EHGR 05-03-2009

ImageImageA special Forum for Gilze-Rijen and Gilze Rijen Aviation Society (GRAS) with news, facts and social talk from the south.

Moderator: SWAT 11

Forum rules
Image
Image
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
User avatar
Otto
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6809
Joined: 30 Oct 2002, 20:02
Subscriber Scramble: Otto
Contact:

EHGR 05-03-2009

Post by Otto »

SOONR01 C20 (20375) USAFE. ETA 07:00LT, ETD 08:10LT
User avatar
Sven van Roij
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 578
Joined: 01 Apr 2008, 20:18
Type of spotter: Military & Helo's
Subscriber Scramble: Sven van Roij
Contact:

Re: EHGR 05-03-2009

Post by Sven van Roij »

One week ago I went to ETAR, together with Gijs, Stefan & Bas. Over there we spotted this C-20H:

Image

So if I'm wright, this C-20 will come to EHGR?

Regards,
Sven
JeffreyM
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 80
Joined: 23 Apr 2008, 19:35
Location: Breda

Re: EHGR 05-03-2009

Post by JeffreyM »

Boudewijn van Oirschot wrote:Yeah, leuk nieuws.

Gelukkig hoef ik pas 9 uur te beginnen op school, dus ik zal er staan :mrgreen:
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=49509" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien had je het nog niet gelezen ;)
User avatar
Redskin301
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2294
Joined: 23 Mar 2006, 12:52
Type of spotter: Graphical
Subscriber Scramble: nee
Location: Tilburg
Contact:

Re: EHGR 05-03-2009

Post by Redskin301 »

Hoeveel van die kisten hebben ze op Rammstein, ik dacht 1 maar weet het neit zeker??

PS: Fijn dat de hobby zo gestimuleerd wordt, op een forum waar je komt om te socializen wordt enthousiastme afgestraft, de paar 16 jarige die voor het leven als spotter kiezen worden op die manier lekker op de ladder omlaag getrapt; heerlijk. Maar dat is mijn ongezouten mening :shock:
Regards Alex van Noye,

http://www.runway28.nl
User avatar
Purple
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 502
Joined: 08 Jan 2003, 20:06

Re: EHGR 05-03-2009

Post by Purple »

Redskin301 wrote:PS: Fijn dat de hobby zo gestimuleerd wordt, op een forum waar je komt om te socializen wordt enthousiastme afgestraft, de paar 16 jarige die voor het leven als spotter kiezen worden op die manier lekker op de ladder omlaag getrapt; heerlijk. Maar dat is mijn ongezouten mening :shock:
Kijk maar uit Alex, mensen met een eigen ongezouten mening worden hier dood gemoderate door een moderater met lange tenen... :evilbat:

Grtz
:king:
User avatar
Sven van Roij
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 578
Joined: 01 Apr 2008, 20:18
Type of spotter: Military & Helo's
Subscriber Scramble: Sven van Roij
Contact:

Re: EHGR 05-03-2009

Post by Sven van Roij »

:ontopic:
flyjohn
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 283
Joined: 20 Apr 2007, 16:04
Location: Gilze en Rijen

Re: EHGR 05-03-2009

Post by flyjohn »

" De vrijheid van meningsuiting is een van de belangrijkste verworvenheden en motoren van onze samenleving "

Grt, John
User avatar
JdeHaan
Posts: 6
Joined: 01 Aug 2008, 16:21
Location: Belgium

Re: EHGR 05-03-2009

Post by JdeHaan »

Redskin301 wrote:Hoeveel van die kisten hebben ze op Rammstein, ik dacht 1 maar weet het neit zeker??

PS: Fijn dat de hobby zo gestimuleerd wordt, op een forum waar je komt om te socializen wordt enthousiastme afgestraft, de paar 16 jarige die voor het leven als spotter kiezen worden op die manier lekker op de ladder omlaag getrapt; heerlijk. Maar dat is mijn ongezouten mening :shock:
Er zijn ook nog mensen die op dit forum komen om hun informatie er vandaan te halen, dat is de andere kant van de medaille. Die zitten echt niet te wachten op berichtjes als "ik ben er ook" "=censored= ik heb hem gemist".

