KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lees net een tweet van @AirbusInTheUS op Twitter dat leasemaatschappij GECAS 12 A330-300's besteld heeft bij Airbus.
Misschien zitten hier oa de 330's voor KLM bij of misschien zijn ze om het "gaatje" op te vullen met nieuwe kisten......
Iemand trouwens een idee hoelang het duurt om zo'n 330 in elkaar te zetten, kan het nergens vinden
Misschien zitten hier oa de 330's voor KLM bij of misschien zijn ze om het "gaatje" op te vullen met nieuwe kisten......
Iemand trouwens een idee hoelang het duurt om zo'n 330 in elkaar te zetten, kan het nergens vinden
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zou mij niet verbazen als dit voor de KLM is.Starbucks wrote:Lees net een tweet van @AirbusInTheUS op Twitter dat leasemaatschappij GECAS 12 A330-300's besteld heeft bij Airbus.
Misschien zitten hier oa de 330's voor KLM bij of misschien zijn ze om het "gaatje" op te vullen met nieuwe kisten......
Iemand trouwens een idee hoelang het duurt om zo'n 330 in elkaar te zetten, kan het nergens vinden
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Airbus gaat van zijn A330-300 een variant aanbieden met een hoger MTOM van 235t, volgens het artikel zouden er deliveryslots vanaf Q1 2012 beschikbaar komen.
Misschien hoort KLM bij een van de eerste klanten voor deze variant.
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... range.html
Misschien hoort KLM bij een van de eerste klanten voor deze variant.
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... range.html
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heeft iemand een idee wanneer de F70s vervangen gaan worden, en zo ja wanneer? De meeste toestellen die bij Cityhopper rondvliegen zijn namelijk al zo'n 15 jaar oud.
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik had geloof ik gehoord dat die F70 toch nog zeker 5 tot 10 jaar door zouden vliegen.Gietje wrote:Heeft iemand een idee wanneer de F70s vervangen gaan worden, en zo ja wanneer? De meeste toestellen die bij Cityhopper rondvliegen zijn namelijk al zo'n 15 jaar oud.
Wat er dan voor terug komt? Embrear of bombardier wie weet, denk dat de russen en chinezen
wel uitgesloten zijn. Heel misschien een japaner als die een beetje opschieten met hun ontwikkelproject.
Always a different day with aviation
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens geluiden zal de voorkeur uitgaan naar Brazillianen en moet eea binnen 5 jaar gaan starten.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Geen Hollanders mocht dat snel gaan beginnen?....
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nee, de rekkof XF komt te laat
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zal wel om E-170s gaan dus?B767-300ER wrote:Volgens geluiden zal de voorkeur uitgaan naar Brazillianen en moet eea binnen 5 jaar gaan starten.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Naar wat ik heb gehoord wel.
Niks is defintief of besteld, duurt nopg wel even ook, ze hebben nog even.
Feit is is dat het E190 product door de KLM klant zeer gewardeerd wordt.
Niks is defintief of besteld, duurt nopg wel even ook, ze hebben nog even.
Feit is is dat het E190 product door de KLM klant zeer gewardeerd wordt.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Denk dat de E170 kosten per stoel te hoog zijn, dus zal het eerder een E190 gaan worden...
Standaardisatie van de vloot heeft ook zo zijn voordelen...
Standaardisatie van de vloot heeft ook zo zijn voordelen...
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik zie nu pas dat Gietje E170 had getypt.
Uiteraard E190
Uiteraard E190
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zijn die E190s niet te groot om die F70s te vervangen? Er zitten namelijk ongeveer 30 stoelen meer in, krijg je dan geen overcapaciteit?B767-300ER wrote:Ik zie nu pas dat Gietje E170 had getypt.
Uiteraard E190
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wellicht dat dat opweegt tegen de kosten van een extra divisie
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.