Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: My first post in this topic!!!

Post by SPL »

cyclingdutchman wrote:Hallo,

Ik heb vanmiddag met een van de werklui gesproken.

Laten we vooral niet al te voorbarige conclusies trekken
zoals in veel voorgaande postings worden genoemd.
zonder eigenlijk de juiste feiten te kennen!!!
Ik spot en fotografeer al 28 jaar rond deze luchthaven
maar loop niet voorop door overal gelijk al een mening
naar buiten te brengen. Gr Adriaan.
Kijk dat is mooi gesproken Adriaan. Eindelijk eens wat feiten naar boven.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
tonjochems
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2564
Joined: 06 Apr 2005, 12:34
Type of spotter: civil
Subscriber Scramble: tonjochems
Location: Voorhout

Post by tonjochems »

En ik taxiede vanmiddig met de KL1130 via TWY V.... en zag ook duidelijk dat het dubbele hek een kleine 100m lengte heeft..zag er ook naar uit dat dit hek weer samenkomt met het 1e orignele hek... Ook zag ik dat bij de inham van de crashgate de afrastering van het 1e hek van 2 hekdelen was weggenomen... kan zijn om de werklieden toegang te geven...
Denk dus dat het niet zo'n vaart zal lopen..
User avatar
Nozem
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 800
Joined: 21 May 2005, 11:43
Type of spotter: F1
Location: Alkmaar

Post by Nozem »

Vanavond even gekeken in het gat....
Maar het lijkt er inderdaad op dat er een soort fundering wordt gelegd om iets te gaan dragen ,er liggen 2 sleuven van een meter of 5 breed zo'n 5 meter uit elkaar.
en dit is (zoals eerder gemeld) het enige wat een dubbel hek heeft.
inderdaad is er ook een opening in gemaakt wat toegang lijkt te verschaffen tot de werkruimte.
Lijkt mij verder niks om zorgen over te maken.
Alhoewel ik het een aparte plaats blijf vinden om tanks neer te gaan zetten,nu doen ze het langs de taxibaan die in mijn ogen niet zo breed is als het stuk net voorbij de brug over de ringvaart,wat mij logischer lijkt ,maarja wie wil groeien moet bloeien(of toch bloeden) :wink: .

Groet Ton de Haan
Image
flown in cr9 md-82 f-70 f-100 737-3 737-4 737-8 320 321 757 767 747 md-11
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Weet niet of het hier al vermeld was en anders daarvoor excuses, maar heb vanmiddag voor het eerst de bewuste bordjes met het alarmnummer zien hangen bij de MacD (09/27). Het door ons gevraagde nummer en door de Luchthaven toegezegd is:

(+31) 020-6012796

En dit nummer mag dus alleen gebeld worden in het geval wij als spotters iets vreemd zien op zowel airside als landside en wat in onze ogen dus niet klopt dan wel als verdacht overkomt.

Grtz,
Erik
User avatar
tonjochems
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2564
Joined: 06 Apr 2005, 12:34
Type of spotter: civil
Subscriber Scramble: tonjochems
Location: Voorhout

Post by tonjochems »

Even wat rondgevraagd bij de terzake kundigen op airside.. langs twy V komt een afwateringskanaal en opvangbekken de-icing fluid... En geen dubbele hekken. Case closed m.i.
AAS Security
Posts: 3
Joined: 12 Sep 2008, 09:06

Post by AAS Security »

Voor de duidelijkheid. Amsterdam Airport Schiphol heeft geen voornemen om nieuwe hekwerken aan te brengen waar op dit moment geen hekwerken staan (zoals bijv. aan watergangen). Het project nabij rijbaan Victor betreft een 5 jarige proef met waterzuivering dmv algen. Rondom een te realiseren controleruimte zal hekwerk worden aangebracht, rondom het bassin zelf niet.
Last edited by AAS Security on 15 Sep 2008, 14:40, edited 2 times in total.
User avatar
EHAM
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3411
Joined: 30 Apr 2005, 21:32
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: Joost de Wit
Location: Hoofddorp
Contact:

Post by EHAM »

:day:
Joost de Wit
Image
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11236
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

AAS Security wrote:deze keer wil ik wel graag duidelijkheid scheppen.
Wordt gewaardeerd!

Erik
What four words, Jimmy!?!
User avatar
United 777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 435
Joined: 15 Oct 2004, 20:59
Subscriber Scramble: United 777
Location: Sneek

Post by United 777 »

js51672 wrote:Maar vergeet niet, Het is allemaal begonnen door die idioten die het WTC in NY in moesten vliegen!
Eerder met alle politici die sindsdien continu roepen dat onze wereld nooit meer hetzelfde zal zijn, dat veiligheid steeds belangrijker wordt en dat we onze privacy moeten opofferen in de strijd tegen het terrorisme.
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11236
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Verder gepraet staat op de bekende plek.

Erik
ivo de groot

Post by ivo de groot »

de laatste 2 dagen doorgebracht op schiphol..
ook langs de taxibaan:
(auto na aanscherpen regels sinds n poos elders geparkeerd)

ik ben ook niet de beroerdste,geen probleem ..

en schiphol wil sinds n poos ook geen bandjes meer in het prikkeldraad,ok daar wil ik ook wel in MEEWERKEN en ik ben niet de enige nu dus netjes s-haakjes bij me,na afloop dus gewoon netjes weer mee naar huis zoals collega spotters het ook doen !

maar dan word je vandaag aangesproken door vriendelijke politie agenten die willen dat je die er ook uithaald !

dan werk je mee met het aangescherpte parkeerbeleid en de s-haakjes en dan is het dus nog niet goed,word er n beetje moe van !

ik wil zoveel mogelijk meedenken maar het houd n keer op,mijn collega spotter is in korte tijd al vaak naar zijn paspoort/legitimatie gevraagd het lijkt wel of we criminelen zijn en het oplettende oog vergeten ze zeker !!

jammer

groet ivo
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Waar ben je naar je legitimatie gevraagd ( locatie ) ?? Denk dat het allemaal meevalt en dat er weer een nieuw klasje losgelaten is of tijdelijke aanscherping rond de feestdagen. Vorige week ook een aantal gespekken gehad maar er is mij nooit gevraagd naar legitimatie etc.

Erik
ivo de groot

Post by ivo de groot »

bij de taxibaan (hoek viaduct A5, kruisen centre naar 36L)
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

De bekende plek dus, tja dan val je dus wat meer op en dan kan het inderdaad zijn dat men wat meer aandacht voor je heeft.
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by phkza »

Afgelopen zondag ook maar weer eens naar Schiphol getogen. Ik hou me netjes aan de regels, ook al ben ik het niet altijd met alle maatregelen eens, zoals het stopverbod langs de hele taxibaan.

Anyway, het valt me op dat er nog steeds zo ontzettend veel mensen parkeren op plekken waar het niet mag (voor Duitsers, Belgen en sommige Nederlanders is het blijkbaar normaal op recht voor crashgates te parkeren terwijl alle andere hun auto's netjes verderop neerzetten. En ook hekken staan er voor niets, want dat ene mooie plaatje kun je natuurlijk niet door wat in te zoomen schieten, nee daar moet je bijna voor óp de Kaagbaan gaan staan. Ik zou zeggen: lekker doorgaan, verpest het maar voor de rest.
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”