Salut!
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 11978
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: EHGR 05-03-2009

Post by ebauer »

Purple wrote: Kijk maar uit Alex, mensen met een eigen ongezouten mening worden hier dood gemoderate door een moderater met lange tenen... :evilbat:
Grtz
:king:
Nee, de moderator probeert het MB leesbaar en interessant voor iedereen te houden!
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
SWAT 11
Moderator
Moderator
Posts: 1721
Joined: 26 Aug 2002, 22:22
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: SWAT 11
Location: Galder
Contact:

Re: EHGR 05-03-2009

Post by SWAT 11 »

Purple wrote:
Redskin301 wrote:PS: Fijn dat de hobby zo gestimuleerd wordt, op een forum waar je komt om te socializen wordt enthousiastme afgestraft, de paar 16 jarige die voor het leven als spotter kiezen worden op die manier lekker op de ladder omlaag getrapt; heerlijk. Maar dat is mijn ongezouten mening :shock:
Kijk maar uit Alex, mensen met een eigen ongezouten mening worden hier dood gemoderate door een moderater met lange tenen... :evilbat:

Grtz
:king:

Hallo heren,

Iedereen mag natuurlijk een mening hebben en die wordt ook gewaardeerd. Maar de reactie die Purple geeft op jou verhaal, is juist hetgene waar alles om draait. Daar krijg ik dus die lange tenen van :D Hij valt mij dus nu publiekelijk, persoonlijk aan, en dat is juist hetgeen wat niet kan. Wij huizen in binnen Scramble met een voorbedachte reden, en dat is om zoveel mogelijk personen op "ons" messageboard te krijgen zodat nog meer personen ons weten te vinden. Met ons bedoel ik ons allen, de gebruikers van het MB!

Het is niet erg als er af en toe iets op staat wat niet direct met de vliegbasis/movements heeft te maken, maar de afgelopen weken zag je dat het de overhand begon te krijgen. Dan moet ik helaas actie ondernemen. Het is o zo makkelijk om iemand aan te vallen of hard te corrigeren, dat mag, maar doe dit dan via een PM.

Zoals Ebauer ook aangeeft willen we het messageboard leesbaar houden. Vergeet niet dat ook mensen die op Gilze-Rijen en bij de Luchtmacht werken deze informatie stroom ook lezen. Hoe denk je dat het overkomt als ze lezen wat er allemaal is geflikt rondom de vliegbasis, of hoe de "spotters" met elkaar om gaan?? Maar goed, soms kijken mensen niet verder dan hun eigen neus lang is. Reacties op bovenstaande per PM aub!

Laten we ons maar weer gaan bezighouden met onze mooie vliegbasis, en hopen dat het weer beter gaat worden zodat er weer mooie plaatjes kunnen worden geschoten langs de banen!
Arno Cornelissen

==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
User avatar
Redskin301
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2294
Joined: 23 Mar 2006, 12:52
Type of spotter: Graphical
Subscriber Scramble: nee
Location: Tilburg
Contact:

Re: EHGR 05-03-2009

Post by Redskin301 »

De Mod is ook alleen maar de messenger no offence naar Arno toe gast!
Maar ik wilde dit gewoon ff kwijt en nu gaan we weer over op het onder-
werp en dat is die C-20, wat voor Gils een vette kist is =]
Regards Alex van Noye,

http://www.runway28.nl
User avatar
Hans
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4047
Joined: 24 Aug 2002, 11:07
Type of spotter: S5 - Military & Civil
Subscriber Scramble: Yep
Location: The Net
Contact:

Re: EHGR 05-03-2009

Post by Hans »

Heren,

Ik zit even met stijgende verbazing te lezen wat sommige mensen hier denken te mogen schrijven....

