KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
en wat info van het KLC front:
• De uitfasering van de eerste Fokker 70’s vindt plaats in November 2015. Air Niugini is een van de kopers die een aantal F70’s zal overnemen.
• De twee E190 toestellen (PH-EXE & PH-EXF) worden december 2015 geleverd. De bouw van deze twee toestellen is onlangs gestart.
• Maart 2016 zal de eerste E175 (PH-EXG) geleverd worden. capaciteit is 88 passagiers (22 rijen van 4).
• In 2018 zal de KLM Cityhopper vloot bestaan uit 30 Embraer 190 en
15 Embraer 175 vliegtuigen.
• De uitfasering van de eerste Fokker 70’s vindt plaats in November 2015. Air Niugini is een van de kopers die een aantal F70’s zal overnemen.
• De twee E190 toestellen (PH-EXE & PH-EXF) worden december 2015 geleverd. De bouw van deze twee toestellen is onlangs gestart.
• Maart 2016 zal de eerste E175 (PH-EXG) geleverd worden. capaciteit is 88 passagiers (22 rijen van 4).
• In 2018 zal de KLM Cityhopper vloot bestaan uit 30 Embraer 190 en
15 Embraer 175 vliegtuigen.
- Yespur
- Scramble Junior
- Posts: 102
- Joined: 08 Mar 2010, 10:00
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Utrecht
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Iemand een update mbt ombouw 777?
Zijn alle toestellen inmiddels voorzien van die nieuwe cabine..?
Vlieg over twee weken naar jfk, volgens de stoel kiezer op klm.nl in de nieuwe economy..
Zijn alle toestellen inmiddels voorzien van die nieuwe cabine..?
Vlieg over twee weken naar jfk, volgens de stoel kiezer op klm.nl in de nieuwe economy..
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is JFK geen 773 ipv 772?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vandaag een -300 morgen een -200. En de 643 is een jumbo.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Die ze er heel makkelijk weer vanaf halen als er een 74stuk is.mac wrote: En de 643 is een jumbo.
Onlangs heen en terug een 77 terwijl bij inchecken een 74 stond.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Even een vraag over die 747 zonder winglet. Ik heb geen zin om 100 pagina door te spitten om er achter te komen of het al eerder gevraagd is (misschien zelfs door mezelf) maar wat is nu de performance penalty als er 1 of 2 verwijdert worden?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zover ik weet geen.behalve dat je wat duurder vliegt en dus iets minder bereik hebt.mac wrote:Even een vraag over die 747 zonder winglet. Ik heb geen zin om 100 pagina door te spitten om er achter te komen of het al eerder gevraagd is (misschien zelfs door mezelf) maar wat is nu de performance penalty als er 1 of 2 verwijdert worden?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 382
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
DDG/CDL 744:
One may be missing.
+2.5% fuel consumption
reduce performance and structural (T/O and landing) weights by -9435 kgs
reduce en-route climb weights by 4536 kgs.
One may be missing.
+2.5% fuel consumption
reduce performance and structural (T/O and landing) weights by -9435 kgs
reduce en-route climb weights by 4536 kgs.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Thx. Dat zocht ik.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Niet zo somber. Het is het creëren van sense of urgency. Is noodzakelijk om de juiste dynamiek te creëren. KLM heeft in elk geval een plan, AF nog even niet.Rishon wrote:Het was toch zo goed om met de Fransen in zee te gaan?! Nu is KLM langzamerhand een Titanic aan het worden.. http://www.volkskrant.nl/buitenland/bez ... ~a4153575/
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
== All is well, as long as we keep spinning ==
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het probleem van hhet enorme aantal baasjes en managers was er al voor de samenwerkingmet AF.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als je maar lang genoeg naar binnen kijkt zie je niet dat het buiten regent heb ik ooit iemand horen zeggen. Met andere woorden we kunnen niet de Fransen de schuld geven van de inefficiëntie binnen de KLM. De luchtvaartwereld is mega verandert in de afgelopen tig jaar en KLM is niet met hetzelfde tempo mee verandert. Tijd voor schoonmaak en terug naar de realiteit van het heden. Ben benieuwd hoe "KLM next gen" eruit gaat zien tov KLM Old generation.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35