Canon 1D Mark II / III hard facts differents
Forum rules
- Warthog 71
- Scramble Senior
Hee Iwan,
Doe jij de pr voor Naud?
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/631839/0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ja back to topic, ik weet het... maar als die Peteri het mag dan mag ik ook keertje, sorry Eric
Zie ik je zaterdag Iwan?
Grtz,
Marcel
Doe jij de pr voor Naud?
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/631839/0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ja back to topic, ik weet het... maar als die Peteri het mag dan mag ik ook keertje, sorry Eric
Zie ik je zaterdag Iwan?
Grtz,
Marcel
Assumption is the mother of all f#ckups...
- Maurice
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: yes
Hi Iwan,
An old 40D? Why not a new one for around 600 euro? You get yourself an amazing good camera for that money!Iwan Bogels wrote:Maybe I should get myself an old 5D and 40D when they become available for a reasonable price.
That wouldn't surprise me! Wonder what Canon takes so long...Iwan Bogels wrote:But, but, but.......what if Canon releases its new EOS-1D Mark IV in February ?
-
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
Ik wil het niet op een welles/nietes verhaal laten uitdraaien (ik ben het niet met je eens ) daarom eerst maar een paar voorbeelden van foto's op ISO3200 onlangs gemaakt met de mkIII:ricardo smit wrote:lees hier oa andere dat bij de mark3 bij iso2000 de beeldjes er uit zien als bij iso 400 bij bv de mark 20,daar ben ik het niet helemaal mee eens werk als fotagraaf voor het AD met de mark 3 erg veel bij slechte licht omstandigheden in bv sporthallen en kan jullie garanderen zeker met kunstlicht zien de beelden er bij iso 2000 er niet echt goed uit.
Op de eerste foto is zeker wel ruis zichtbaar, maar als ik mijn 20D als body had gehad in deze omstandigheden dan had ik max tot 400, mogelijk 800 iso kunnen gaan met alle gevolgen van dien. (langere sluitertijd etc)
Remco Donselaar
-
- Scramble Rookie
-
- Scramble Master
- Leeuwarden
- Scramble Addict
-
- Scramble Rookie
- Leeuwarden
- Scramble Addict
-
- Scramble Master
Hierbij nog een foto die de kracht van de sensor toont, gemaakt op de zoom expierence enkele weken geleden, ook weer 3200 iso en geen Noise Ninja toegepast.
Mocht je voor jezelf afvragen of je deze hoge Iso waardes regelmatig zal gebruiken, dan kan je net zo goed met een mkIIn uit. De overige pluspunten van de mkIII (live view, sensor reiniging om maar wat te noemen) zijn leuk om te hebben, meer niet...
Mocht je voor jezelf afvragen of je deze hoge Iso waardes regelmatig zal gebruiken, dan kan je net zo goed met een mkIIn uit. De overige pluspunten van de mkIII (live view, sensor reiniging om maar wat te noemen) zijn leuk om te hebben, meer niet...
Remco Donselaar
- Leeuwarden
- Scramble Addict
Re:
Uhhh Iwan, mag ik nog even een beroep doen op je glazen bol?Iwan Bogels wrote: 28 januari 2009.........zegt mijn iets vertroebelde glazen bol.
We zullen zien,
Iwan
Zie jij daarin ook iets over een op handen zijnde vernieuwing van de 100-400?
Ik heb daarover namelijk een recente roddel gevonden op het www. Bron leek
uiterst betrouwbaar
Don't steal my pictures...
- Leeuwarden
- Scramble Addict
Re: Canon 1D Mark II / III hard facts differents
Crizz, ben je nog een stap verder gekomen in je besluitvorming?
Don't steal my pictures...
- Andras
- Scramble Addict
- Type of spotter: Photo only
Re: Canon 1D Mark II / III hard facts differents
@ Remco
Bizarre kwaliteit op 3200 ISO.. ! Is toch echt wel het allergrootste voordeel als je daar veel gebruik van wil maken..
Crizz, jij werkt volgens mij bij de Luchtmacht en komt veel in situaties dat je even wat wil schieten, dus ook op dagen dat het weer niet altijd meezit.. In dat geval MKIII. Heb je altijd waar voor je geld!
Ben je toch meer gecharmeerd van goed weer shots (Wie niet?;-) dan is MKII natuurlijk jou ding. Meer dan genoeg kwalitiet. Mits je een goede kunt vinden... moet lukken denk ik!
Groet,
Andras
Bizarre kwaliteit op 3200 ISO.. ! Is toch echt wel het allergrootste voordeel als je daar veel gebruik van wil maken..
Crizz, jij werkt volgens mij bij de Luchtmacht en komt veel in situaties dat je even wat wil schieten, dus ook op dagen dat het weer niet altijd meezit.. In dat geval MKIII. Heb je altijd waar voor je geld!
Ben je toch meer gecharmeerd van goed weer shots (Wie niet?;-) dan is MKII natuurlijk jou ding. Meer dan genoeg kwalitiet. Mits je een goede kunt vinden... moet lukken denk ik!
Groet,
Andras
-
- Scramble Master
Re:
It looks like Canon will wait for another 6 months to release a successor for the 1D MKIII. Canon released some new camera's/lenses for the PMA today:Iwan Bogels wrote:But, but, but.......what if Canon releases its new EOS-1D Mark IV in February ?
Cheers,
Iwan
http://www.dpreview.com/
Remco Donselaar