In memoriam: John Hoogendoorn

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Beau
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 02 Jul 2007, 22:41
Subscriber Scramble: Beau
Location: Teylingen

In memoriam: John Hoogendoorn

Post by Beau »

Allen,

Het was begin jaren '90 toen ik als jong jochie van Lisse naar Schiphol fietste om vliegtuigen te spotten, afwisselend langs de Kaagbaan of vanaf het terras op Schiphol centrum. Op het terras zat altijd de gevestigde orde aan lokale oudere Schiphol spotters waarbij ik als beginnend vliegtuig hobbyist mij tussen mengde. Eén van die, in mijn ogen, oudere heren was John Hoogendoorn waarbij ik me net realiseer dat de leeftijd die John toen had ik inmiddels zelf gepasseerd ben... John was altijd in het bezit van de nieuwste camera's en de beste verrekijkers. Ook liep hij rond met een scanner die aangesloten zat op een speaker die weer op de schouder van zijn jas bevestigd zat en als laatste was zijn fototas behangen met een collectie aan labels en vaantjes die elk jaar leek te groeien.

John was een echte Schiphol spotter die elk weekend vanuit zijn woonplaats Lelystad met de trein naar Schiphol trok. Op de één of andere reden lukte het hem altijd om de meest bijzondere toestellen voor zijn lens te krijgen die dan werden afgedrukt en in een foto boekje gestopt. Als ik hem dan tegenkwam kreeg ik altijd één van die boekjes in mijn handen gedrukt zodat ik altijd kon zien wat ik gemist had :D

De laatste tijd kom ik zelf niet meer zo heel vaak in het weekend op Schiphol maar als ik dan kwam was John altijd daar en als het even kon maakte ik een praatje met hem. Gisterenavond werd ik gebeld met het trieste bericht dat John helaas is overleden en moest ik even terugdenken aan toen, hij is 78 jaar geworden...

Rust zacht John of zoals ze zeggen "Blue skies"

Beau
Post Reply

Return to “'t Praethuys”