omdat ik nog een scanner aan het kopen wasfan31 wrote:nustyR wrote:Ik heb 677 foto's op de 1D en 598 op de 5DmkII.
Ik stond niet bij hangar 11, nooit van plan geweest
Sluitertijden tussen de 1/13 en 1/30, dat wordt dus uitzoeken
Je kon gewoon langs die vrachtwagen rijden bij de Mac
Heeeeel veeeeeeeeeel mensen waren te laat.
Ik ga op huis aan.
waarom waren zoveel mensen te laat,scanner is wel zo makkelijk !
B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
Forum rules
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
Ja idd
Het vervelendste is nog dat als ik de afslag naar waar ik die scanner gekocht heb niet had gemist ik misschien nog wel optijd was geweest.
Maar ja LVNL geeft voor 17:00 24 en 18L voor dep dus dat wordt deze keer even goed naar de scanner luisteren.
Hoelang van tevoren wordt de clearence ongeveer aangevraagd?
Het vervelendste is nog dat als ik de afslag naar waar ik die scanner gekocht heb niet had gemist ik misschien nog wel optijd was geweest.
Maar ja LVNL geeft voor 17:00 24 en 18L voor dep dus dat wordt deze keer even goed naar de scanner luisteren.
Hoelang van tevoren wordt de clearence ongeveer aangevraagd?
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
Kan vanaf 20-30 minuten voor pushback, alleen als het via datalink gaat hoor je ze natuurlijk pas wanneer ze startup vragen. Dan kun je binnen een kwartier airborne zijn, afhankelijk van welke baan in gebruik is natuurlijk.LarsEHAM wrote:Hoelang van tevoren wordt de clearence ongeveer aangevraagd?
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
Gezien de vlucht terug gaat naar Boeing Field is het voor de hand liggend dat ie 24 krijgt(das de standaard voor vertrekken naar het westen toe). Maar mocht er weer iets veranderen in de tijdslijn, en het blijft SPL, kan er nog van alles gebeuren.LarsEHAM wrote:Maar ja LVNL geeft voor 17:00 24 en 18L voor dep dus dat wordt deze keer even goed naar de scanner luisteren.
Groeten,
Ron
Ron
-
- Scramble Junior
- Posts: 228
- Joined: 15 Oct 2010, 13:01
- Type of spotter: Cargo
- Subscriber Scramble: Tyno
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
Maar LVNL gaat er vanuit dat de wind rond 17:00 dan nog steeds een westenwind is, als ik de weersites bekijk gaat de wind vanmiddag draaien, en gaat deze waaien vanuit het noorden. Waardoor (ik verwacht) dat 18L-36R gaat worden gebruikt voor het landen. Op basis van de wind zou ik verwachten een 36L of 36C voor take-off.LarsEHAM wrote:Ja idd
Maar ja LVNL geeft voor 17:00 24 en 18L voor dep
My pictures @ Flickr
- Valk10
- Scramble Junior
- Posts: 196
- Joined: 10 Mar 2009, 21:12
- Type of spotter: F3
- Location: Heiloo
- Contact:
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
Dat viel me inderdaad heel erg op. Wel gaaf om het zo te zien.76-er wrote:Aparte strobelights, wel makkelijk herkenbaar zo.
De lichten bij de staart net zo.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
Betere zichtbaarheid dankzij LED-verlichtingen.Valk10 wrote:Dat viel me inderdaad heel erg op. Wel gaaf om het zo te zien.76-er wrote:Aparte strobelights, wel makkelijk herkenbaar zo.
De lichten bij de staart net zo.
(mis alleen nog een zilveren disco bal & dan is het feest compleet)
Groeten,
Ron
Ron
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3416
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
Ik heb ook geen scanner, maar ik voel mezelf ook geen dagjesmensnustyR wrote:Dagjesmensen, die hebben geen up to date resourcesfan31 wrote:waarom waren zoveel mensen te laat,scanner is wel zo makkelijk !
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
ik heb ook geen scanner, ik sta gewoon op de goede plekGietje wrote:Ik heb ook geen scanner, maar ik voel mezelf ook geen dagjesmensnustyR wrote:Dagjesmensen, die hebben geen up to date resourcesfan31 wrote:waarom waren zoveel mensen te laat,scanner is wel zo makkelijk !
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
Nou, vertel dan eens waar je vanmiddag staat.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
... Achter zn cameraDerice wrote:Nou, vertel dan eens waar je vanmiddag staat.
Groeten,
Ron
Ron
- kafmees
- Scramble Junior
- Posts: 104
- Joined: 18 Jul 2009, 20:38
- Subscriber Scramble: Peter Veerman
- Location: Hilversum
- Contact:
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
Wij gaan zeker aan de kant staan van Hangar 11,zodat je het toestel naar buiten ziet komen.
Daarna maar luisteren naar welke baan hij gaat, daarbij zou het gaan ( wind vanmiddag) om de 36C of 36L.
Tussen deze 2 banen staan lijkt mij de beste optie.
Peter
Daarna maar luisteren naar welke baan hij gaat, daarbij zou het gaan ( wind vanmiddag) om de 36C of 36L.
Tussen deze 2 banen staan lijkt mij de beste optie.
Peter
- tomba2247
- Scramble Addict
- Posts: 1245
- Joined: 25 Nov 2009, 12:15
- Type of spotter: militair/Civil
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: B787 naar EHAM op 5 & 6 november 2010
ik heb ook geen scanner, ik sta gewoon op de goede plek [/quote]
Daarom ...check je flick. mail!!
Daarom ...check je flick. mail!!