Het lijkt mij eigenlijk heel simpel; Wij (Scramble en GRAS) bieden jullie de mogelijkheid aan om op dit message board berichten te lezen en zelf berichten te plaatsen. Het enige wat wij daar voor vragen is dat iedereen zich dan ook houdt aan de regels die wij opgesteld hebben.
Een moderator persoonlijk aanvallen omdat hij deze regels probeert te handhaven zal dus ook niet getolereerd worden! Niet publiekelijk, maar ook niet in privé berichten.
Bij volgende aanvallen, van wie dan ook, zal ik niet aarzelen om betreffende persoon zonder verdere waarschuwing de toegang tot dit message board te ontzeggen.
Redskin301 wrote:PS: Fijn dat de hobby zo gestimuleerd wordt, op een forum waar je komt om te socializen wordt enthousiastme afgestraft, de paar 16 jarige die voor het leven als spotter kiezen worden op die manier lekker op de ladder omlaag getrapt; heerlijk. Maar dat is mijn ongezouten mening :shock:
Mooi, dan mag ik dus ook ongezouten reageren. Dit forum is primair bedoelt om vliegbewegingen te plaatsen, niet om te socializen, daar hebben we 't Praethuys voor. De leeftijd van de poster heeft verder bij mij ook absoluut geen invloed op mijn reactie; ook van 16-jarigen kan je verwachten dat ze zich gedragen.
Purple wrote:Kijk maar uit Alex, mensen met een eigen ongezouten mening worden hier dood gemoderate door een moderater met lange tenen... :evilbat:
En mensen die dit soort opmerkingen plaatsen worden dus de volgende keer zonder pardon geblocked. Want even heel simpel gezegd; dit is ons forum, niet dat van jou, en als het je niet bevalt hoe wij dit message board proberen te runnen, ga je maar ergens anders lopen spelen.
flyjohn wrote:" De vrijheid van meningsuiting is een van de belangrijkste verworvenheden en motoren van onze samenleving "
Yep, en die staat bij ons ook in een hoog vaandel, zelfs als de berichten ons niet welgevallig zijn, maar doe dat soort discussies dan in één van de forums die daarvoor in het leven zijn geroepen, en niet hier.

Hans
User avatar
Mark B.
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 319
Joined: 28 Oct 2008, 08:40
Type of spotter: photo only
Subscriber Scramble: Mark Broekhans
Location: Hierden

Re: EHGR 05-03-2009

Post by Mark B. »

De C-20 zal op 04/03 al rond 09.00lt op Eindhoven aankomen en dan op de 5e na een korte tussenstop op Gilze weer vertrekken. Zie het EHEH forum, volgens hetzelfde forum gaat het inderdaad om de 92-0375, dat zal dus hopelijk binnen een uur bevestigd worden..
User avatar
Mark B.
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 319
Joined: 28 Oct 2008, 08:40
Type of spotter: photo only
Subscriber Scramble: Mark Broekhans
Location: Hierden

Re: EHGR 05-03-2009

Post by Mark B. »

En het is inderdaad de 92-0375 die op EHEH geland is. Morgenochtend vroeg (05-03) dus even op Gilze!

Alvast voor de fotografen onder ons, helaas laten de weersvoorspellingen zien dat het waarschijnlijk een grijze kist in een grijze omgeving gaat worden..
User avatar
Mark B.
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 319
Joined: 28 Oct 2008, 08:40
Type of spotter: photo only
Subscriber Scramble: Mark Broekhans
Location: Hierden

Re: EHGR 05-03-2009

Post by Mark B. »

Actuele Metar van EHGR:

SA050555 EHGR
METAR EHGR 050555Z AUTO 26001KT 0250NDV R28/0150N FZFG BKN000 BKN009
M01/M01 Q0988
RED=

Vertaald: Zicht 250m met een RVR van 150m in freezing fog en veel lage bewolking.

Hoop dat de kist komt...
Post Reply

Return to “Gilze-Rijen & GRAS”