Wensen voor het panorama terras.
Moderator: gatso76
Forum rules
Hallo medespotters.
Ik kom toch niet zo vaak op het panoramaterras, dus mij maakt het niet zo veel uit hoe het terras eruit komt te zien.
Maar misschien een idee om het overdekt te maken. Want het is alleen maar in het begin overdekt waar je het terras opkomt.
Als je op het terras loopt te fotograveren en je staat tussen de E en de F-Pier in, en het begint te regenen dan moet je weer terug lopen naar de ingang om droog te kunnen staan.
Dat is mijn suggestie.
Groetjes,
Jeroen van Veen (Tomcatje)
Ik kom toch niet zo vaak op het panoramaterras, dus mij maakt het niet zo veel uit hoe het terras eruit komt te zien.
Maar misschien een idee om het overdekt te maken. Want het is alleen maar in het begin overdekt waar je het terras opkomt.
Als je op het terras loopt te fotograveren en je staat tussen de E en de F-Pier in, en het begint te regenen dan moet je weer terug lopen naar de ingang om droog te kunnen staan.
Dat is mijn suggestie.
Groetjes,
Jeroen van Veen (Tomcatje)
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Het zou leuk zijn als je op de kop van de pieren kon komen, om op die manier fijne foto's te maken van passerende toestellen. Beetje zoals in Zürich, daar sta je er zowat bovenop. Uitbreiden van het terras richting C en B zou ook aardig zijn.
Zolang er maar niet meer hekken of zelfs ramen komen vind ik het overigens prima. We boffen nog steeds met zo'n leuk terras, wat nog eens gratis is ook!
Zolang er maar niet meer hekken of zelfs ramen komen vind ik het overigens prima. We boffen nog steeds met zo'n leuk terras, wat nog eens gratis is ook!
Nee zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dat ik het er af en toe gewoon van baal dat ik niet verder op de Kaagbaan kan kijken. Ik ben dik tevreden met het terras hoor Ik heb het denk ik een beetje verkeerd verwoord.SPL wrote:Ergeren? Wat overdreven zeg. Wees blij dat er zo'n mooi en groot terras is. Op veel luchthavens zijn die er niet en als die er wel zijn is het van matige kwaliteit (klein of achter glas bijv). Uiteraard kunnen er dingen verbeterd worden, maar denk toch niet dat we mogen klagen.boeing767 wrote:Ik erger me al jaren
Wat betreft die televisieschermen: die hangen bij de beide ingangen, al is de informatie wat summier. Denk trouwens niet dat de architect daar iets aan kan veranderen.
Groeten Martijn
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Morgen,
Zie het meeste in een uitbreiding naar het uiteinde van D-pier toe eigenlijk. Zicht aan alle kanten over het totale platform en zeker dichterbij het oplijnen van de Kaagbaan. Daarnaast alle traffic over inner- en outer taxiway komt langs op kortere afstand dus met minder mm's ook goed te platen en verkeer richting Oost is ook beter waar te nemen ( minder last van heatwaves etc.). Zal hooguit anders gaan worden als de A-pier opgenomen gaat worden in de bebouwing.
Grtz,
Erik
Zie het meeste in een uitbreiding naar het uiteinde van D-pier toe eigenlijk. Zicht aan alle kanten over het totale platform en zeker dichterbij het oplijnen van de Kaagbaan. Daarnaast alle traffic over inner- en outer taxiway komt langs op kortere afstand dus met minder mm's ook goed te platen en verkeer richting Oost is ook beter waar te nemen ( minder last van heatwaves etc.). Zal hooguit anders gaan worden als de A-pier opgenomen gaat worden in de bebouwing.
Grtz,
Erik
Uitbreiden natuurlijk zowel naar links als naar rechts. Maar we moeten het ook bekijken uit het oogpunt van de wat minder doorgewinterde spotter, de dagjes mens dat familie uitzwaaid. Daarom zat ik te denken aan een informatie plasma/lcd shermen. Waar per pier de vluchten op staan.
Dus je staat bij E pier en dan zie je op dat beeldscherm een schematiche E pier en bij elke Gate zie welke vlucht het is eventueel welk toestel het is.
Dus je staat bij E pier en dan zie je op dat beeldscherm een schematiche E pier en bij elke Gate zie welke vlucht het is eventueel welk toestel het is.
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Posts: 1567
- Joined: 05 Mar 2006, 17:40
- Type of spotter: An enjoying one
- Location: Boskoop (Zuid-Holland, Nederland)
- Contact:
Is dat wel correct? Zit nu even te twijfelen. Volgens mij bestond dat stuk al, maar is het tijdelijk in de hekken gezet. Er is een nieuwe reling geplaatst... .sfeyenoord1 wrote:Zag laatst dat er al wel bezig is om het panorama terras een 20m richting C-pier uit te breiden, dus dat is al iets
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- United 777
- Scramble Senior
- Posts: 435
- Joined: 15 Oct 2004, 20:59
- Subscriber Scramble: United 777
- Location: Sneek
Re: Wensen voor het panorama terras.
Beter en leuker? De kans dat vaste objecten voor de lens komen? Verkleint met een t? In der daad? Fijne inrichtingselementen? Komt dit echt van een architect?Ik ben als architect op dit moment bezig met het uitwerken van een voorstel voor een beter en leuker gebruik van het Panoramaterras op Schiphol.
Ik heb voor ogen om voor de spotters een verhoogd plateau op te nemen in mijn voorstel. Ik denk dat door een verhoging de zichtlijnen verbeterd worden en de kans dat vaste objecten van de inrichting van het terras voor de lens komen wordt verkleint.
Is het naar uw mening in der daad zinvol om een verhoogd platform te maken?
