik.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Rishon wrote:Het was toch zo goed om met de Fransen in zee te gaan?! Nu is KLM langzamerhand een Titanic aan het worden.. http://www.volkskrant.nl/buitenland/bez ... ~a4153575/
Niet zo somber. Het is het creëren van sense of urgency. Is noodzakelijk om de juiste dynamiek te creëren. KLM heeft in elk geval een plan, AF nog even niet.
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Image
Image
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

:-D
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Het probleem van hhet enorme aantal baasjes en managers was er al voor de samenwerkingmet AF.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Als je maar lang genoeg naar binnen kijkt zie je niet dat het buiten regent heb ik ooit iemand horen zeggen. Met andere woorden we kunnen niet de Fransen de schuld geven van de inefficiëntie binnen de KLM. De luchtvaartwereld is mega verandert in de afgelopen tig jaar en KLM is niet met hetzelfde tempo mee verandert. Tijd voor schoonmaak en terug naar de realiteit van het heden. Ben benieuwd hoe "KLM next gen" eruit gaat zien tov KLM Old generation.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ehusmann wrote:Image
+1
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”