Kort bezoekje...A-292 Bluebird19 SA.319B Alouette III 17.26-17.36 hrs
Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Moderator: ebauer
Forum rules
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22192
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Scannerlog maandag 11 april 2011 > grass runway 31, left hand circuit
(4G3, TCM, CJC, DKAUZ, 944, 995, VHC, DKVOK, MFT, OKE, CBN, EIJ, SKN, GORJW, DESHP, HBW)
Visitors:
PHWPW R44 Helicon BV
SPSKOR Pipistrel Virius - (departure & arrival again)
PHSVI PA28-161 Stichting Vliegmaterieel Rotterdam
PHJJM CeF152 Stichting Vliegmaterieel Rotterdam
Bluebird19 SA316B 300Sq (A-292, kwam twee passagiers afzetten en heeft zo'n 10 minuten op het veld gestaan)
(4G3, TCM, CJC, DKAUZ, 944, 995, VHC, DKVOK, MFT, OKE, CBN, EIJ, SKN, GORJW, DESHP, HBW)
Visitors:
PHWPW R44 Helicon BV
SPSKOR Pipistrel Virius - (departure & arrival again)
PHSVI PA28-161 Stichting Vliegmaterieel Rotterdam
PHJJM CeF152 Stichting Vliegmaterieel Rotterdam
Bluebird19 SA316B 300Sq (A-292, kwam twee passagiers afzetten en heeft zo'n 10 minuten op het veld gestaan)
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Scannerlog woensdag 13 april 2011 > grass runway 31, left hand circuit
(PBL, EIJ, 4B7, SKC, FLE, GBA, VHC, DKVOK, FLI, N904FC, SKE, MBW, MFT)
Visitors:
PHADE CeF172M Zeeland Air BV (2x)
PHSPV Grob G-115 Expair Holding BV EHSE/
PHKND Grob G-115 CV Vliegschool Seppe
PHWBR Ce175C -
PHWMW R44 Helicon BV
PH3U3 Aeropro Fox Wollcot Dienstverlening CV
PHEAM CeF172N Vliegclub Schiphol
PHVZV CeF172N Csavargo Andor BV
Note: er is twee keer een R44 van Helicon geweest echter de tweede gebruikte gelijktijdig PHWPW en PHWMW tijdens het aanvliegen...Bij vertrek PHWPW...
(PBL, EIJ, 4B7, SKC, FLE, GBA, VHC, DKVOK, FLI, N904FC, SKE, MBW, MFT)
Visitors:
PHADE CeF172M Zeeland Air BV (2x)
PHSPV Grob G-115 Expair Holding BV EHSE/
PHKND Grob G-115 CV Vliegschool Seppe
PHWBR Ce175C -
PHWMW R44 Helicon BV
PH3U3 Aeropro Fox Wollcot Dienstverlening CV
PHEAM CeF172N Vliegclub Schiphol
PHVZV CeF172N Csavargo Andor BV
Note: er is twee keer een R44 van Helicon geweest echter de tweede gebruikte gelijktijdig PHWPW en PHWMW tijdens het aanvliegen...Bij vertrek PHWPW...
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- KeesvA
- Scramble Addict
- Posts: 1137
- Joined: 21 Feb 2006, 21:46
- Subscriber Scramble: KeesvA
- Location: Hilversum
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Vandaag (ook) op EHHV gezien:
SP-SKOR Pipistrel Virus. Deze zou dinsdag vertrekken, maar stond er
vandaag dus nog.
PH-EIL, N921MS op de staart Van's RV-4, kwam dinsdag van Muhlheim (Dui). Waar hoort
deze kist thuis?
Wat betreft de R44 serials: Ik zal het navragen bij de havendienst.
Mvg
KeesvA
SP-SKOR Pipistrel Virus. Deze zou dinsdag vertrekken, maar stond er
vandaag dus nog.
PH-EIL, N921MS op de staart Van's RV-4, kwam dinsdag van Muhlheim (Dui). Waar hoort
deze kist thuis?
Wat betreft de R44 serials: Ik zal het navragen bij de havendienst.
