Runway closures 2023
02-01/15-04 RWY 18C/36C 'Zwanenburgbaan' Closed
25-04/25-06 RWY 18C/36C 'Zwanenburgbaan' Closed* maybe the runway is open on some dates ?, due to the renewal of the landing system.
22-05/30/05 RWY 18L/36L 'Aalsmeerbaan' Closed
03-07/11-07 RWY 09/27 'Buitenveldertbaan' Closed
04-09/12-09 RWY 06/24 ''Kaagbaan' Closed
18-09/01-10 RWY 04/22 'Oostbaan' Closed
09-10/17-10 RWY 18R/36L 'Polderbaan' Closed
15-10/05-11 RWY 18R/36L 'Polderbaan' Closed* maybe the runway is open on some dates ?, due to the renewal of the landing system.
* So I'm not sure if they're really closed
Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Moderator: gatso76
Forum rules
Schiphol east runway,closed for two weeks due maintenance
SCHIPHOL – The Oostbaan runway at Schiphol will be closed for maintenance from next Monday (18 September) until Sunday 1 October. During runway maintenance, the runway is not available for air traffic.
The Oostbaan is usually used for small, business and private aircraft and aircraft that have to be at Schiphol-Oost. During the maintenance, this traffic will use the Buitenveldert runway or one of schiphol's other runways.
"Where necessary, minor repairs to the asphalt and markings are carried out on the Schiphol-Oostbaan," says Schiphol. "The cabling and electricity are checked, lamps are cleaned or replaced and surrounding lawns are mowed. The rainwater drainage system is checked and, if necessary, flushed."
https://luchtvaartnieuws.us12.list-mana ... b057019a8f
The Oostbaan is usually used for small, business and private aircraft and aircraft that have to be at Schiphol-Oost. During the maintenance, this traffic will use the Buitenveldert runway or one of schiphol's other runways.
"Where necessary, minor repairs to the asphalt and markings are carried out on the Schiphol-Oostbaan," says Schiphol. "The cabling and electricity are checked, lamps are cleaned or replaced and surrounding lawns are mowed. The rainwater drainage system is checked and, if necessary, flushed."
https://luchtvaartnieuws.us12.list-mana ... b057019a8f
Rgds,Martin.
Baan gebruik ivm onderhoud
Baan 24 / 06 is in onderhoud. Het valt mij op dat 36R / 18L momenteel ook niet gebruikt wordt. Take off 18C, landing 18R / 22. Is de kruising 24/18L ook in onderhoud en hoelang of is de visibillity de rede?
Re: Baan gebruik ivm onderhoud
Nu wel weer take off 18L. Dus wordt nu wel gebruikt. Vreemd.
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Het is heel goed mogelijk dat er af en toe werkzaamheden bij de kop 24 zijn die ook 18L/36R beïnvloeden. Daar wordt dan een geschikt moment voor gekozen met tijdelijk afwijkend baangebruik.
MAAR bij de baancombinatie die jij noemt, met 22 als tweede landingsbaan, lijkt dat mij de reden: starten van 18L en landen op 22 moet scherp getimed worden, zeker met slechter weer. Daarbij moeten de landingen van 22 ook nog de 18L kruisen tussendoor. Met starten 18C voorkom je deze problemen en dus is dat een betere combi voor de inboundmodus.
Grtz,
Erik
MAAR bij de baancombinatie die jij noemt, met 22 als tweede landingsbaan, lijkt dat mij de reden: starten van 18L en landen op 22 moet scherp getimed worden, zeker met slechter weer. Daarbij moeten de landingen van 22 ook nog de 18L kruisen tussendoor. Met starten 18C voorkom je deze problemen en dus is dat een betere combi voor de inboundmodus.
Grtz,
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Klopt wat je zegt, maar ik zou verwachten, landen 18R en 18C en stijgen 18L, juist ook met al die wind die gisteren eerst zuid beetje zuid oost was en pas rond 18:00 steeds meer naar west draaide. Ik meen dat de dag ervoor ook 18L niet gebruikt werd, dus viel het mij op. Outbound piek 18R landen en 18C en 18L vertrek.
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Abbreviations, info, parkingspots and runway info
Als er buien zijn of verwacht worden is dat ook een reden om niet op 18R en 18C tegelijk te landen, ivm. mogelijk uitwijken als gevolg van het weer en de naderingen die erg dicht bij elkaar vliegen. I.i.g. was er een reden, anders had men niet gekozen voor die baancombi.
Erik
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail