EHAM 13-02-2011, off topic
Forum rules
EHAM 13-02-2011, off topic
[off topic]
Wat ik mij altijd afvraag is wat voor DQF/DPE's ze in dit soort kisten zetten, aangezien SLM alleen maar AKE's heeft. Hetzelfde toen voor die 777('s) van BA afgelopen december. Iemand die dat kan vertellen?
[/off topic]
Wat ik mij altijd afvraag is wat voor DQF/DPE's ze in dit soort kisten zetten, aangezien SLM alleen maar AKE's heeft. Hetzelfde toen voor die 777('s) van BA afgelopen december. Iemand die dat kan vertellen?
[/off topic]
Re: EHAM 13-02-2011
2.5 uur een snelle turn a round??? hmmmm KLM'er zeker??ErikFB wrote:neem aan lct en onder voorbehoud ?
(overigens snelle turn-around )
Grtz
Erik
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: EHAM 13-02-2011
Nee hoor, maar zie dat de tijd tussen binnenkomst en vetrek hooguit dus is voor off-load en peut laden en wegwezen. Schoonmaak zal wel in LIS plaatsvinden.James wrote:2.5 uur een snelle turn a round??? hmmmm KLM'er zeker??ErikFB wrote:neem aan lct en onder voorbehoud ?
(overigens snelle turn-around )
Grtz
Erik
Edit: kist gaat nog een rondje maken lees ik net
Last edited by ErikFB on 12 Feb 2011, 16:08, edited 1 time in total.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: EHAM 13-02-2011
Diarto wrote:[off topic]
Wat ik mij altijd afvraag is wat voor DQF/DPE's ze in dit soort kisten zetten, aangezien SLM alleen maar AKE's heeft. Hetzelfde toen voor die 777('s) van BA afgelopen december. Iemand die dat kan vertellen?
[/off topic]
Mag ik daar even een duidelijkere omschrijving van? Neem aan dat het om de containers in de belly gaat, maar meer ook niet.
Re: EHAM 13-02-2011
Klik voor de verschillende type containers. De dwarsdoorsnede van de gehuurde 767 is kleiner dan die van een A340, dus passen de containers van SLM niet
Re: EHAM 13-02-2011, off topic
Kan zijn dat ze in LIS die 767 hebben geladen met lege containers, maar er bestaan ook bedrijven waar je als airline containers/pallets kunt huren.Diarto wrote:[off topic] Wat ik mij altijd afvraag is wat voor DQF/DPE's ze in dit soort kisten zetten, aangezien SLM alleen maar AKE's heeft.
Het zou kunnen dat de inkomende bagage op het platform uit de containers (AKE's in dit geval) gelost werden, en de uitgaande koffers vervolgens direct weer in dezelfde containers geladen werden. Maar zou ook kunnen zijn dat ze een zooi koffers "gewoon" in de bulk gegooid hebben.Hetzelfde toen voor die 777('s) van BA afgelopen december. Iemand die dat kan vertellen?
[/off topic]
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: EHAM 13-02-2011
Voor een 767 vind ik dat een slow turn a round.James wrote:2.5 uur een snelle turn a round??? hmmmm KLM'er zeker??ErikFB wrote:neem aan lct en onder voorbehoud ?
(overigens snelle turn-around )
Grtz
Erik
Menig KLM 747 en/of T7 heeft een kortere omdraaitijd.
En dan zijn deze vliegtuigen ook nog eens groter.
De reden voor die turn a round kan te maken hebben met een Douanecheck welke bij praktisch alle vluchten uit zuid Amerika en het Caraïbisch gebied komen.
Dan ben je zo al een uur kwijt aan het checken van die kist.( wij hebben hier ook best wel last van )
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Re: EHAM 13-02-2011
Dit beïnvloedt bij ons niet de turn around tijd, tenminste niet in zulke mate dat je een uur aan het lossen bent. Een 757 is bijna (afhankelijk van de fitheid van de douanier :p ) even snel klaar met controle als zonder. De bulk van een A340/767 helemaal even snel als normaal aangezien in die Suriname vrijwel alleen post, dekens en crewbagage zitmipo72 wrote:De reden voor die turn a round kan te maken hebben met een Douanecheck welke bij praktisch alle vluchten uit zuid Amerika en het Caraïbisch gebied komen.