Mvg
KeesvA
- Cloudhopper
- Scramble Die-Hard
- Posts: 700
- Joined: 19 Oct 2005, 14:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Cloudhopper
- Location: Friesland en/of Scheveningen
- Contact:
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
De PH-EIL zou op Münster-Telgte (EDLT) gebaseerd zijn.KeesvA wrote: PH-EIL, N921MS op de staart Van's RV-4, kwam dinsdag van Muhlheim (Dui). Waar hoort
deze kist thuis?
Bron: http://www.vansairforce.com/community/s ... hp?t=69521
Johan
http://www.flickr.com/photos/hetebrij/
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
FYI: ik heb alleen maar de WMW gezien, vertrek plm. 15:40 lokaal...ebauer wrote:PHWMW R44 Helicon BV
Note: er is twee keer een R44 van Helicon geweest echter de tweede gebruikte gelijktijdig PHWPW en PHWMW tijdens het aanvliegen...Bij vertrek PHWPW...
== All is well, as long as we keep spinning ==
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Scannerlog donderdag 14 april 2011 > grass runway 18, left hand circuit
(4B7, SKB, VHA, EIJ, 826, MFT, VHC, DKVOK, 4G3, 944, ERM, OKE, RIS)
Visitors:
PHSPH Grob G-115 Expair Holding BV
PHHHA Schweizer 269D Heli Holland Holding BV (2x)
PH1324 SF-25C St. Belang Zweefvliegers Terlet Terlet/
PHSPV Grob G-115 Expair Holding BV
PHJBH CeF172M -
PHDWW R44 Wikselaar Satelite Trading BV Harskamp/Harskamp
PHKND Grob G-115 CV Vliegschool Seppe
PHEAM CeF172N Vliegclub Schiphol
(4B7, SKB, VHA, EIJ, 826, MFT, VHC, DKVOK, 4G3, 944, ERM, OKE, RIS)
Visitors:
PHSPH Grob G-115 Expair Holding BV
PHHHA Schweizer 269D Heli Holland Holding BV (2x)
PH1324 SF-25C St. Belang Zweefvliegers Terlet Terlet/
PHSPV Grob G-115 Expair Holding BV
PHJBH CeF172M -
PHDWW R44 Wikselaar Satelite Trading BV Harskamp/Harskamp
PHKND Grob G-115 CV Vliegschool Seppe
PHEAM CeF172N Vliegclub Schiphol
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- Flyboy
- Scramble Master
- Posts: 2719
- Joined: 14 Sep 2006, 09:39
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
- Location: Hillywood
- Contact:
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Er schijnt vandaag (zaterdag 16 april) een laagdekker de sloot in gegaan te zijn. Iemand een idee welke?
- blue monkey
- Scramble Newbie
- Posts: 34
- Joined: 01 Jul 2008, 15:07
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Vanmiddag kort na 17 uur heeft de PH-ASD, Robin Dr400 een poging ondernomen om op baan 18 te landen die aan het einde van de baan in de sloot is geëindigd. Wel schade aan het vliegtuig, maar gelukkig geen persoonlijk letsel.
De piloot landde met rugwind op baan 18, terwijl baan 31 op dat moment in gebruik was.
De piloot landde met rugwind op baan 18, terwijl baan 31 op dat moment in gebruik was.
- KeesvA
- Scramble Addict
- Posts: 1137
- Joined: 21 Feb 2006, 21:46
- Subscriber Scramble: KeesvA
- Location: Hilversum
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Vandaag was geruime tijd baan 18L in gebruik (in verband met de gliders, die dan "18R" gebruiken)
Ik heb dit duidelijk op de scanner gehoord.
Op een bepaald moment (volgens mij aan het eind van de middag) werd baan 31 gebruikt. Misschien was dat niet helemaal duidelijk geworden!
Grz.
KeesvA
Ik heb dit duidelijk op de scanner gehoord.
Op een bepaald moment (volgens mij aan het eind van de middag) werd baan 31 gebruikt. Misschien was dat niet helemaal duidelijk geworden!
Grz.
KeesvA
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
De baanwissel had ik meegekregen echter de binnenkomst van de PHASD niet! Ik heb gisteren alleen lokaal verkeer gehoord...Ik kan met een prima antenne (Diamond D777) het verkeer van Hilversum in Amersfoort slechts eenzijdig ontvangen en dat blijkt toch regelmatig een tekortkoming.KeesvA wrote:Vandaag was geruime tijd baan 18L in gebruik (in verband met de gliders, die dan "18R" gebruiken)
Ik heb dit duidelijk op de scanner gehoord.