Hoe hoog zou deze naar uw mening idealiter moeten zijn?
Wat zouden fijne inrichtingselementen op zo'n platform naar uw mening zijn?
Waar is, denkt u, de beste plek op het terras voor een spotters-platform op het terras?
Hebt u andere suggesties voor een herinrichting van het Panoramaterras?
Ik zou het zeer fijn vinden om uw reactie te mogen ontvangen.
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: Wensen voor het panorama terras.
De man is architect, geen NeerlandicusUnited 777 wrote:Komt dit echt van een architect?
Mocht het allemaal nep zijn, dan hebben we in elk geval lekker gebraindstormd over onze wensen
Sorry voor de late update. Was effe druk de laatste paar dagen.
Inderdaad. Zoals al gezegd heb ik het E-mail adres, en dit is wel degelijk het adres van een architecten bureau. Mij is gevraagd het adres niet op het forum te zetten, en dat doe ik dus ook niet. Hier heb je z'n laatste antwoord terug (20-Okt). Heb de meest interessante uitspraken dik gedrukt gezet.De man is architect, geen Neerlandicus
Dan je wel voor jouw snelle reactie. Ik vindt het een goed idee dat je de vragen op het forum hebt gezet en ik vindt het ook een goed idee dat jij mijn gegevens er niet hebt bij gezet en verzoek je vriendelijk dit zo te houden. Ik wil jullie mening graag weten maar geen discussies aangaan. Daarvoor ben ik niet het juiste persoon. Ik ben degene die jullie wensen (betreffende het terras) kan communiceren richting Schiphol en dan gekeken worden, waarvoor er budget is.
Als jullie ideeën hebben, wat niet alleen Schiphol voor jullie zou kunnen betekenen maar ook wat jullie (spotters) voor het terras kunnen betekenen dan hoor ik dit natuurlijk ook graag. Als er een wisselwerking kan ontstaan dan zijn de mogelijkheden ook groter.
Het uitbreiden van het terras richting C-pier en over de andere pieren lijkt mij i.v.m. veiligheid (en daardoor kosten) niet haalbaar, maar ik zal jullie wens doorgeven aan Schiphol. Om jullie gerust te stellen: van een entreegeld is (voorlopig) geen sprake.
Ik zal het forum in de gaten houden en zal (waar dit binnen mijn mogelijkheden ligt) jullie wensen meenemen in het plan.
Met vriendelijke dank en groet,
********
- Boudewijn van Oirschot
- Scramble Master
- Posts: 2745
- Joined: 16 Feb 2007, 18:16
- Type of spotter: Wat niet?
- Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
- Location: Tilburg, NB
Ik zal mijn oordeel ook even geven...
Ik baal er altijd van dat je de Alitalia, Austrian en Iberia kisten vaak niet goed kunt fotograferen omdat ze aan de C-pier staan, alleen met 'gunstig' baangebruik komen ze langs. (ik dacht dat ze dat al eerder van plan waren, helaas was dat niet het geval..) Is bij mij bijna nooit het geval. Ook zou het kunnen bereiken van de F/G pier erg prettig zijn.
En een terras over de D en E pier zou leuk zijn om zoals al vermeld de taxiende vliegtuigen dichterbij te fotograferen zonder de verschrikkelijke heatwaves. Alleen vraag ik me af of dit wel te realiseren is
Ik baal er altijd van dat je de Alitalia, Austrian en Iberia kisten vaak niet goed kunt fotograferen omdat ze aan de C-pier staan, alleen met 'gunstig' baangebruik komen ze langs. (ik dacht dat ze dat al eerder van plan waren, helaas was dat niet het geval..) Is bij mij bijna nooit het geval. Ook zou het kunnen bereiken van de F/G pier erg prettig zijn.
En een terras over de D en E pier zou leuk zijn om zoals al vermeld de taxiende vliegtuigen dichterbij te fotograferen zonder de verschrikkelijke heatwaves. Alleen vraag ik me af of dit wel te realiseren is
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5529
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Ik wordt een beetje moe van iedereen die 'veiligheid' erbij haald.ten thije wrote:Hier heb je z'n laatste antwoord terug (20-Okt). Heb de meest interessante uitspraken dik gedrukt gezet.
Het uitbreiden van het terras richting C-pier en over de andere pieren lijkt mij i.v.m. veiligheid (en daardoor kosten) niet haalbaar
M.i. wordt het te vaak gebruikt als eindpunt in een 'discussie'.
Mij is altijd geleerd 'waar een wil is, is een weg'. Als daar kosten bij komen dan is, onder de juiste voorwaarden,
elke spotter best bereid daar aan bij te dragen net zoals we op ander evelden doen.
Ik zou de architect (en Schiphol) juist willen uitdagen om de discussie breed te houden en vooral de spotters
bij dit onderwerp te betrekken, daar zij de grootste gebruikers zijn van het terras.
Mijn twee eurocent.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2945
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Helemaal mee eens. Ik zie ook totaal het verschil niet tussen de veiligheid op het huidige terras en de veiligheid richting een mogelijke uitbreiding van het terras naar de C-pier. Daar gelden dezelfde eisen neem ik toch aan. Neem het gewoon mee als alternatief, en mochten de kosten toch te hoog uitpakken kan je altijd nog schrappen.cHabu wrote: Ik wordt een beetje moe van iedereen die 'veiligheid' erbij haald.
M.i. wordt het te vaak gebruikt als eindpunt in een 'discussie'.
Mij is altijd geleerd 'waar een wil is, is een weg'. Als daar kosten bij komen dan is, onder de juiste voorwaarden,
elke spotter best bereid daar aan bij te dragen net zoals we op ander evelden doen.
Grt, Peter