Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
BOEING7E7
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 746
Joined: 18 Oct 2004, 22:28
Type of spotter: Sometimes

Post by BOEING7E7 »

Dacht persoonlijk dat de loods van EGL iets dichter op de weg staat dan Menzies.

Volgens mij is SPL van plan om de gehele vrachtoperatie naar de kant van het S-platform te krijgen, incl AG en KLM.
Volgens mij heb je dan alle ruimte die daar was nodig voor vrachtafhandeling.
Beetje vreemd dat SPL een groot deel van de ruimte heeft ¨verspeeld¨ aan een bedrijf zoals EGL.
Hadden ze deze ruimte niet moeten reserveren voor bijv: KLM/AG of een andere afhandelaar die zich graag aan het platform zou willen vestigen?

Of gaat EGL ook al vliegtuigafhandeling doen :?:
KristiaanD
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 98
Joined: 09 Oct 2003, 16:58

Post by KristiaanD »

BOEING7E7 wrote:Dacht persoonlijk dat de loods van EGL iets dichter op de weg staat dan Menzies.

Volgens mij is SPL van plan om de gehele vrachtoperatie naar de kant van het S-platform te krijgen, incl AG en KLM.
Volgens mij heb je dan alle ruimte die daar was nodig voor vrachtafhandeling.
Beetje vreemd dat SPL een groot deel van de ruimte heeft ¨verspeeld¨ aan een bedrijf zoals EGL.
Hadden ze deze ruimte niet moeten reserveren voor bijv: KLM/AG of een andere afhandelaar die zich graag aan het platform zou willen vestigen?

Of gaat EGL ook al vliegtuigafhandeling doen :?:
Wellicht dat EGL er tijdelijk zit en wacht tot het beschikbaar komen van een nieuw pand. Kijk naar het voorbeeld van het bedrijf Exel. Deze kreeg haar pand voor 10 jaar tot de beschikking omdat ze er geen andere huurder voor konden vinden. Loodsen aangrenzend aan het platform zijn/mogen niet bestemd zijn voor expediteurs. Op het voormalig fokker terrein zijn op dit moment voorbereidingen om nog meer logistieke centra's te plaatsen alsmede op het gebied naast de A4 aan de kant van Hoofddorp.
User avatar
js51672
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2279
Joined: 04 Nov 2002, 08:46
Type of spotter: ..
Subscriber Scramble: no more
Location: EHEH and EHBD area

Post by js51672 »

Ik begreep wel dat er aan de andere kant van 06-24 een kleinere spottersplaats moet komen.

Het is in tegenstelling tot de Polderbaan wel een makkelijker te controleren gebied voor de beveiliging.
Malolo LaiLai daarvoorbij gaan is dichterbij komen..
.
.
User avatar
JS50557
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4126
Joined: 22 May 2003, 13:17
Location: Hoofddorp (Toolenburg)
Contact:

Post by JS50557 »

frank kramer wrote:Tja; als ex-SAG medewerker kan ik daar alleen maar van zeggen dat het overleg wat we de afgelopen jaren hebben gehad nooit tot meer heeft geleid dan een wethouder die kon zeggen dat 'ie met ons in gesprek was... ook de luchthaven zelf wilde af en toe wel eens luisteren als we om een gesprek vroegen, maar ook daar kwam nooit wat uit. Dat was 1 van een aantal redenen om te stoppen met de SAG.

Hoewel het me erg spijt om het te moeten zeggen: uit bedrijfseconomisch oogpunt valt er weinig tegen de plannen van Schiphol in te brengen. Je kon er op gaan zitten wachten. Spottersplekken leveren geen geld op, cargoplekken wel! Ze zijn er om geld te verdienen, niet om het ons naar de zin te maken. We hebben de laatste jaren toch al niet te klagen gehad: daar waar ze het ons naar de zin konden maken hebben ze het ook gedaan: spottersplaatsen, bezoekersterras: kom er maar eens om op een aantal andere grote luchthavens!

Toch hoop ik dat ze nog een kans zullen vinden om ergens een hoekje in de buurt van de 06/24 te vinden; liefst twee: eentje bij de threshold 06 en eentje aan de andere kant van Sierra :roll:
Helemaal mee eens Frank. Je moet blij zijn dat je hier uberhaupt kunt spotten. Schiphol is hier niet om ons te entertainen. Dat ze er zijn mogen we blij mij zijn en niet meer dan dat.

