Laten we niet gaan overdrijvennick777 wrote:Laatste tijd vliegt Blueline MD80/A310 veel voor Transavia. Er stond ook een tijd een kist tec. in Egypte vorige week van Transavia. Zit Transavia beetje krap bij vloot?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Groeten Martijn
![]() |
Laten we niet gaan overdrijvennick777 wrote:Laatste tijd vliegt Blueline MD80/A310 veel voor Transavia. Er stond ook een tijd een kist tec. in Egypte vorige week van Transavia. Zit Transavia beetje krap bij vloot?
Deze blijft de cabine lay-out van KLM behouden. Omdat HV te weinig stoelen meer had.Roel wrote:Buiten de GOL lease bak PH-GGW zullen deze zomer ook nog de volgende kisten voor HV gaan vliegen:
PH-BGK 73W
Gr, Roel
Heb je helemaal gelijk in. Naast het feit dat de stoelen nogal verschillen is ook de cabine en galley layout nogal anders. Met stip op 1 van de 'favo' kisten staat de OEJ. Deze vliegt vnl RTM based vanwege de kortere (lijn)vluchten met af en toe een charter ex AMS omdat deze wel erg afwijkend is (geen audio/video, geen aft panty, dus minder stowruimte voor catering)Lijktmij niet handig vor de flexibiliteit van de vloot.kan me dat eigenlijk niet voorstellen dat ze met een 73W gaan vliegen met minder stoelen als hun eigen 737-700's
Klopt, de -800's zijn allemaal zgn 'MILA' kisten (Mutual Interline Lease Agreement), en dus op korte termijn inwisselbaar tussen KL en HV. We kennen wel een aantal verschillende 'ombouws'. Bij een hele korte termijn inhuur zullen bijv alleen de FS kaarten in de stoelzakken worden gewisseld, geen in- en uitbouw van stoelen. Dit gaat dus weer wel op een langere termijn inhuur. De KLM -800's zijn nooit helemaal op 186Y om te bouwen, hiervoor is ondermeer de fwd pantry te groot en mis je dus wat ruimte in de cabine. Van wat ik heb begrepen is de max # stoelen in een KL -800 180.Correct me if I am wrong
Enigste reden waarom het type K2 is is dat ze tezamen met HV zijn besteld.mac wrote:KLM heeft bij de aanschaf van de 737-700/800/900 gekozen voor de K2 versie ipv de 06 versie. Dit om makkelijker kisten uit te kunnen wisselen waarbij de ombouw van HV naar KLM standaard of vv korter duurt. Dus het aantal stoelen in deze 737's moet gemakkelijk aan te passen zijn. Correct me if I am wrong.
En waarom hebben ze dan ervoor gekozen om samen te bestellen en tot één standaard te komen? Omdat:B767-300ER wrote:Enigste reden waarom het type K2 is is dat ze tezamen met HV zijn besteld.
Klantcode van KLM bij Boeing is 06, van HV is dat K2.
Lijkt me op zich vrij duidelijk dus.mac wrote:Dit om makkelijker kisten uit te kunnen wisselen waarbij de ombouw van HV naar KLM standaard of vv korter duurt. Dus het aantal stoelen in deze 737's moet gemakkelijk aan te passen zijn. Correct me if I am wrong.
Ik dacht dat het was dat door de K2 variant te bestellen, waren ze niet genoodzaakt om een nieuwe variant (06) te laten certificeren door IVW.ehusmann wrote:En waarom hebben ze dan ervoor gekozen om samen te bestellen en tot één standaard te komen? Omdat:Lijkt me op zich vrij duidelijk dus.mac wrote:Dit om makkelijker kisten uit te kunnen wisselen waarbij de ombouw van HV naar KLM standaard of vv korter duurt. Dus het aantal stoelen in deze 737's moet gemakkelijk aan te passen zijn. Correct me if I am wrong.
Erwin