Hoe beleven jullie de stilte?
Forum rules
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
Goede morgen,
Al een mooie strakke blauwe lucht, geen condensstrepen enz.
Wat ik niet snap is dat ik van nog geen onderzoek of zo gehoord heb.
Alleen een test vlucht van de K.L.M. , niet van de NLR of DLR etc. zelfs de NASA niet (die hebben speciaale toestellen om van alles en nog wat te meten in de lucht)
Hier in Twente is de lucht nog nooit zo mooi helder geweest!!
Volgens mij zij de incedenten met verkeersvliegtuigen die last hebben gehad met aswolken, relatief dicht bij een vulkaan gebeurt. (Veiligheid gaat inderdaad voor alles)
Holpelijk is de situatie weer snel normaal (lijkt er nog niet op, vulkaan blijft maar spuwen, en de weers omstandigheden zijn ook nog niet ideaal).
groet, Marco
Al een mooie strakke blauwe lucht, geen condensstrepen enz.
Wat ik niet snap is dat ik van nog geen onderzoek of zo gehoord heb.
Alleen een test vlucht van de K.L.M. , niet van de NLR of DLR etc. zelfs de NASA niet (die hebben speciaale toestellen om van alles en nog wat te meten in de lucht)
Hier in Twente is de lucht nog nooit zo mooi helder geweest!!
Volgens mij zij de incedenten met verkeersvliegtuigen die last hebben gehad met aswolken, relatief dicht bij een vulkaan gebeurt. (Veiligheid gaat inderdaad voor alles)
Holpelijk is de situatie weer snel normaal (lijkt er nog niet op, vulkaan blijft maar spuwen, en de weers omstandigheden zijn ook nog niet ideaal).
groet, Marco
-
- Scramble Senior
- Posts: 267
- Joined: 23 Oct 2009, 08:38
- Type of spotter: Female Crew
- Location: Upper Dark Room
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
In de ons omringende landen, waar de overheid niet zo bekrompen is als de onze, zijn er inmiddels enkele honderden, zo niet duizend(en) vlieguren gevlogen (kleine luchtvaart) zonder een single sign van VA damage.
Wie is er nu gestoord (lees: Roomser dan de Paus)?
Wie is er nu gestoord (lees: Roomser dan de Paus)?
- Edwin AN124
- Scramble Junior
- Posts: 119
- Joined: 25 Feb 2007, 17:21
- Type of spotter: Civiel
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
Goede morgen.
Nog steeds een blauwe lucht, nog steeds alleen op de scanner een aantal ballonnen.
Dat NL wat moeilijk doet over vliegen blijkt wel. Beetje googlen leert dat er overal vlucht met zowel grot als kleine kisten zijn geweest onder de as door.
Edwin
Nog steeds een blauwe lucht, nog steeds alleen op de scanner een aantal ballonnen.
Dat NL wat moeilijk doet over vliegen blijkt wel. Beetje googlen leert dat er overal vlucht met zowel grot als kleine kisten zijn geweest onder de as door.
Edwin
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
en welke zijn dat dan, als ik naar jou woonplaats kijk blijkt nl dat je niet eens van de aarde afkomstig bent (somewhere between earth and the universe, dus niet OP aarde)Propwash wrote:In de ons omringende landen,
-
- Scramble Senior
- Posts: 267
- Joined: 23 Oct 2009, 08:38
- Type of spotter: Female Crew
- Location: Upper Dark Room
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
O.a. Duitsland, Frankrijk en de U.K.Redskin wrote:en welke zijn dat dan, als ik naar jou woonplaats kijk blijkt nl dat je niet eens van de aarde afkomstig bent (somewhere between earth and the universe, dus niet OP aarde)
Net zo goed als er Gerechtelijke dwalingen (15%) en medische missers zijn, blunderen de muppets van de Luchtvaart Autoriteit ook.
Het huidige 'non' motorized 'Low level VFR' traffic verbod is er een voorbeeld van.
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
er komt zo een KLM kist deze kant op, zit net over de duitse grens.
-
- Scramble Addict
- Posts: 1103
- Joined: 19 Oct 2007, 20:46
- Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
- Location: Hendrik-ido-Ambacht
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
Hij zit nu ten NO van LOPIK . Het betreft de KL 7454, PH-BXS.
