TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Post by James »

B767-300ER wrote:Oke even een quizje voor aankomende vrijdag, ik ben de draad kwijt..

STD 09.15 OR 361 CUR AUA reg: PH AHY
STD ? OR 445 BJL Reg: PH-TFA
STD ? OR 447 BJL Reg:?
STD 14.55 OR 451 NAT FOR Reg: PH-AHQ
STD 06.00 OR 113 LPA TFS Reg:?

Wie kan de vraagtekens voor me invullen?
Alvast heel hartelijk dank
Als je de topics iedere dag een beetje leest had je zelf kunnen bedenken dan Arkefly deze vluchten
iedere week uitvoert met Transavia kisten....nu kan ik wel registraties gaan roepen maar dat kan zo maar veranderen :wink:
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

Net zo als de voorgaande weken op deze dag, dan wordt twee keer een Transavia kist ingehuurd (of de laatste keer een Futura kist), voor een van de Banjul vluchten en op de LPA TFS vlucht.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
klmer
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 78
Joined: 13 Nov 2004, 14:10

Post by klmer »

OR 447 Transavia PH-HZN
OR 113 Transavia PH-HZJ

PH-AHQ back on 7feb ETA 21:20 lt from Frankfurt (A-check)

D-checks depending on the workpackage how long it will take.

B747-400 +/- 4 weeks
B767-300 +/- 3 weeks
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

James wrote:
B767-300ER wrote:Oke even een quizje voor aankomende vrijdag, ik ben de draad kwijt..

STD 09.15 OR 361 CUR AUA reg: PH AHY
STD ? OR 445 BJL Reg: PH-TFA
STD ? OR 447 BJL Reg:?
STD 14.55 OR 451 NAT FOR Reg: PH-AHQ
STD 06.00 OR 113 LPA TFS Reg:?

Wie kan de vraagtekens voor me invullen?
Alvast heel hartelijk dank
Als je de topics iedere dag een beetje leest had je zelf kunnen bedenken dan Arkefly deze vluchten
iedere week uitvoert met Transavia kisten....nu kan ik wel registraties gaan roepen maar dat kan zo maar veranderen :wink:
Klopt, maar had verwacht dat de terugkomst van de PH AHQ (de oorzaak van het inhuren van de HV kisten) daarin verandering zou gaan brengen.....
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Iemand voor de reg van de vlucht OR 333 naar Cancun en Holguin deze morgen. STD 7.45lt
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

gatso76 wrote:
B767-300ER wrote: AHQ was donderdag 7 feb terug uit onderhoud, maar sinds maandag weer in Frankfurt (zie post hierboven)
Zover ik weet is de AHQ gisteren, de 12e naar Frankfurt vertrokken en is daar vanmiddag, de 13e terug uit vandaan gekomen.

0815 1725A OR062P @FRA G04 763 PH-AHQ
Dit topic gaat een beetje off topic...we kunnen eventueel hier verder:
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... a0f4b1f09a" onclick="window.open(this.href);return false;
De aankomst van de AHQ van vanmiddag heb ik dan gemist. Dacht dat deze pas morgenmiddag terug zou komen. en excuus voor het uitwijden in het verkeerde topic... Had in eerste instantie de vraag ook hier gesteld, maar kreeg hier geen antwoord!

Groetjes
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

De PH-AHQ is uiteindelijk de 13e om 17:25A binnengekomen uit FRA.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
zorro12
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 39
Joined: 02 Feb 2008, 14:42

Post by zorro12 »

SPL wrote:De PH-AHQ is uiteindelijk de 13e om 17:25A binnengekomen uit FRA.
en ze missen nu nog de ph-ahx hoe vangen ze het op?


Groeten Martijn
zorro12
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 39
Joined: 02 Feb 2008, 14:42

Post by zorro12 »

ph-ahx is het nog in fra voor een d check of is er wat aangepast?
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3444
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

Post by 330/340 »

zorro12 wrote:
SPL wrote:De PH-AHQ is uiteindelijk de 13e om 17:25A binnengekomen uit FRA.
en ze missen nu nog de ph-ahx hoe vangen ze het op?

