Wereldhavendagen - Heli demo's 6-8 september 2013
Moderator: gatso76
Forum rules
-
- Scramble Junior
- Subscriber Scramble: Lifeliner 3
Wereldhavendagen - Heli demo's 6-8 september 2013
Any ideas if the Cougar and NH90 that will participate in the demonstration over Rotterdam Port (Havendagen Rotterdam) will operate from EHRD?
(Last year the NH90 and the Lynx did...)
(Last year the NH90 and the Lynx did...)
Re: Exp: EHRD 06/07/08-09-2013 MIL?
Waar vandaan ze vliegen geen idee, de rest is hier te vinden: http://www.wereldhavendagen.nl/programm ... ke-marine/
Mvg,
-
- Scramble Junior
Ik heb het van de link uit mijn eerste post ik neem aan van wel.
Sorry trouwens van de irritante reclame ik zal binnenkort kijken wat ik eraan kan doen.
Sorry trouwens van de irritante reclame ik zal binnenkort kijken wat ik eraan kan doen.
Mvg,
-
- Scramble Junior
Even niet goed opgelet - betreffende webpage is van jou!
Ik kreeg de indruk dat het een "bevestiging" was dat de helivluchten vanaf Rotterdam Airport zouden plaatsvinden, maar dat is dus wishful thinking...
Ik kreeg de indruk dat het een "bevestiging" was dat de helivluchten vanaf Rotterdam Airport zouden plaatsvinden, maar dat is dus wishful thinking...
- Hurricane
- Scramble Master
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
De NH90 zal vanaf Zestienhoven vliegen, verder geen Cougar maar wel nog een AS365 van NHVPH-BRAD wrote:Waar vandaan ze vliegen geen idee, de rest is hier te vinden: http://www.wereldhavendagen.nl/programm ... ke-marine/
Aldus WHD 2013.
Groeten,
Ron
Ron
De NH-90 zal dagelijks heen en weer vliegen tussen de Kooy en Rotterdam.
Vr 2x demo - Fiber05
Za 1x demo - Fiber05 + NHV demo
Zo 2x demo - Fiber06 + NHV demo
[ Post made via Mobile Device ]
Vr 2x demo - Fiber05
NH-90 zal iedere ochtend naar EHRD vliegen en vandaar de demo's verzorgen en tanken. In de middag vliegen ze terug naar de Kooy.Otto wrote:De NH-90 zal dagelijks heen en weer vliegen tussen de Kooy en Rotterdam.
Vr 2x demo - Fiber05
jammer dat de cougar is afgevallen maar waarom was er eerst sprake van 2 heli's(de demo's zijn gericht op 1)?
- Gietje
- Scramble Master
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Vorig jaar was het ook NH90 + Lynx.artemivanov wrote:jammer dat de cougar is afgevallen maar waarom was er eerst sprake van 2 heli's(de demo's zijn gericht op 1)?
- Richard from Rotterdam
- Scramble Master
Re: Wereldhavendagen - Heli demo's 6-8 september 2013
Zal wel politieke keuze zijn geweest. Ondanks dat voor de mariniers-demo de Cougar veel geschikter zou zijn, is het natuurlijk niet zo stoer als marine om een luchtmacht-helikopter te showen op het marine-feestje...
Waarom niet. Het is 1 krijgsmacht die joint moet opereren.Richard from Rotterdam wrote:Zal wel politieke keuze zijn geweest. Ondanks dat voor de mariniers-demo de Cougar veel geschikter zou zijn, is het natuurlijk niet zo stoer als marine om een luchtmacht-helikopter te showen op het marine-feestje...
Maar het zou ook een andere reden kunnen hebben.
Een aantal jaren geleden is ikv "herstructureringen/bezuinigingen/nieuwe ideeën aangaande defensie, etc." besloten tot het stilzetten van een x aantal Cougars met het oogmerk deze te verkopen.
Van het aantal dat nog voor de KLu vliegt, zijn er momenteel 2 op safari a/b Zr.Ms Johan de Witt, staat er 1 s/b voor calamiteitenbestrijding (heide/bosbranden bijv.)
Wat blijft er dan nog over?
- Richard from Rotterdam
- Scramble Master
Haha, vraag maar in Den Helder hoe blij ze zijn met de keuze om hun nieuwe vlaggenschip de Karel Doorman in te leveren terwijl de JSF straks wel aangeschaft mag worden. 1 krijgsmacht, haha...
Daar ben ik zeer goed van op de hoogte. Voor de goede orde: de [eventuele] aanschaf van de JSF heeft daar niets mee te maken. Er is een reservering gedaan en het aantal aan te schaffen vliegtuigen is gerelateerd aan deze reservering. Dat het JSS mogelijk niet in de vaart komt bij de KM heeft te maken met extra bezuinigingen, die dit Kabinet helaas oplegt.Richard from Rotterdam wrote:Haha, vraag maar in Den Helder hoe blij ze zijn met de keuze om hun nieuwe vlaggenschip de Karel Doorman in te leveren terwijl de JSF straks wel aangeschaft mag worden. 1 krijgsmacht, haha...
- Richard from Rotterdam
- Scramble Master
Ja, maar je weet dan ook hoe pijn dit doet bij de mensen met een Marine-hart. Die kijken er wat minder zakelijk naar dan jij (en ik).