Indeling Forum

ImageImageHere you will find messages from the Scramble Administration and Editorial Team. Please read them! You can also leave any comments or suggestions about this Message Board, the Scramble website or the magazine.

Forum rules
ImageImage
Post Reply
wamovements
Scramble Addict
Scramble Addict
Subscriber Scramble: wamovements

Indeling Forum

Post by wamovements »

Beste Scramble,

Ik heb een vraag over de indeling van het forum.
Er is een gedeelte waarin Civil news, Military news and Heli Spot zit.

Hierin zit een bepaalde overlap die het forum niet echt duidelijker maakt:
Heli Spot kan zowel militair als civiel zijn.

Is het misschien mogelijk om er vier secties van te maken:

Civil aircraft news
Civil heli spot
Military aircraft news
Military heli spot.

Bij een indeling als deze is het dan niet langer noodzakelijk dat dat er veel topics op slot worden gezet :-)

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet
Dennis Peteri
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Subscriber Scramble: Thijs

Post by Thijs »

Hoi Dennis

Ten eerste dank voor het meedenken, wordt altijd gewaardeerd.

Heb het helispot forum even nagekeken maar op de eerste vier pagina's staat geen enkel topic dat op slot gezet is.

Het heli forum is ontstaan als een verlengstuk van de helispot vanuit het boekje. Hierin worden alle civiele heli modellen meegenomen. In sommige gevallen gebeurt het wel eens dat civiele modellen een militair nummertje krijgen deze worden hier ook in opgenomen evenals bij het militaire nieuws. Een unit verandering bij militaire choppers valt daarna onder militair news maar als men van operator verandert dan wordt dit ook vermeld in de helispot. Eenzelfde constructie geldt ook voor de bizzjets en de propliners. Waar de scheidslijn precies ligt is mij ook niet helemaal duidelijk maar dit is in een notendop de werkwijze.

Een splitsing van civiele en militaire heli's zou technisch mogelijk zijn maar als we kijken naar het aantal berichten dat er in het helispot forum geplaatst worden is dit niet schrikbarend veel om er een apart subforum voor te maken. (ps waar plaatsen we government heli's? en wanneer is het government :wink: )

Mocht jij / iemand anders militair heli nieuws bij elkaar willen houden dan staat het natuurlijk altijd vrij om dit in het militair news topic te plaatsen.

Hopelijk hebben we je vraag / verzoekje zo voldoende beantwoord en mocht iemand anders er andere gedachten op na houden dan staan we hier altijd voor open.
Assume makes an ASS of U and ME.
wamovements
Scramble Addict
Scramble Addict

Post by wamovements »

Thijs wrote:Mocht jij / iemand anders militair heli nieuws bij elkaar willen houden dan staat het natuurlijk altijd vrij om dit in het militair news topic te plaatsen.
En hierdoor kwam ik erop. Het HH-3F topic is hier in het military news wel op slot (net als op de TLP plek) gezet, terwijl ik het hier eerst zocht :-).

Wat betreft de government discussie, dat is iets waar we nooit uitkomen (voor mij is gvmt militair, maar ook dat is objectief want KLPD weer niet), maar deze discussie zit natuurlijk ook in splitsing military/civil news.
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict

Post by Rockville »

Waarschijnlijk heb ik daar onbewust zorg voor gedragen.
Ik zat in dubio waar dat bericht geplaatst moest worden en heb uiteindelijk gekozen voor helispot, wanwege de omschrijving.
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Subscriber Scramble: Thijs

Post by Thijs »

@ Rockville, opzich een logische beslissing. voor elke beslissing valt wel wat te zeggen.

@ Dennis, aanleiding is duidelijk. Waarom Stefan (waarschijnlijk) dat topic op slot heeft gedaan is om de dood eenvoudige reden dat Rockville zijn posting eerder was dan de post in het militair news en in het TLP forum. Als Rockville zijn post in het militair forum had gedaan dan hadden we daar verder gegaan.

Overlap, je ontkomt er nooit aan, aan de andere kant, liever een dubbele post over een onderwerp dan geen post. Aan ons de taak om alles zo centraal (wat Stefan in dit geval deed) en logisch mogelijk te houden (waar mogelijk).
Assume makes an ASS of U and ME.
wamovements
Scramble Addict
Scramble Addict

Post by wamovements »

Duidelijk, dank je voor jullie uitleg.
Stefan
Scramble Master
Scramble Master
Subscriber Scramble: Stefan

Post by Stefan »

Thijs wrote:@ Rockville, opzich een logische beslissing. voor elke beslissing valt wel wat te zeggen.

@ Dennis, aanleiding is duidelijk. Waarom Stefan (waarschijnlijk) dat topic op slot heeft gedaan is om de dood eenvoudige reden dat Rockville zijn posting eerder was dan de post in het militair news en in het TLP forum. Als Rockville zijn post in het militair forum had gedaan dan hadden we daar verder gegaan.
Klopt als een bus. De topic in Helispot had al een behoorlijk staartje op het moment dat de andere verschenen. Om te voorkomen dat er 3 staarten zouden ontstaan is de langste staart in stand gehouden en zijn de andere gelockt.

Groeten,
Stefan
Rabbit
Scramble Addict
Scramble Addict
Subscriber Scramble: Hensie

Post by Rabbit »

Is het sowieso niet gewoon veel handiger om alles op te splitsen in mil en civiel zoals vroeger? Dit is vaak zo onoverzichtelijk...

Waarom is dat eigenlijk ooit veranderd?
Cheers,

Jeroen
Key
Site Admin
Site Admin
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet

Post by Key »

As said in other topics, we have prepared a complete new setup (with user input). Sadly, the software update needed to put it into effect has been postponed indefinitely. Not happy with that and knowing it's tough, we do still ask for your patience...

Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Post Reply

Return to “Messages from & to Scramble”