Op een bepaald moment (volgens mij aan het eind van de middag) werd baan 31 gebruikt.
Grz.
KeesvA
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- blue monkey
- Scramble Newbie
- Posts: 34
- Joined: 01 Jul 2008, 15:07
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Uit de betrouwbare bron hierbij de waarschijnlijke gang van zaken rond het ongeval met de PH-ASD:
Op het vliegveld van vertrek had de piloot met vliegveld Hilversum gebeld en te horen geregen dat baan 18 in gebruik was.
Voor de landing had de piloot zich niet op hoogte gesteld van de laatste landingsgegevens: er was noch radiocontact met Hilversum Radio opgenomen, noch had de piloot het seinenvierkant overvlogen.
Als hij één van beiden had gedaan, was hij op de hoogte geweest van de gewijzigde landingsbaan.
Kort voor zijn landing was de baanrichting namelijk gewijzigd van 18 naar 31.
Met te hoge landingssnelheid én rugwind werd de landing gemaakt, eindigend in de sloot.
Op het vliegveld van vertrek had de piloot met vliegveld Hilversum gebeld en te horen geregen dat baan 18 in gebruik was.
Voor de landing had de piloot zich niet op hoogte gesteld van de laatste landingsgegevens: er was noch radiocontact met Hilversum Radio opgenomen, noch had de piloot het seinenvierkant overvlogen.
Als hij één van beiden had gedaan, was hij op de hoogte geweest van de gewijzigde landingsbaan.
Kort voor zijn landing was de baanrichting namelijk gewijzigd van 18 naar 31.
Met te hoge landingssnelheid én rugwind werd de landing gemaakt, eindigend in de sloot.
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Bedankt! Het lag dus niet aan mijn ontvangst.blue monkey wrote:Uit de betrouwbare bron hierbij de waarschijnlijke gang van zaken rond het ongeval met de PH-ASD:
Op het vliegveld van vertrek had de piloot met vliegveld Hilversum gebeld en te horen geregen dat baan 18 in gebruik was.
Voor de landing had de piloot zich niet op hoogte gesteld van de laatste landingsgegevens: er was noch radiocontact met Hilversum Radio opgenomen, noch had de piloot het seinenvierkant overvlogen.
Als hij één van beiden had gedaan, was hij op de hoogte geweest van de gewijzigde landingsbaan.
Kort voor zijn landing was de baanrichting namelijk gewijzigd van 18 naar 31.
Met te hoge landingssnelheid én rugwind werd de landing gemaakt, eindigend in de sloot.
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- sar 303 sqn
- Scramble Die-Hard
- Posts: 925
- Joined: 17 Jun 2004, 19:34
- Type of spotter: F1 - Helicopters
- Subscriber Scramble: Ja
- Location: Apeldoorn
- Contact:
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Nu op Hilversum de D-HMGX, S-76.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Grz.
Jan
Jan
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Scannerlog zondag 17 april 2011 > grass runway 36RH / 07RH & 31 left hand circuit, finally...
(VHA, TCM, 4B7, 1133, MBW, RIS, OKE, SKN, 826, VHC, GOZ, CJC, SKB, 955, 4G3, VOP, DKVOK, CBN, N717ND, ERM, 944, N13FY, MFT, DESHP, ACX, ALJ, DON, ACX, SKE)
Visitors:
DHMGX S-76C++ Heli Jet Charter GmbH
PHEAM CeF172N Vliegclub Schiphol
PHMRB F22B Wings over Holland BV EHLE/
PHDKI Partenavia P.68C Lammers Industrie BV EHBD/
(VHA, TCM, 4B7, 1133, MBW, RIS, OKE, SKN, 826, VHC, GOZ, CJC, SKB, 955, 4G3, VOP, DKVOK, CBN, N717ND, ERM, 944, N13FY, MFT, DESHP, ACX, ALJ, DON, ACX, SKE)
Visitors:
DHMGX S-76C++ Heli Jet Charter GmbH
PHEAM CeF172N Vliegclub Schiphol
PHMRB F22B Wings over Holland BV EHLE/
PHDKI Partenavia P.68C Lammers Industrie BV EHBD/
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991