Dan ben je zo al een uur kwijt aan het checken van die kist.( wij hebben hier ook best wel last van )
Anyway, mijn vraag is beantwoord Unitpool dus
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: EHAM 13-02-2011, off topic
Ey niet schelden op mij of mijn collega's he ;P
Het enige waar wij een turn-around in vertragen
is als het een 100% kist is (suri, antillen) dan hebben
we een half uur om het passagiers gedeelte te controleren.
Dit zal dus alleen voor de schoonmaak en catering lastig zijn
aangezien die boven zitten. Verder kan beneden gewoon gewerkt
worden. Uiteraard zijn er uitzonderingen die de regel bepalen.
om weer even back to topic te gaan:
voor zover ik weet gaan in de B747 AKE's de B767 DQF's B757 is vaak los
evenals de B737.
Bij airbus 318/319 (welke easy gebruikt) gaat alles los) de A320/321 gaat AKH
en grotere modellen gaan weer de AKE's.
Het enige waar wij een turn-around in vertragen
is als het een 100% kist is (suri, antillen) dan hebben
we een half uur om het passagiers gedeelte te controleren.
Dit zal dus alleen voor de schoonmaak en catering lastig zijn
aangezien die boven zitten. Verder kan beneden gewoon gewerkt
worden. Uiteraard zijn er uitzonderingen die de regel bepalen.
om weer even back to topic te gaan:
voor zover ik weet gaan in de B747 AKE's de B767 DQF's B757 is vaak los
evenals de B737.
Bij airbus 318/319 (welke easy gebruikt) gaat alles los) de A320/321 gaat AKH
en grotere modellen gaan weer de AKE's.
Always a different day with aviation
- United
- Scramble Senior
- Posts: 410
- Joined: 11 Oct 2005, 17:43
- Subscriber Scramble: United
- Location: AMS
Re: EHAM 13-02-2011, off topic
Custom addict wrote:om weer even back to topic te gaan:
voor zover ik weet gaan in de B747 AKE's de B767 DQF's B757 is vaak los
evenals de B737.
Bij airbus 318/319 (welke easy gebruikt) gaat alles los) de A320/321 gaat AKH
en grotere modellen gaan weer de AKE's.
aardige info in de link. Weer wat opgestoken.Diarto wrote:Klik voor de verschillende type containers. De dwarsdoorsnede van de gehuurde 767 is kleiner dan die van een A340, dus passen de containers van SLM niet
United
Re: EHAM 13-02-2011, off topic
In geen van beide types passen containers (pax versie dan), dus alles gaat er los in.Custom addict wrote: B757 is vaak los evenals de B737.
Dat ligt er maar net aan waar de maatschappij voor kiest. Niet elke A319/320/321 heeft een container configuratie. De A319's van BMI kunnen bijvoorbeeld geen containers hebben, de A319's van TAP weer wel. En dan heb je ook nog maatschappijen die zowel A320's hebben met een containerconfiguratie, als A320's die alleen bulk kunnen laden. En dat is erg prettig werken, als je van te voren niet weet welke kist er gaat komen (of wanneer er ineens een andere kist komt dan gepland).Bij airbus 318/319 (welke easy gebruikt) gaat alles los) de A320/321 gaat AKH
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: EHAM 13-02-2011, off topic
Ik dacht dat de 757 waar Continental wel eens mee wilde komen wel een contrainer
configuratie hadden. Maar het kan ook zijn dat ik ten tijde dat deze er stonden ik
gewoon verkeerd heb gekeken.
configuratie hadden. Maar het kan ook zijn dat ik ten tijde dat deze er stonden ik
gewoon verkeerd heb gekeken.
Always a different day with aviation
Re: EHAM 13-02-2011, off topic
Enige kisten van Boeing waar containers in passen zijn de 747/767/777/787. Het enige wat de 757 bij sommige maatschappijen heeft is een 'sliding carpet' om het laden te vergemakkelijken.
Voor de rest is het meeste wel gezegd denk ik
Voor de rest is het meeste wel gezegd denk ik