Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3889
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

De VNV vliegers hebben dan ook in grote meerderheid voor gestemd, MP, HV en KLM.

Dat de cabine nu allemaal tegengestemd hebben op hun akkoord tussen unie en klm blijft me verbazen.

Terugkrabbelen op t akkoord van de vliegers op basis van enige rechtspraak die mogelijk gaat komen lijkt me geen goede zaak voor de eenheid die er nu is tussen de vliegers.

[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik verwacht ook niet dat ze erop terug gaan komen.
Overigens is het wel leuk dta de meerderheid van het VNV voor stemde, is ook logisch daar 75% van de leden KLM-ers zijn ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Ik zie nergens iets over het bosrand akkoord, dit is het akkoord waar het nu over gaat bij het cabine personeel. Het ringvaartakkoord is voor de vliegers!

Het gaat maar over één ding en dat is het behoudt van het salaris, MP betaalt nu het verschil tussen het KL salaris en het vroegere MP salaris. Sommige mensen gaan 1000 euro achteruit als dat niet doorgezet gaat worden. Let op er zijn zat alleenstaande moeders die het salaris hard nodig hebben. Cabine personeel wil hier opheldering over. Dhr Algra maakt met tweets een andere versie dan waar het nu omgaat. Leuk als je vakbondsman tweets/mails stuurt met dreigingen dat hij je eruit kan werken bij de KL als je niet je mond houdt.

De MP mensen willen graag met KL mensen er iets moois van maken, alleen wordt het hen moeilijk gemaakt in verschillende opzichten. Leuk om citaten te melden van vakbonden, maar de kern wordt er niet in genoemd. Algra is de rottende vis in alles en probeert nu de boel af te doen alsof het aan het MP personeel ligt.

Dit is dan echt mijn laatste bericht over dit gebeuren. En iedereen die MP lief heeft/had zou nu ook moeten stoppen met deze communicatie over de MP stewardessen/stewards. Het is voer voor de pers en de ex cabine MP'ers hebben het al moeilijk genoeg deze tijd met allemaal examens, eerste vluchten voor KL en constant maar het gel.. over hoe slecht ze zijn. Laten we met ze allen stoppen over zaken waar 90% denkt dat ze het weten, en maar sugesties doen. En denk eens aan jezelf als je in zo'n situatie zou zitten en men begon verhalen te vertellen die totaal niet kloppen. Ik mis een klein beetje respect voor de mensen die in een situatie nu zitten die zij echt niet hebben gewild en niet wisten tot een half jaar geleden hoe het zou uitpakken.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3889
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

Ik verwacht ook niet dat ze erop terug gaan komen.
Overigens is het wel leuk dta de meerderheid van het VNV voor stemde, is ook logisch daar 75% van de leden KLM-ers zijn
Het akkoord is besproken in de afzonderlijke vergaderingen van de MP, HV en KLM, en in alledrie goedgekeurd.
Als de MP mensen er niet mee eens waren geweest, dan was er een kans voor ze geweest in de afzonderlijke MP vergadering.
Dit is niet gebeurd, gelukkig.

En over de MP cabine: door het verwerpen van het besluit, hebben ze de chaos zelf over zich heen geroepen. Ik neem dat ze als persoon in het geheel niet kwalijk, maar het is wel verstandig het goede perspectief er bij te nemen. Maar oke, geen woord meer, we wachten de komende periode af.

Komen ze nu wel vanaf Januari 2012 bij de KLM of is dat ook on-hold?
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
User avatar
United
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 11 Oct 2005, 17:43
Subscriber Scramble: United
Location: AMS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by United »

De PH-MCI heeft op 9 december zijn laatste vlucht gehad met als eindbestemming KVCV. Voor de liefhebber met als callsign zijn reg. N325MP.

http://www.flightaware.com/live/flight/N325MP

United
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Diarto »

Alles gaat de laatste pagina's maar over cockpit- en cabinecrew, maar hoe zit het met de maintenance heren, krijgen zij nog het line maintenance contract van de E-jets van KLC?
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Diarto wrote:Alles gaat de laatste pagina's maar over cockpit- en cabinecrew, maar hoe zit het met de maintenance heren, krijgen zij nog het line maintenance contract van de E-jets van KLC?
Volgens mij voeren ze dat al uit.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
Raptor16
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 391
Joined: 28 Jul 2006, 17:50
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: Raptor16

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Raptor16 »

Ik sprak laatst iemand van Nayak en die wist me te vertellen dat ze inderdaad het line maintenance verliezen aan MP.
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Diarto »

Gonzo wrote:Volgens mij voeren ze dat al uit.
Geen line maintenance, zit nu bij Nayak.
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mipo72 »

Ook de Kenya Airways doen de mensen van de MP/TD al.
Weet niet of ze nog meer airliners gaan doen.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Diarto »

Net van een KLC manager te horen gekregen dat inderdaad het embraer onderhoud volledig naar MP gaat.
Fokker blijft bij Nayak totdat de fokkers eruit zijn. :)

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

Diarto wrote:Alles gaat de laatste pagina's maar over cockpit- en cabinecrew, maar hoe zit het met de maintenance heren, krijgen zij nog het line maintenance contract van de E-jets van KLC?
De 5 nieuwe E190's van KLC komen technisch in onderhoud bij MP en niet bij Nayak...op termijn gaan de andere ook over van Nayak naar MP...
vrieswj
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 29 Apr 2011, 19:50

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by vrieswj »

Wat ik heb gehoord is dat binnen 5 jaar de MD-11F de vloot gaat verlaten en op korte termijn de PH-MCY de vloot uitgaat.

Gr. Wouter
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Wat ik heb gehoord is dat binnen 5 jaar de hele vrachtvloot de vloot gaat verlaten...
User avatar
United
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 11 Oct 2005, 17:43
Subscriber Scramble: United
Location: AMS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by United »

76-er wrote:Wat ik heb gehoord is dat binnen 5 jaar de hele vrachtvloot de vloot gaat verlaten...
Je bedoelt als in einde MP? :shock: Of gaat er een nieuwe tak van sport komen?

United
Post Reply

Return to “'t Praethuys”