KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De KCA/B/C/D/E staan allemaal gepland de vloot te verlaten per 26 oktober 2014
De KCK gaat er 27 oktober 2013 uit, dus die wordt nu zo veel mogelijk gebruikt blijkbaar.
De KCK gaat er 27 oktober 2013 uit, dus die wordt nu zo veel mogelijk gebruikt blijkbaar.
- Ricardo 767-200ER
- Scramble Addict
- Posts: 1388
- Joined: 25 Jul 2008, 23:01
- Type of spotter: Civil and Military
- Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
- Location: EHAM/AMS
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hallo Allen,
Ik heb een klein verzoek voor een vriend van mij, hij wilde graag de registratie (Boeing 737-800 geloof ik) weten die gepland stond voor de vlucht van KL1246 naar Parijs op 21 juli 13.
Ik weet dat de vlucht geannuleerd was alleen kan ik geen registratie vinden op schiphol.dutchplanespotters.nl misschien iemand die mij toch kan helpen.
Met vriendelijk groet
Ricardo deVries
Ik heb een klein verzoek voor een vriend van mij, hij wilde graag de registratie (Boeing 737-800 geloof ik) weten die gepland stond voor de vlucht van KL1246 naar Parijs op 21 juli 13.
Ik weet dat de vlucht geannuleerd was alleen kan ik geen registratie vinden op schiphol.dutchplanespotters.nl misschien iemand die mij toch kan helpen.
Met vriendelijk groet
Ricardo deVries
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KL1245/6 is vaak een -700 (en zeker op zaterdag of zondag). Het schema van de -700s werd die dag in de war geschopt doordat de PH-BGG in de ochtend met een technisch defect op GVA achterbleef. Welke -700 oorspronkelijk dienst zou moeten hebben weet ik echter niet.Ricardo 767-200ER wrote:Hallo Allen,
Ik heb een klein verzoek voor een vriend van mij, hij wilde graag de registratie (Boeing 737-800 geloof ik) weten die gepland stond voor de vlucht van KL1246 naar Parijs op 21 juli 13.
Ik weet dat de vlucht geannuleerd was alleen kan ik geen registratie vinden op schiphol.dutchplanespotters.nl misschien iemand die mij toch kan helpen.
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De volgende Fokker 70's zullen worden uitgefaseerd per 01nov13, wanneer de nieuwe E90's worden afgeleverd:
KZW
WXA
JCH
JCT
KZG
KZH
KZV
Volgorde nog onbekend...
KZW
WXA
JCH
JCT
KZG
KZH
KZV
Volgorde nog onbekend...
-
- Scramble Junior
- Posts: 132
- Joined: 01 Aug 2008, 11:28
- Type of spotter: Vlieg liever zelf
- Location: EHKD 52°55'25"N 004°46'50"E
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik zag op luchtvaartnieuws.nl; dat Insel Air 7 Fokker 70's in de vloot wil opnemen. Zijn dit de fokkers welke er vanaf november uitgaan bij KLM Cityhopper?
Greetz Pe
Greetz Pe
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
1+1=2. Alle F70's zijn op dit moment in dienst, dus het zal wel zo zijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Sterker nog: de KCD is de allerlaatste MD-11 die de vloot zal verlaten.aws747 wrote:KCD staat in hangar 12 voor een C check. Is dus niet uit dienst genomen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik heb begrepen dat de KCC er ook al uit is en te koop staat. Via een andere site gelezen dat die wat gaten heeft (aileron/stabilo) doordat die kist te ver naar achteren was gepushed en wat bomen had geraakt? Iemand enig idee of dit klopt?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zou kunnen. Er was onlangs wel een incident in "hangaar" 9 waardoor de KLM daar geen toestellen meer plaatst. 1+1 ?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Momenteel staat de KCC in "Hangar 9". Alle openingen afgetapet, motoren helemaal dicht zitten.
Groet,
Arno
Groet,
Arno
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Uitfasering inmiddels bekend:MAS017 wrote:De volgende Fokker 70's zullen worden uitgefaseerd per 01nov13, wanneer de nieuwe E90's worden afgeleverd:
KZW
WXA
JCH
JCT
KZG
KZH
KZV
Volgorde nog onbekend...
KZV (11556) jan 14
KZG (11578) jan/feb 14
WXA (11570) feb/mar 14
JCH (11528) apr 14
KZW (11558) apr 14
JCT (11537) mei 14
KZH (11583) mei 14
Infasering nieuwe E90's:
EZY dec 13
EZZ jan 14
EXA feb 14
EXB mar 14
EXC mar 14
EXD apr 14
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vraagje ( waarop ik tot op heden nog geen antwoord heb kunnen vinden):
Waarom heeft de KLM nooit gebruik gemaakt van de 757's ( Te groot voor Europa en te klein voor de Semi-ICAO's ?)
Aangezien ze wel dus de 737/747/767/777 in gebruik hebben dan wel hebben gehad)
Grtz
Erik
Waarom heeft de KLM nooit gebruik gemaakt van de 757's ( Te groot voor Europa en te klein voor de Semi-ICAO's ?)
Aangezien ze wel dus de 737/747/767/777 in gebruik hebben dan wel hebben gehad)
Grtz
Erik
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Erik, volgens mij geef je zelf het antwoord al...
== All is well, as long as we keep spinning ==
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
misschien wel, maar BA heeft er bijv. wel mee gevlogen en die hebben ook de hele reeks ( gehad)
En als ze de 757 wel hadden gehad wat waren dat voor diensten geworden ?
En als ze de 757 wel hadden gehad wat waren dat voor diensten geworden ?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat je ook eens moet kijken hoe BA en KLM hunkisten uitrusten. KLM vloog de 767 met 220 stoelen. BA stopt er een paar extra in. Het gat tussen de 737 en 767 was/is bij BA dan ook groter dan KLM. Wellicht kon daar de 757 mooi tussen bij de Britse vrienden. Ik denk niet dat het voor de KLM de moeite waard was om tussen de 737-400 en 767 nog een vliegtuigtype te hebben. Nu hebben de 757 en 767 nog wel wat overeenkomsten maar in de tijd dat KLM eventueel de 757 op had kunnen nemen in de vloot vlogen ze nog met de A310. Dus dat betekent weer een extra type. Tegen de tijd dat de 767 in dienst kwam stond de 737NG al op de tekentafel. Trans/Air Holland/DutchBird en Martinair vlogen de 757 in een all-economy seating en dat betekende 219 stoelen. Voor de KLM hadden er een paar business stoelen in gemoeten en dan was het aantal onder de 200 uitgekomen wat weer heel dicht ligt bij de 737-800. Daarnaast denk ik niet dat de range van de 757 nodig is voor het routenetwerk van de KLM. KLM kennende is een vloot geen vloot als er minder dan 10 toestellen onderdeel van zijn. Voor die paar 757 die eventueel nodig geweest waren zetten ze wel een extra 737 in of een A310/767.