EHGR 06-12-2011

ImageImageA special Forum for Gilze-Rijen and Gilze Rijen Aviation Society (GRAS) with news, facts and social talk from the south.

Moderator: SWAT 11

Forum rules
Image
Image
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
Antoine
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 280
Joined: 12 Aug 2008, 07:57
Subscriber Scramble: Antoine

Re: EHGR 06-12-2011

Post by Antoine »

Eric van Lisdonk wrote:Om 12:55u vloog op lage hoogte een Lynx boven westpoint in Tilburg komende uit de richting van Gilze. Iemand enig idee welke dit geweest is??

Om 14:00u stond er een witte kist op het bezoekersplatform met een blauwe staart. Dit was niet de PH-LAB want die zat in de landing op dat moment. Was dat misschien die civiele Engelse kist??

Greetz,
Eric
Hoi Eric,
Ik was toen bij het veld:
die Lynx die je zag was de AAC129, hij crosste ten zuiden van het veld (want die NLR-kist was bezig) en daarna boog hij af over Tilburg heen.
Volgens mij heb je toch de PH-LAB gezien op het veld, want de G-DOSB heeft geen blauwe staart en was toen weg (sowieso lijken ze totaal niet op elkaar).
Maar net nadat de LAB binnen was kwam de L-39 terug, mogelijk vandaar de mix-up (die lijken een klein beetje op elkaar van veraf-vooral in jouw geval :wink: ).
User avatar
mailman
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 182
Joined: 20 Jun 2005, 21:32
Type of spotter: S4 - Military
Subscriber Scramble: mailman
Location: Tilburg

Re: EHGR 06-12-2011

Post by mailman »

Antoine wrote:
Eric van Lisdonk wrote:Om 12:55u vloog op lage hoogte een Lynx boven westpoint in Tilburg komende uit de richting van Gilze. Iemand enig idee welke dit geweest is??

Om 14:00u stond er een witte kist op het bezoekersplatform met een blauwe staart. Dit was niet de PH-LAB want die zat in de landing op dat moment. Was dat misschien die civiele Engelse kist??

Greetz,
Eric
Hoi Eric,
Ik was toen bij het veld:
die Lynx die je zag was de AAC129, hij crosste ten zuiden van het veld (want die NLR-kist was bezig) en daarna boog hij af over Tilburg heen.
Volgens mij heb je toch de PH-LAB gezien op het veld, want de G-DOSB heeft geen blauwe staart en was toen weg (sowieso lijken ze totaal niet op elkaar).
Maar net nadat de LAB binnen was kwam de L-39 terug, mogelijk vandaar de mix-up (die lijken een klein beetje op elkaar van veraf-vooral in jouw geval :wink: ).
Van het Woensdrecht forum geplukt:

AAC129 just passed overhead Koksijde on its way to Woensdrecht. Lynx AH.7 XZ179

Go and get it
Post Reply

Return to “Gilze-Rijen & GRAS”