Groeten Martijn
Gewoon: A330's inhuren, prima geregeld bv met de Iberworld EC-IJH vandaag 14 februari. Leuk Valentijnscadeau voor de pax ipv een oude 767 !
Grtz, Jan
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

330/340 wrote:
zorro12 wrote:
SPL wrote:De PH-AHQ is uiteindelijk de 13e om 17:25A binnengekomen uit FRA.
en ze missen nu nog de ph-ahx hoe vangen ze het op?

Groeten Martijn
Gewoon: A330's inhuren, prima geregeld bv met de Iberworld EC-IJH vandaag 14 februari. Leuk Valentijnscadeau voor de pax ipv een oude 767 !
Arke heeft nu 2 x 763 operationeel (PH AHQ en PH AHY)
De Ph AHX staat nog steeds in FRAnkfurt voor maintenence (D Check)
VLuchtschema van Arke in de winter is elke dag 2 B763 vluchten.
Kunnen ze dus af met reguliere kisten.
Alleen op vrijdag 3x 763 vluchten. Zolang de AHX in FRA staat, huurt Arke een ThompsonFly 762 van haar TUI zusje.
De inhuur van de A330 EC-IJH van Iberworld was omdat de AHQ een keertej extra naar FRAnkfurt moest... Overigens is de betreffende A330 ook niet zo heel nieuw, 1995. Slechts 5 jaartjes jonger dan de 763's van Arke
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Subscriber Scramble: DG AIR
Location: Nieuw - Vennep

Post by DG AIR »

In hoeverre de AHQ operationeel is weet ik niet. Ik ben met deze kist uit Sint Maarten gekomen.
Een waar feest. Eerst sloten de vrachtdeuren niet toen ging de startbaanverlichting defect op Sint maarten.
Resultaat± 12 uur vertraging.

Volgende dag naar Curacao voor een tussenstop. Daar bleek de centertank lek. Daar 24 uur vertraging (wat leuke kisten gezien dat wel).

Terug een vlucht van 14 uur via Bermuda en de Azoren voor tankstops (vliegen met lege centertank).
Op Schiphol dinsdagnacht om 02.10 uur. Toen wilde de vrachtdeuren niet open. Dat lukte na een uur.

Als het allemaal al gerepareerd is zijn ze in ieder geval snel geweest.

vr.gr.

Ger
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

DG AIR wrote:In hoeverre de AHQ operationeel is weet ik niet. Ik ben met deze kist uit Sint Maarten gekomen.
Een waar feest. Eerst sloten de vrachtdeuren niet toen ging de startbaanverlichting defect op Sint maarten.
Resultaat± 12 uur vertraging.

Volgende dag naar Curacao voor een tussenstop. Daar bleek de centertank lek. Daar 24 uur vertraging (wat leuke kisten gezien dat wel).

Terug een vlucht van 14 uur via Bermuda en de Azoren voor tankstops (vliegen met lege centertank).
Op Schiphol dinsdagnacht om 02.10 uur. Toen wilde de vrachtdeuren niet open. Dat lukte na een uur.

Als het allemaal al gerepareerd is zijn ze in ieder geval snel geweest.

vr.gr.

Ger
AHQ is volledig operationeel op dit moment
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Post by James »

DG AIR wrote:In hoeverre de AHQ operationeel is weet ik niet. Ik ben met deze kist uit Sint Maarten gekomen.
Een waar feest. Eerst sloten de vrachtdeuren niet toen ging de startbaanverlichting defect op Sint maarten.
Resultaat± 12 uur vertraging.

Volgende dag naar Curacao voor een tussenstop. Daar bleek de centertank lek. Daar 24 uur vertraging (wat leuke kisten gezien dat wel).

Terug een vlucht van 14 uur via Bermuda en de Azoren voor tankstops (vliegen met lege centertank).
Op Schiphol dinsdagnacht om 02.10 uur. Toen wilde de vrachtdeuren niet open. Dat lukte na een uur.

Als het allemaal al gerepareerd is zijn ze in ieder geval snel geweest.

vr.gr.

Ger
En al die lol zonder bij hoeven te betalen....zeg maar zo de kermis is duurder :wink:
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Subscriber Scramble: DG AIR
Location: Nieuw - Vennep

Post by DG AIR »

James,

Klopt wij konden er de lol nog wel van in zien. Je wist nooit of je er nog eens een nachtje bijkreeg en ach het werd betaald.
Alleen de jetlag is groter maar mag de pret niet drukken.

vr.gr.

Ger
Post Reply

Return to “'t Praethuys”