Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
Dacht persoonlijk dat de loods van EGL iets dichter op de weg staat dan Menzies.
Volgens mij is SPL van plan om de gehele vrachtoperatie naar de kant van het S-platform te krijgen, incl AG en KLM.
Volgens mij heb je dan alle ruimte die daar was nodig voor vrachtafhandeling.
Beetje vreemd dat SPL een groot deel van de ruimte heeft ¨verspeeld¨ aan een bedrijf zoals EGL.
Hadden ze deze ruimte niet moeten reserveren voor bijv: KLM/AG of een andere afhandelaar die zich graag aan het platform zou willen vestigen?
Of gaat EGL ook al vliegtuigafhandeling doen
Volgens mij is SPL van plan om de gehele vrachtoperatie naar de kant van het S-platform te krijgen, incl AG en KLM.
Volgens mij heb je dan alle ruimte die daar was nodig voor vrachtafhandeling.
Beetje vreemd dat SPL een groot deel van de ruimte heeft ¨verspeeld¨ aan een bedrijf zoals EGL.
Hadden ze deze ruimte niet moeten reserveren voor bijv: KLM/AG of een andere afhandelaar die zich graag aan het platform zou willen vestigen?
Of gaat EGL ook al vliegtuigafhandeling doen
-
- Scramble Rookie
- Posts: 98
- Joined: 09 Oct 2003, 16:58
Wellicht dat EGL er tijdelijk zit en wacht tot het beschikbaar komen van een nieuw pand. Kijk naar het voorbeeld van het bedrijf Exel. Deze kreeg haar pand voor 10 jaar tot de beschikking omdat ze er geen andere huurder voor konden vinden. Loodsen aangrenzend aan het platform zijn/mogen niet bestemd zijn voor expediteurs. Op het voormalig fokker terrein zijn op dit moment voorbereidingen om nog meer logistieke centra's te plaatsen alsmede op het gebied naast de A4 aan de kant van Hoofddorp.BOEING7E7 wrote:Dacht persoonlijk dat de loods van EGL iets dichter op de weg staat dan Menzies.
Volgens mij is SPL van plan om de gehele vrachtoperatie naar de kant van het S-platform te krijgen, incl AG en KLM.
Volgens mij heb je dan alle ruimte die daar was nodig voor vrachtafhandeling.
Beetje vreemd dat SPL een groot deel van de ruimte heeft ¨verspeeld¨ aan een bedrijf zoals EGL.
Hadden ze deze ruimte niet moeten reserveren voor bijv: KLM/AG of een andere afhandelaar die zich graag aan het platform zou willen vestigen?
Of gaat EGL ook al vliegtuigafhandeling doen
- JS50557
- Scramble Master
- Posts: 4126
- Joined: 22 May 2003, 13:17
- Location: Hoofddorp (Toolenburg)
- Contact:
Helemaal mee eens Frank. Je moet blij zijn dat je hier uberhaupt kunt spotten. Schiphol is hier niet om ons te entertainen. Dat ze er zijn mogen we blij mij zijn en niet meer dan dat.frank kramer wrote:Tja; als ex-SAG medewerker kan ik daar alleen maar van zeggen dat het overleg wat we de afgelopen jaren hebben gehad nooit tot meer heeft geleid dan een wethouder die kon zeggen dat 'ie met ons in gesprek was... ook de luchthaven zelf wilde af en toe wel eens luisteren als we om een gesprek vroegen, maar ook daar kwam nooit wat uit. Dat was 1 van een aantal redenen om te stoppen met de SAG.
Hoewel het me erg spijt om het te moeten zeggen: uit bedrijfseconomisch oogpunt valt er weinig tegen de plannen van Schiphol in te brengen. Je kon er op gaan zitten wachten. Spottersplekken leveren geen geld op, cargoplekken wel! Ze zijn er om geld te verdienen, niet om het ons naar de zin te maken. We hebben de laatste jaren toch al niet te klagen gehad: daar waar ze het ons naar de zin konden maken hebben ze het ook gedaan: spottersplaatsen, bezoekersterras: kom er maar eens om op een aantal andere grote luchthavens!
Toch hoop ik dat ze nog een kans zullen vinden om ergens een hoekje in de buurt van de 06/24 te vinden; liefst twee: eentje bij de threshold 06 en eentje aan de andere kant van Sierra
Dat er trouwens al vergevorderde plannen zijn blijkt ook uit de kaart van m'n TomTom. Die geeft aan dat er ter hoogte van waar nu de kerk nog staat een rotonde komt..
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Op de plaats van de Polar loodsen komen (uit m'n hoofd) drie opstel plaatsen voor narrow bodies (737 type, gelijk aan twee opstel plaatsen voor A380F's).DG AIR wrote:Nu we het toch over het S-plf hebben. Als het goed is gaat de tent van Polar ook verdwijnen komt daar minimaal 1 opstelpositie bij.
Ook wordt er een taxi-track richting de kop 24 gemaakt, zodat het verkeerd naar het S-plf twee kanten uit kan.
Die 'aanpassing' kan pas worden gedaan als de nieuwe loods klaar is.
Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
-
- Scramble Rookie
- Posts: 98
- Joined: 09 Oct 2003, 16:58
AG mag blij zijn dat ze daar mogen zitten . De vrachtstations zijn en blijven van de Schiphol groep (Of in iedergeval het vastgoed beheer dan) en AG kan dat pachten. Om de 10 jaar wordt dat contract herkeken dus wellicht dat het bij de volgende keer om een verkortere periode gaat.Michel wrote: Dan wens ik de luchthaven veel succes met het uitkopen van AG uit vracht 5
Nee, AG naar een andere loods verplaatsen is voor SPL geen probleem. Mits die andere loods op dat moment klaar is.
Denk het nietKristiaanD wrote: AG mag blij zijn dat ze daar mogen zitten . De vrachtstations zijn en blijven van de Schiphol groep (Of in iedergeval het vastgoed beheer dan) en AG kan dat pachten. Om de 10 jaar wordt dat contract herkeken dus wellicht dat het bij de volgende keer om een verkortere periode gaat.
Nee, AG naar een andere loods verplaatsen is voor SPL geen probleem. Mits die andere loods op dat moment klaar is.
Het hoofdgebouw en de loods van vrachtstation 5 zijn wel degelijk eigen beheer van AG en daar heeft de luchthaven niks over te zeggen. Vrachtstation 6 is wel van de luchthaven en dat huren/pachten wij inderdaad.
Maar goed, het ging over de spottersplek bij de Kaagbaan....
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact: