Golden oldie request corner
Moderator: gatso76
Forum rules
- De Verrekieker
- Scramble Die-Hard
- Posts: 702
- Joined: 01 Jan 2006, 18:01
- Type of spotter: Allround
- Subscriber Scramble: Indeed
- Location: Purmerend, 75 KM from NAS De Kooy
- Contact:
Golden oldie request corner
Hierbij een vraagje uit de oude doos. Op 25 Juli 1980 heb ik mijn vader naar het vliegveld gebracht want hij ging naar Zuid Afrika. Na het afscheid ben ik naar de promenade gegaan. Na een uurtje, ongeveer 15:20 uur vertrok het vliegtuig (het was de ZS-SPE) naar Zuid Afrika. In die periode (een uur voor en na vertrek) heb ik diverse kisten gefotografeerd waaronder O.A. een kist van Interflug en een DC9 van Finnair en nog meerdere kisten die aan de pieren stonden en taxiden . Helaas betrof het geen spiegel-reflex camera en de kwaliteit is zeer beneden peil om iets te kunnen lezen. Mijn vraag is heeft iemand een LOGje van die dag (tussen 14:00 en 16:00 uur) wat er aan kisten zijn geweest?
Bij voorbaat dank.
Greetz Elvin Cornelissen.
Bij voorbaat dank.
Greetz Elvin Cornelissen.
Beste Elvin,
In de Airnieuws (nr. 143) worden de door jou genoemde vluchten niet genoemd. Dat is wel begrijpelijk Finnair en Interflug waren toen reguliere bezoekers.
Van de welgenoemde vluchten heb ik geen tijden. Het gaat om de volgende toestellen:
N708A B707 Aramco
G-BFLD B707 BIMAN (BMA)
TR-LVO CL44 Gabon
G-HGGS EMB110 Euroair
HB-VEM LJ35
VP-BJD G1159 (toen ook al een BJD)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met vriendelijke groeten,
Erik
In de Airnieuws (nr. 143) worden de door jou genoemde vluchten niet genoemd. Dat is wel begrijpelijk Finnair en Interflug waren toen reguliere bezoekers.
Van de welgenoemde vluchten heb ik geen tijden. Het gaat om de volgende toestellen:
N708A B707 Aramco
G-BFLD B707 BIMAN (BMA)
TR-LVO CL44 Gabon
G-HGGS EMB110 Euroair
HB-VEM LJ35
VP-BJD G1159 (toen ook al een BJD)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met vriendelijke groeten,
Erik
- De Verrekieker
- Scramble Die-Hard
- Posts: 702
- Joined: 01 Jan 2006, 18:01
- Type of spotter: Allround
- Subscriber Scramble: Indeed
- Location: Purmerend, 75 KM from NAS De Kooy
- Contact:
Beste Erik.
Hartelijk bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Het is ook al een tijd geleden. Ik hoop dat ik er wat aan heb maar dat moet ik nog uitzoeken. Ik was vooral erg benieuwd naar de DC-9 van Finnair en vooral de Interflug kist. Als iemand nog andere gegevens heb (ook nederlandse kisten) dan houd ik mij aanbevolen.
Greetz Elvin Cornelissen.
Hartelijk bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Het is ook al een tijd geleden. Ik hoop dat ik er wat aan heb maar dat moet ik nog uitzoeken. Ik was vooral erg benieuwd naar de DC-9 van Finnair en vooral de Interflug kist. Als iemand nog andere gegevens heb (ook nederlandse kisten) dan houd ik mij aanbevolen.
Greetz Elvin Cornelissen.
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
REQ: Golden oldie question F-GJNL
Digging through my database I came up with the following;
Concerns F-GJNL, B737 of Air France which seems to have c/n 26448.
Seen at EHAM somewhere in March 1993, but all the official sites give its first flight on May 25th 1993.
Can someone confirm the sighting at EHAM in March 1993 or did I see another aircraft and made a typo in writing down the registration ?
Thanks in advance, John
Concerns F-GJNL, B737 of Air France which seems to have c/n 26448.
Seen at EHAM somewhere in March 1993, but all the official sites give its first flight on May 25th 1993.
Can someone confirm the sighting at EHAM in March 1993 or did I see another aircraft and made a typo in writing down the registration ?
Thanks in advance, John
Re
It is even more strange.
Air France bought this one second hand from Malaysia Airlines in september 2000.
From june 1993 till september 2000 only Malaysia Airlines operated this one...so no way this one was at Schiphol on your mentioned date.
In march 1993 I was at Schiphol on several dates and according my own logs AF was flying to Schiphol with the A320 and B737-200.
The only one close to your questions is F-GJNC, see at Schiphol on 13 march 1993...the only AF B737-500 I wrote down according my log.
