De 787 en A350XWB hebben met het gebruik van nieuwe materialen een geschatte langere levensduur, dus de verwachting dat de gemiddelde levensduur van vliegtuigen gaat toenemen is wel gerechtvaardigd denk ik.
Polecat wrote:En dan ben ik benieuwd, maar zou het best eens zo kunnen zijn dat Airbus de "big bird" hegemonie van de Boeing 747gaat overnemen, en de 787 het iets kleinere segment gaat aanvoeren. Volgens mij zijn het beide superinnovatieve machines namelijk, met nog een hele lange productielijn......
Voorlopig misschien wel, maar ik denk niet dat Boeing het daarbij gaat laten zitten. Het is een soort van golfbeweging die de laatste jaren door de business loopt.
ehusmann wrote:
Ik denk dat dat ook gaat afhangen of er meer spelers op de markt komen. Misschien niet direct in het wide body segment, maar ik verbaas me er nog steeds over dat er geen andere fabrikant in de markt van de A320/B737 is gestapt.
Wie weet, misschien Embraer, als ze genoeg kapitaal en zelfvertrouwen hebben gekweekt met hun tot nu toe erg geliefde E-jets.