Grt,
Miguel
Grt,
Miguel
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
Volgens mij loop je achter propwash, tenminste zo lees ik het
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
En de volgende is onderweg:
KL7455, PH-BXE
KL7455, PH-BXE
Last edited by Redskin on 18 Apr 2010, 12:21, edited 1 time in total.
-
- Scramble Addict
- Posts: 1103
- Joined: 19 Oct 2007, 20:46
- Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
- Location: Hendrik-ido-Ambacht
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
Dat moet een mooie vaart zijn geweest, met een luchtballon, een snelle ook.Redskin wrote:En de volgende is onderweg:
KL7455, PH-KBE
Regie moet PH-BXE zijn.
Grt,
Miguel
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
Was vrijdag en gister van 14.00 tot 22.00 op schiphol. En ik moet zeggen het was wel
bijzonder om het zo mee te maken. Leek net een nachtdienst maar dan bij daglicht. Had
ook de tijd om eens wat andere taken van mijn werk te doen die normaal vanwege de vluchten
die binnen komen er een beetje onder lijden.
En wat betreft de vluchten, ik snap sommige mensen niet. Ja in Duitsland mag er tot bepaalde
hoogte gevlogen worden voor bepaald verkeer die niet op de instrumenten hoeven te vertrouwen.
(is in nederland ook al weer toegestaan). Echter wat veel mensen vergeten is dat als je wel
op lage hoogte vliegt je alsnog last kan krijgen van conteminatie van de hoogte meters. Want
als ze wel zouden vliegen op een hoogte van max 3 km en er komt er 1 naar beneden dan schreeuwen
zij gelijk als eerste dat er niet gevlogen had mogen worden.
Daarnaast is het voor de motoren (de straalmotoren dan) niet erg goed en ook niet efficient om een lange
tijd zo laag te vliegen (en als je weg wil vliegen moet je lange tijd laag vliegen want de wolk loopt van west ierland
tot net voorbij de pyreneeen half italie balkan wit-rusland en half scandinavie). Mag ik daarnaast refereren aan een
Ural vlucht van moskou naar rimini die donderdag bijna uit de lucht viel vanwege de as waardoor oostenrijk nog voor
duitsland en zwitserland dicht ging.
edit - voor diegene die het willen lezen hier het bericht http://www.avherald.com/h?article=42a3d003&opt=256
bijzonder om het zo mee te maken. Leek net een nachtdienst maar dan bij daglicht. Had
ook de tijd om eens wat andere taken van mijn werk te doen die normaal vanwege de vluchten
die binnen komen er een beetje onder lijden.
En wat betreft de vluchten, ik snap sommige mensen niet. Ja in Duitsland mag er tot bepaalde
hoogte gevlogen worden voor bepaald verkeer die niet op de instrumenten hoeven te vertrouwen.
(is in nederland ook al weer toegestaan). Echter wat veel mensen vergeten is dat als je wel
op lage hoogte vliegt je alsnog last kan krijgen van conteminatie van de hoogte meters. Want
als ze wel zouden vliegen op een hoogte van max 3 km en er komt er 1 naar beneden dan schreeuwen
zij gelijk als eerste dat er niet gevlogen had mogen worden.
Daarnaast is het voor de motoren (de straalmotoren dan) niet erg goed en ook niet efficient om een lange
tijd zo laag te vliegen (en als je weg wil vliegen moet je lange tijd laag vliegen want de wolk loopt van west ierland
tot net voorbij de pyreneeen half italie balkan wit-rusland en half scandinavie). Mag ik daarnaast refereren aan een
Ural vlucht van moskou naar rimini die donderdag bijna uit de lucht viel vanwege de as waardoor oostenrijk nog voor
duitsland en zwitserland dicht ging.
edit - voor diegene die het willen lezen hier het bericht http://www.avherald.com/h?article=42a3d003&opt=256
Always a different day with aviation
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
Dat mag je zeker maar uit hetzelfde bericht;Custom addict wrote: Mag ik daarnaast refereren aan een
Ural vlucht van moskou naar rimini die donderdag bijna uit de lucht viel vanwege de as waardoor oostenrijk nog voor
duitsland en zwitserland dicht ging.
