Wat is de planning qua Premium Economy voor de 777 vloot?
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De bekende '787 tables' lijkt bijgewerkt. PH-BKI/K staan vermeld als 'Production Testing'. LN1118/CN60297 heeft als variable number ZC221 gekregen, met als status 'Pre-Flight Prep' en als reg. PH-BKM volgens de site.
Verder staat er een 'to be assembled' KLM toestel met als LN1153 en CN42494 (ZC220).
(edit).
Verder staat er een 'to be assembled' KLM toestel met als LN1153 en CN42494 (ZC220).
(edit).
Last edited by Inkjet on 31 Oct 2022, 20:56, edited 2 times in total.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wordt LN1153 en CN42494 (ZC220) dan alsnog PH-BKM?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het hangt ervan af of KLM de registratie BKM al aan CN42494 had gekoppeld of niet.
BKL is ZC219, het nog niet gebouwde toestel ZC220 en het nu in flight-prep zijnde toestel ZC221.
Dan zou je bijna denken dat 220 BKM wordt en 221 BKO.
Last edited by Inkjet on 31 Oct 2022, 20:58, edited 1 time in total.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt mijn vermoeden dat er sinds de levering van BKL vorige week nu dus nog in totaal 8 stuks 787-10's in het orderboek staan genoteerd voor KLM in plaats van 7 stuks?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij waren het er zeven of acht inclusief BKH en -L. Maar sinds Covid is het niet echt duidelijk.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
c/n 60297 zou de BKM moeten worden. 42494 wordt de BKO!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Worden de 737-700s die in RTM voor Transavia vlogen weer wel of niet in de vloot genomen deze winter tot ze weggaan?
En hoe zit het met het contract met German Airways? Word die nog verlengd tot einde winterseizoen?
En hoe zit het met het contract met German Airways? Word die nog verlengd tot einde winterseizoen?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BGG en BGH staan in elk geval vanaf morgen ingepland voor KLM. In deze draad stond eerder gemeld dat BGQ als eerste WFU is. De door HV gebruikte toestellen vliegen als het goed is voorlopig voor KLM.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Eerder was juist dit gemeld:
Daar komt de BGQ niet in voor.poereng wrote: ↑30 Sep 2022, 17:07 Deze winter gaan 4 B737-700's de blauwe vloot verlaten.
Eerste is de BGT die dit weekend de laatste commerciele vluchten maakt.
Daarna volgt iedere maand een kist (volgorde BGT, BGX, BGK, BGL).
Allen gaan retour lessor die de kisten gaat doorverhuren aan Virgin Australia.
Na onderhoudscheck in H14 worden de machines in NWI in Virgin kleuren gespoten.
Keren daarna terug naar AMS (PH-geregisteerd) en zullen dan nog een testvlucht vanaf AMS doen (ook als PH-).
Virgin gaat trouwens ook met de voormalige BGR, BGU en BGW vliegen: die 3 hebben vorig jaar de KLM vloot al verlaten en stonden sindsdien her in der in Europa geparkeerd.
Groeten,
Roel