Further seen in march 1993 at Schiphol:
Sabena BAe146, Palair Macedonian Fokker 28, Garuda MD-11, Estonian Air Tu-134, Sha Air B747F, Delta A310, L-1011, Aeroflot IL-62, Tu-154, Swissair MD-80, Balkan Tu-154, Gulf Air B763, Thai B744, Biman DC-10, VIASA DC-10, Tyrolean DHC-8, MK Cargo DC-8, Fred Olsen L-188, Zambia B757, Finnair DC-9, Istanbul B734, Heavylift SC.5, Translift DC-8, Alitalia Cargo B732 enz enz...was het vroeger beter ???...het was allicht anders met meer variatie.
Air France bought this one second hand from Malaysia Airlines in september 2000.
From june 1993 till september 2000 only Malaysia Airlines operated this one...so no way this one was at Schiphol on your mentioned date.
In march 1993 I was at Schiphol on several dates and according my own logs AF was flying to Schiphol with the A320 and B737-200.
The only one close to your questions is F-GJNC, see at Schiphol on 13 march 1993...the only AF B737-500 I wrote down according my log.
Further seen in march 1993 at Schiphol:
Sabena BAe146, Palair Macedonian Fokker 28, Garuda MD-11, Estonian Air Tu-134, Sha Air B747F, Delta A310, L-1011, Aeroflot IL-62, Tu-154, Swissair MD-80, Balkan Tu-154, Gulf Air B763, Thai B744, Biman DC-10, VIASA DC-10, Tyrolean DHC-8, MK Cargo DC-8, Fred Olsen L-188, Zambia B757, Finnair DC-9, Istanbul B734, Heavylift SC.5, Translift DC-8, Alitalia Cargo B732 enz enz...was het vroeger beter ???...het was allicht anders met meer variatie.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
.
Hiya,
Kan het een typo zijn geweest voor F-GINL ?
Volgens het boek wat voor m'n neus ligt, heeft deze van 10/92 tot 03/98 bij AFR gevlogen.
CU.
Hiya,
Kan het een typo zijn geweest voor F-GINL ?
Volgens het boek wat voor m'n neus ligt, heeft deze van 10/92 tot 03/98 bij AFR gevlogen.
CU.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
REQ: PH-KXR F100
Saw PH-KXR at SPL on June 3rd, 2004, but I haven't got a clue which airline it belongs to... JP refers to Click Mexicana, with reg XA-KXR.
Anybody with ideas how or what ?
Thanks in advance, John
Anybody with ideas how or what ?
Thanks in advance, John
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: REQ: PH-KXR F100
according to dutch civil aircraft register:jfaltena wrote:Saw PH-KXR at SPL on June 3rd, 2004, but I haven't got a clue which airline it belongs to... JP refers to Click Mexicana, with reg XA-KXR.
Anybody with ideas how or what ?
Thanks in advance, John
PH-KXR Fokker 100 , owner: Aircraft Financing & Trading BV in register: 22jun95 , ex XA-SHG, now: PH-KXR , Operator is Mexicana
-
- Scramble Senior
- Posts: 466
- Joined: 17 Nov 2004, 23:05
- Location: EBBR
Misschien nog leuk als kleine aanvulling:
Deze kist werd oorspronkelijk afgeleverd aan Euralair met dezelfde reg, om kort daarna bij Air France te belanden en nog later bij AOM.
Via LOT (SP-LKI) en SkyEurope (OM-SEE) is hij bij Aeroflot-Nord beland waar hij momenteel actief is als VP-BRE.
Groetjes, Robin Bamps.
Deze kist werd oorspronkelijk afgeleverd aan Euralair met dezelfde reg, om kort daarna bij Air France te belanden en nog later bij AOM.
Via LOT (SP-LKI) en SkyEurope (OM-SEE) is hij bij Aeroflot-Nord beland waar hij momenteel actief is als VP-BRE.
Groetjes, Robin Bamps.
Re: REQ: PH-KXR F100
It is indeed XA-KXR Fokker 100 of Click Mexicana.jfaltena wrote:Saw PH-KXR at SPL on June 3rd, 2004, but I haven't got a clue which airline it belongs to... JP refers to Click Mexicana, with reg XA-KXR.
Anybody with ideas how or what ?
Thanks in advance, John
The c/n is 11410. Before XA-KXR it was also PH-KXR with Click Mexicana and before PH-KXR it was TC-IEC with Inter Airlines and before TC-IEC it was... and so on and so on...original delivered to Mexicana on 04-04-1993 as XA-SHG
Golden oldie request corner
If you have some questions about old Amsterdam-Schiphol movements, like the 60's, 70's, 80's, 90's or perhaps early 2000 this is the place to be.
Please do not start a question about 'recent' movements which are published in the 'daily' EHAM ..-..-.. movements.
Please do not start a question about 'recent' movements which are published in the 'daily' EHAM ..-..-.. movements.
- rené
- Scramble Addict
- Posts: 2220
- Joined: 26 Dec 2004, 09:49
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Amsterdam
87-0083 / 85 / 86 / 92 / 96 CH-47nilsko wrote:Looking for:
27-05-1997 @ Schiphol-East
1 x UH-60, 5 x CH-47
These were present during visit of the POTUS (Bush Sr.) to Holland
Many thanx in advance! (and apologies for those who saw my message earlier on the MSF and Touchdown mailinglists)
96-26689 UH-60
René