edit - voor diegene die het willen lezen hier het bericht http://www.avherald.com/h?article=42a3d003&opt=256
Een door brandstof tekort emergency-landing heeft mijn inziens weinig te maken met as-wolken. Verkeerde planning lijkt mij eerder de oorzaak dan een mogelijke reactie op de as-wolken (ook gezien de verklaring van de crew dat ze niets opgemerkt hebben tijdens de vlucht).Aviation Herald wrote:When the airplane was about 60nm southwest of Vienna (Austria) and about 30nm northeast of Graz (Austria), the crew reported being low on fuel and diverted to Vienna, where the airplane landed safely about 30 minutes later.
Vienna airport reported, the airplane was on its way from Moscow to Rome, when the crew reported being low on fuel without declaring emergency. The airport, which remained open despite the closure of the air space for all IFR traffic, accomodated the aircraft. The airplane is currently being examined, the crew reported no abnormalities and no malfunctions despite flying almost all the way in air space closed for IFR traffic
H.
Groeten,
Ron
Ron
-
- Scramble Senior
- Posts: 267
- Joined: 23 Oct 2009, 08:38
- Type of spotter: Female Crew
- Location: Upper Dark Room
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
Perception BSCustom addict wrote:Echter wat veel mensen vergeten is dat als je wel op lage hoogte vliegt je alsnog last kan krijgen van conteminatie van de hoogte meters.
Pitot Tube contaminatie kan ook bij zweefvliegtuigen plaatsvinden en die mogen WEL vliegen.
BTW De Russische president vliegt vandaag van Moskou naar Polen, dus zo erg als de Luchtvaart Authoriteit muppets ons alhier doen geloven zal het allemaal wel niet zijn.
Ook in de U.K. vliegen commercial operators.
Zojuist is er één met 'n PA31 vertrokken naar Bern
Meten is weten en voor zover ik weet is er nog GEEN 'speciale' VA meetballon de lucht in gegaan.
Artikel (NU.nl) Verkeersvliegers willen luchtruim open
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
Denk dat het eent tijd wordt dat je iets minder denigrerend gaat reageren tav de luchtvaart autoriteit.Propwash wrote: de Luchtvaart Authoriteit muppets ons alhier doen geloven zal het allemaal wel niet zijn.
Gezien de druk die nu op de schouders van die gasten ligt zou ik niet graag in hun schoenen willen staan. Aan de ene kant wil je het luchtruim zo snel mogelijk weer open hebben (economisch gezien), aan de andere kant als het dan fout blijkt te gaan hebben zij het gedaan. Meer respect voor die gasten dus.
(je oogst wat je zaait en jij bent, met je negatieve gejammer, denk ik druk bezig het respect naar jou toe van anderen forumgebruikers hier te verspelen)
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
maar zweefvlieger maken (voor zover ik weet misschien dat een zweefpiloot hier uitsluitsel over kan geven) geen primairPropwash wrote: Perception BS
Pitot Tube contaminatie kan ook bij zweefvliegtuigen plaatsvinden en die mogen WEL vliegen.
BTW De Russische president vliegt vandaag van Moskou naar Polen, dus zo erg als de Luchtvaart Authoriteit muppets ons alhier doen geloven zal het allemaal wel niet zijn.
Ook in de U.K. vliegen commercial operators.
Zojuist is er één met 'n PA31 vertrokken naar Bern
Meten is weten en voor zover ik weet is er nog GEEN 'speciale' VA meetballon de lucht in gegaan.
gebruik van een hoogte meter. De grote commerciele jongens wel en als daar heb je ook genoeg voorbeelden van
dat het fout kan gaan (turkish, Air france, aero peru).
Wat betreft die vluchten in de UK zijn test vluchten net als in nederland en duitsland. Ballonnetjes zijn leuk maar
daar kan je niet mee testen hoe eventueel de motoren reageren, en daarnaast hebben de instanties ze misschien niet of op
de verkeerde plaats?
En wat betreft die Ural vlucht. Hij moest snel dalen vanwege de aswolk en plotseling zonder dat er tijdens de vlucht problemen
waren kreeg hij last van te weinig brandstof. Dan is wat mij betreft de link met de wolk wel snel gelegd.
Always a different day with aviation