Vandaag zagen we de vier F-1CR's als kwartet de lucht in gaan en ook weer als kwartet terug komen. Wat kan er (in het kader van de oefening) met vier fotoverkenners als groep voor opdracht zijn. Twee toestellen zou nog iets van 'redundancy'kunnen zijn, maar vier???
Verder viel me op dat de Belgische F-16's naast hun Carapace ECM equipment in de staart, onder de romp een ALQ-131 meenamen. Weet iemand waarom? (zelf kan ik ook gokken, maar misschien weet iemand de ware reden)
Grtx,
Marc
EHLW 24-04-2013
Forum rules
- Flyboy
- Scramble Master
- Posts: 2719
- Joined: 14 Sep 2006, 09:39
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
- Location: Hillywood
- Contact:
EHLW 24-04-2013
Last edited by Flyboy on 24 Apr 2013, 09:03, edited 1 time in total.
- K-9
- Scramble Addict
- Posts: 1577
- Joined: 04 Oct 2004, 16:49
- Type of spotter: military
- Location: Leiderdorp
Re: EHLW 24!-04-2013
Surprise surprise ... It´s the 24th so here´s a log :
F-16Am : J-001 J-002 J-006 J-008 J-016 J-061 J-144 J-511
J-512 J-624 J-642 J-871 J-879
F-16Bm : J-066
Ab-412SP R-03
C-130H G-988
Alouette III A-
EC-135 1x
Falcon 20 041
F-16Am Fa-77 Fa-86 Fa-102 Fa-118 Fa-123
F-16Bm Fb-17
EF-2000 30+58 30+78 30+79 30+91 30+92 30+94
F-16C 4040 4041 4052 4058
F-16D 4082
Mirage 2000C 115-KV/88 115-YB/99 115-YF/100 115-YO/113
Mirage 2000B +1
Mirage F1CR 118-R/614 118-FA/622 + 2
Jas-39C 39223 39229 39257 39258 39263 39271 39279
All noted flying, serials not noted are known so no requests here.
Except for the Alouette and EC-135.
Regards, Rene
F-16Am : J-001 J-002 J-006 J-008 J-016 J-061 J-144 J-511
J-512 J-624 J-642 J-871 J-879
F-16Bm : J-066
Ab-412SP R-03
C-130H G-988
Alouette III A-
EC-135 1x
Falcon 20 041
F-16Am Fa-77 Fa-86 Fa-102 Fa-118 Fa-123
F-16Bm Fb-17
EF-2000 30+58 30+78 30+79 30+91 30+92 30+94
F-16C 4040 4041 4052 4058
F-16D 4082
Mirage 2000C 115-KV/88 115-YB/99 115-YF/100 115-YO/113
Mirage 2000B +1
Mirage F1CR 118-R/614 118-FA/622 + 2
Jas-39C 39223 39229 39257 39258 39263 39271 39279
All noted flying, serials not noted are known so no requests here.
Except for the Alouette and EC-135.
Regards, Rene
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12086
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: EHLW 24!-04-2013
Bluebird24 (A-292) ging vanochtend vanaf Hilversum (EHHV) richting het noorden door de A6 langs Lelystad te volgen. Dit werd overigens gemeld op Lelystad radio 123.6750 MHz.K-9 wrote:Surprise surprise ... It´s the 24th so here´s a log :
All noted flying, serials not noted are known so no requests here.
Except for the Alouette and EC-135.
Regards, Rene
Geen garantie wel een serieuze kanshebber lijkt mij...
De reserve traumahelikopter PH-EMS heeft vandaag een vlucht vanaf Lelystad gemaakt.
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
Re: EHLW 24!-04-2013
De Alouette was de A-301 (Bluebird17) en is vanmiddag rond half 5 weer vertrokken richting Amsterdam.
-Siemen
-Siemen
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: EHLW 24-04-2013
Wat de F.1's betreft, da's niet zo verwonderlijk. De F.1CR heeft al jaren een swing-role, en kan dus ook voor air to ground en air defence missies worden ingezet. Dat gebeurde al toen ze nog op Reims stonden, en zo zijn ze ook operationeel ingezet in Afghanistan en op diverse plaatsen in Afrika (recent nog in Mali). Het zit er dus wel in dat ze hier voor de air-to-ground component zijn, aangezien ze vliegen zonder raketten en launchers.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
- Arjan
- Scramble Master
- Posts: 2730
- Joined: 20 Sep 2002, 22:51
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Arjan
- Location: Den Haag
Re: EHLW 24-04-2013
AB-412SP R-02 also flew around 13:00h.