Dat er trouwens al vergevorderde plannen zijn blijkt ook uit de kaart van m'n TomTom. Die geeft aan dat er ter hoogte van waar nu de kerk nog staat een rotonde komt..
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6963
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Post by Michel »

BOEING7E7 wrote:Volgens mij is SPL van plan om de gehele vrachtoperatie naar de kant van het S-platform te krijgen, incl AG en KLM.
Dan wens ik de luchthaven veel succes met het uitkopen van AG uit vracht 5 :wink:
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Subscriber Scramble: DG AIR
Location: Nieuw - Vennep

Post by DG AIR »

Nu we het toch over het S-plf hebben. Als het goed is gaat de tent van Polar ook verdwijnen komt daar minimaal 1 opstelpositie bij.

vr.gr

Ger
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

DG AIR wrote:Nu we het toch over het S-plf hebben. Als het goed is gaat de tent van Polar ook verdwijnen komt daar minimaal 1 opstelpositie bij.
Op de plaats van de Polar loodsen komen (uit m'n hoofd) drie opstel plaatsen voor narrow bodies (737 type, gelijk aan twee opstel plaatsen voor A380F's).

Ook wordt er een taxi-track richting de kop 24 gemaakt, zodat het verkeerd naar het S-plf twee kanten uit kan.

Die 'aanpassing' kan pas worden gedaan als de nieuwe loods klaar is.

Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
KristiaanD
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 98
Joined: 09 Oct 2003, 16:58

Post by KristiaanD »

Michel wrote: Dan wens ik de luchthaven veel succes met het uitkopen van AG uit vracht 5 :wink:
AG mag blij zijn dat ze daar mogen zitten :wink: . De vrachtstations zijn en blijven van de Schiphol groep (Of in iedergeval het vastgoed beheer dan) en AG kan dat pachten. Om de 10 jaar wordt dat contract herkeken dus wellicht dat het bij de volgende keer om een verkortere periode gaat.

Nee, AG naar een andere loods verplaatsen is voor SPL geen probleem. Mits die andere loods op dat moment klaar is.
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6963
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Post by Michel »

KristiaanD wrote: AG mag blij zijn dat ze daar mogen zitten :wink: . De vrachtstations zijn en blijven van de Schiphol groep (Of in iedergeval het vastgoed beheer dan) en AG kan dat pachten. Om de 10 jaar wordt dat contract herkeken dus wellicht dat het bij de volgende keer om een verkortere periode gaat.

Nee, AG naar een andere loods verplaatsen is voor SPL geen probleem. Mits die andere loods op dat moment klaar is.
Denk het niet :wink:

Het hoofdgebouw en de loods van vrachtstation 5 zijn wel degelijk eigen beheer van AG en daar heeft de luchthaven niks over te zeggen. Vrachtstation 6 is wel van de luchthaven en dat huren/pachten wij inderdaad.

Maar goed, het ging over de spottersplek bij de Kaagbaan....
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Andere kant van 06-24 ??? Welke kant wordt daarmee bedoeld en hoe concreet zijn die plannen eigenlijk ????
User avatar
JS50557
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4126
Joined: 22 May 2003, 13:17
Location: Hoofddorp (Toolenburg)
Contact:

Post by JS50557 »

ErikFB wrote:Andere kant van 06-24 ??? Welke kant wordt daarmee bedoeld en hoe concreet zijn die plannen eigenlijk ????
Aan de andere kant van wanneer nu de huidige spottersplaats is. Misschien niet exact omdat daar nu het AG platform is, maar aan die kant van de baan..
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Hmm, op zich niet verkeerd omdat je dan ook het vliegverkeer over de A4 mooi kan platen op redelijke afstand. En zie de kisten vanaf Sierra ook eens van af een andere kant :D
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

By the way: Weet iemand of het ook mogelijk is foto's te maken op de kop van 06-24 tegen de Aalsmeerbaan aan ??? Weet wel dat je dan het bedrijventerrein langs F8 over moet steken.
ivo de groot

Post by ivo de groot »

ik ga er maar gewoon van uit dat het na dit jaar gebeurd is op 06-24 parkeerplaats en bij sierra voor ons om te spotten,dan kan het misschien nog meevallen...

wel jammer hoor...

groeten ivo
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2946
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Post by Aircolours »

Hmm, op zich niet verkeerd omdat je dan ook het vliegverkeer over de A4 mooi kan platen op redelijke afstand
Met tegenlicht zeker. Waardeloze optie voor fotografen!!

Groeten, peter
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”