london stansted

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
starfighter
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 33
Joined: 21 Aug 2009, 17:38
Type of spotter: f1
Subscriber Scramble: starfighter

london stansted

Post by starfighter »

hallo beste spotters

ik heb een vraagje over london stansted ik ga hier in de herfst vakantie naar toe
eigenlijk een paar dagjes london maar we landen op stansted
nu wilde ik weten of er hier een goede mogelijkheid is om te spotten
misschien een panorama deck of iets anders

heeft iemand ervaaring hier mee
ik hoor het graag

alvast bedankt
boeing767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 870
Joined: 07 Jul 2008, 11:44
Location: Kaatsheuvel

Re: london stansted

Post by boeing767 »

Een panoramadeck heb je er niet, en te voet zul je er niet snel een gunstige plek vinden. Het enige wat je kunt doen is met je (Ryanair?) boarding pass al eerder door de security gaan en dan vanaf de gates "spotten". Daar kun je wel redelijk op de startbaan kijken.
User avatar
E-R-I-C
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3813
Joined: 27 Aug 2004, 13:24

Re: london stansted

Post by E-R-I-C »

Wat ik "vroeger" deed als ze op de 23 aan het landen waren was daar in de landing gaan staan.
Loop vanuit de terminal in de richting van de autoverhuurbedrijven. Daarvoorbij ligt een rotonde. Rechtdoor en je ziet vanzelf een smal pad liggen over een stuk grasveld. Blijf dit pad volgen tot je op een open plek komt. Daar kan je die kisten in de landing zien. Het beste is om nog 1 open veld door te lopen, dan zijn de foto's wat mooier.

Succes
Eric
User avatar
Arnoud
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 03 Feb 2007, 20:21
Type of spotter: Civil numbercruncher
Subscriber Scramble: Arnoud

Re: london stansted

Post by Arnoud »

Wat mij opvalt (helaas) is dat de meeste airfield guides en spottertips uitgaan van fotograferende spotters.
Een nummertjes spotter (zoals ik) heeft vaak aan een klein stukje zicht op het platform en/of landingsbaan, al genoeg.
In dit geval : links, direct naast de terminal heb je een muur waar je overheen kunt kijken. Vrijwel alles wat land of opstijgt
kun je vanaf hier zien. Je ziet echter maar een klein stukje van de baan zodat je continue alert moet zijn. Ik heb hier een hele dag gestaan. Zie mijn log van Stansted januari 2010.

Groetjes,

Arnoud
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: london stansted

Post by B767-300ER »

Arnoud wrote:Wat mij opvalt (helaas) is dat de meeste airfield guides en spottertips uitgaan van fotograferende spotters.
Een nummertjes spotter (zoals ik) heeft vaak aan een klein stukje zicht op het platform en/of landingsbaan, al genoeg.
In dit geval : links, direct naast de terminal heb je een muur waar je overheen kunt kijken. Vrijwel alles wat land of opstijgt
kun je vanaf hier zien. Je ziet echter maar een klein stukje van de baan zodat je continue alert moet zijn. Ik heb hier een hele dag gestaan. Zie mijn log van Stansted januari 2010.

Groetjes,

Arnoud
Vraagsteller geeft aan in zijn profiel bij type spotter (staat onder gebruikersnaam) F1.
Oftewel photographer
Zie http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=60&t=14530 ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
rené
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2207
Joined: 26 Dec 2004, 09:49
Subscriber Scramble: yes
Location: Amsterdam

Re: london stansted

Post by rené »

maar ja, in zijn vraagstelling heeft hij het alleen over spotten en niet over fotograferen...
en niet iedereen kent/gebruikt die indeling Fx danwel Sx.

René
User avatar
Antheii
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4563
Joined: 16 Sep 2002, 09:05
Type of spotter: S4.5
Subscriber Scramble: frm 1981

Re: london stansted

Post by Antheii »

Hey Arnoud,
Arnoud wrote:Wat mij opvalt (helaas) is dat de meeste airfield guides en spottertips uitgaan van fotograferende spotters.
Een nummertjes spotter (zoals ik) heeft vaak aan een klein stukje zicht op het platform en/of landingsbaan, al genoeg.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat het team dat de guides hier op Scramble maakt voornamelijk fotografen zijn, die zelf niet echt 'letten' op specifieke "nuttig locaties om te lezen".
Maar daar hebben ze dan weer die "Send updates" functionaliteit voor uitgevonden, zodat jij als specifieke nummertjes lezer ook dat soort punten met de rest van de spotters gemeenschap kan delen.
Heb dat zelf in het verleden ook paar keer gedaan, en over het algemeen zijn deze punten ook gewoon keurig toegevoegd (is soms ff wachten, maar uiteindelijk gebeurd het wel), zie oa Koln-Bonn en Charles de Gaulle.

Just a thought :-)

Gr

Hans
(\ /)
( . .)
C('')('') - Meet Tiny Bunny. Copy Tiny Bunny to help him on his way to world domination
Flyboeing
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 201
Joined: 16 Feb 2007, 22:44
Type of spotter: Civil spotter
Subscriber Scramble: yes
Location: near EHEH

Re: london stansted

Post by Flyboeing »

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.pro-aviation.nl/egss
User avatar
Arnoud
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 03 Feb 2007, 20:21
Type of spotter: Civil numbercruncher
Subscriber Scramble: Arnoud

Re: london stansted

Post by Arnoud »

Antheii wrote:Hey Arnoud,
Arnoud wrote:Wat mij opvalt (helaas) is dat de meeste airfield guides en spottertips uitgaan van fotograferende spotters.
Een nummertjes spotter (zoals ik) heeft vaak aan een klein stukje zicht op het platform en/of landingsbaan, al genoeg.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat het team dat de guides hier op Scramble maakt voornamelijk fotografen zijn, die zelf niet echt 'letten' op specifieke "nuttig locaties om te lezen".
Maar daar hebben ze dan weer die "Send updates" functionaliteit voor uitgevonden, zodat jij als specifieke nummertjes lezer ook dat soort punten met de rest van de spotters gemeenschap kan delen.
Heb dat zelf in het verleden ook paar keer gedaan, en over het algemeen zijn deze punten ook gewoon keurig toegevoegd (is soms ff wachten, maar uiteindelijk gebeurd het wel), zie oa Koln-Bonn en Charles de Gaulle.

Just a thought :-)

Gr

Hans
Hier en daar geef ik ook wel wat additionele informatie (zie oa mijn FRA-log) van afgelopen zomer. Maar je hebt gelijk, ik kan dit beter naar de Scramble Airfield guide sturen. :wink:


Arnoud
Post Reply

Return to “'t Praethuys”