Morning mission;
Mirage F-1CR 606/118-CU, 622/118-FA, 614/118-NR, 660/118-CY AdlA
F-16A J-006, J-879 322 Sqn bdg
F-16A J-512, J-624 323 Sqn bdg
Gripen 223, 229, 257, 258, 271, 279 Sw AF
F-16A FA-77, FA-86, FA-102, FA-118, FA-123 BAF
F-16B FB-17 BAF
Typhoon 30+78, 30+79, 30+91, 30+92 JBG 31
F-16A J-008 313 Sqn
F-16A J-001 312 Sqn
F-16A J-144 nb
F-16C 4040, 4041, 4052, 4058 Pol. AF
Mirage 2000C 88/115-KV, 99/115-YB, 100/115-YF, 113/115-YO AdlA
Falcon 20 041 RnoAF
C-130H G-988 336 Sqn
Afternoon mission;
Mirage F-1CR 606/118-CU, 622/118-FA, 614/118-NR, 660/118-CY AdlA
F-16A J-006, J-061 322 Sqn bdg
F-16A J-512, J-624, J-871 323 Sqn bdg
F-16A J-008, J-062 313 Sqn
F-16A J-001, J-642 312 Sqn
F-16A J-016, J-144, J-511 nb
Gripen 223, 229, 257, 263, 271, 279 Sw AF
F-16A FA-77, FA-86, FA-102, FA-118, FA-123 BAF
F-16B FB-17 BAF
Typhoon 30+58, 30+78, 30+91, 30+94 JBG 31
F-16C 4040, 4041, 4062 Pol. AF
F-16D 4082 Pol. AF
Mirage 2000B 523/115-KJ
Mirage 2000C 88/115-KV, 99/115-YB, 100/115-YF AdlA
Falcon 20 041 RnoAF
C-130H G-988 336 Sqn
Luckily some changes in the afternoon. Did the Polish leader in the 4041 in the morning lost sight of the airfield while turning onto finals? He made a wide turn and then an overshoot over the field, with the second F-16 for landing made a last notice sharp turn to the right and made a normal landing.
With the sunny weather a very pleasant day at our station in the north!!
Best regards,
Arjan
Morning mission;
Mirage F-1CR 606/118-CU, 622/118-FA, 614/118-NR, 660/118-CY AdlA
F-16A J-006, J-879 322 Sqn bdg
F-16A J-512, J-624 323 Sqn bdg
Gripen 223, 229, 257, 258, 271, 279 Sw AF
F-16A FA-77, FA-86, FA-102, FA-118, FA-123 BAF
F-16B FB-17 BAF
Typhoon 30+78, 30+79, 30+91, 30+92 JBG 31
F-16A J-008 313 Sqn
F-16A J-001 312 Sqn
F-16A J-144 nb
F-16C 4040, 4041, 4052, 4058 Pol. AF
Mirage 2000C 88/115-KV, 99/115-YB, 100/115-YF, 113/115-YO AdlA
Falcon 20 041 RnoAF
C-130H G-988 336 Sqn
Afternoon mission;
Mirage F-1CR 606/118-CU, 622/118-FA, 614/118-NR, 660/118-CY AdlA
F-16A J-006, J-061 322 Sqn bdg
F-16A J-512, J-624, J-871 323 Sqn bdg
F-16A J-008, J-062 313 Sqn
F-16A J-001, J-642 312 Sqn
F-16A J-016, J-144, J-511 nb
Gripen 223, 229, 257, 263, 271, 279 Sw AF
F-16A FA-77, FA-86, FA-102, FA-118, FA-123 BAF
F-16B FB-17 BAF
Typhoon 30+58, 30+78, 30+91, 30+94 JBG 31
F-16C 4040, 4041, 4062 Pol. AF
F-16D 4082 Pol. AF
Mirage 2000B 523/115-KJ
Mirage 2000C 88/115-KV, 99/115-YB, 100/115-YF AdlA
Falcon 20 041 RnoAF
C-130H G-988 336 Sqn
Luckily some changes in the afternoon. Did the Polish leader in the 4041 in the morning lost sight of the airfield while turning onto finals? He made a wide turn and then an overshoot over the field, with the second F-16 for landing made a last notice sharp turn to the right and made a normal landing.
With the sunny weather a very pleasant day at our station in the north!!
Best regards,
Arjan
Scramble member since 1990
- De Verrekieker
- Scramble Die-Hard
- Posts: 702
- Joined: 01 Jan 2006, 18:01
- Type of spotter: Allround
- Subscriber Scramble: Indeed
- Location: Purmerend, 75 KM from NAS De Kooy
- Contact:
Re: EHLW 24-04-2013
De trauma EC.135 was niet de PH-EMS maar volgens mij eentje van Groningen en had ook nog ADAC titels.
Weet alleen effe niet welke daar gebaseerd is.
Greetz.
Weet alleen effe niet welke daar gebaseerd is.
Greetz.
Re: EHLW 24-04-2013
Dat klinkt als de PH-MMTDe Verrekieker wrote:De trauma EC.135 was niet de PH-EMS maar volgens mij eentje van Groningen en had ook nog ADAC titels.
Weet alleen effe niet welke daar gebaseerd is.
Greetz.
- Flyboy
- Scramble Master
- Posts: 2719
- Joined: 14 Sep 2006, 09:39
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
- Location: Hillywood
- Contact:
Re: EHLW 24-04-2013
Thnx,frank kramer wrote:Wat de F.1's betreft, da's niet zo verwonderlijk. De F.1CR heeft al jaren een swing-role, en kan dus ook voor air to ground en air defence missies worden ingezet. Dat gebeurde al toen ze nog op Reims stonden, en zo zijn ze ook operationeel ingezet in Afghanistan en op diverse plaatsen in Afrika (recent nog in Mali). Het zit er dus wel in dat ze hier voor de air-to-ground component zijn, aangezien ze vliegen zonder raketten en launchers.
Marc