pjotrtje wrote:Oh-oh, flashback... https://youtu.be/vBDbUjUH5So
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt, machine gaat gespoten worden in Texas.Inkjet wrote:Ik zag dat PH-BQG onderweg is als KL9869 naar... Amarillo! Nu is een vluchtnummer als dit geen gewone vlucht dus ik vermoed onderhoud/paintjob?
Eind van de maand komt hij terug.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Daarna gaat de BQH voor deco dezelfde kant op.streep wrote:Klopt, machine gaat gespoten worden in Texas.Inkjet wrote:Ik zag dat PH-BQG onderweg is als KL9869 naar... Amarillo! Nu is een vluchtnummer als dit geen gewone vlucht dus ik vermoed onderhoud/paintjob?
Eind van de maand komt hij terug.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
haha jij ook al Radio Noordzee!pjotrtje wrote:Oh-oh, flashback... https://youtu.be/vBDbUjUH5So
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik begrijp dat er sinds een paar jaar geen verfbeurten meer worden uitgevoerd in AMS.
Wel erg ver weg voor een "paintjob only". Of wordt er ook nog maintenance uitgevoerd ?
Normaliter werd een nieuwe KLM livery gecombineerd met een HMV (op de kleintjes letten !!)
Vraag : welk (groot)onderhoud wordt er momenteel nog gedaan door KLM/TD in AMS en op welke vliegtuigtypes ?
Wel erg ver weg voor een "paintjob only". Of wordt er ook nog maintenance uitgevoerd ?
Normaliter werd een nieuwe KLM livery gecombineerd met een HMV (op de kleintjes letten !!)
Vraag : welk (groot)onderhoud wordt er momenteel nog gedaan door KLM/TD in AMS en op welke vliegtuigtypes ?
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-BVB is als KL743 AMS-LIM op Curaçao geland, schijnt een fuelstop te zijn. Iemand enig idee waarom, zou gewoon in 1x kunnen vliegen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFY is op de weg terug, PH-BFH is net naar Jakarta vertrokken.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BCL heeft een nieuw Line Number en Tabulation Number (YV676) gekregen. Levering vindt plaats vlak voor Kerst.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waarom is de PH-BFH nog naar Jakarta vertrokken voor maintenance (C-Check) terwijl volgens de 744 uitfaseringslijst dit vliegtuig over 3-4 maanden (maart 2020) buiten dienst wordt gesteld.Inkjet wrote:PH-BFY is op de weg terug, PH-BFH is net naar Jakarta vertrokken.
Een extensie voor een paar maanden werd vroeger door de RLD makkelijk verleend als er onderhoudsplanning problemen waren bij de TD
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het laatste uitfaseringsschema is gewijzijgd. BFG zou 9 december worden uitgefaseerd en BFH zou 30 maart 2020 zijn. De nieuwe data weet ik nog niet maar beide zullen we later worden uitgefaseerd.
747classic wrote:Waarom is de PH-BFH nog naar Jakarta vertrokken voor maintenance (C-Check) terwijl volgens de 744 uitfaseringslijst dit vliegtuig over 3-4 maanden (maart 2020) buiten dienst wordt gesteld.Inkjet wrote:PH-BFY is op de weg terug, PH-BFH is net naar Jakarta vertrokken.
Een extensie voor een paar maanden werd vroeger door de RLD makkelijk verleend als er onderhoudsplanning problemen waren bij de TD
- TNCB
- Scramble Senior
- Posts: 428
- Joined: 25 Feb 2005, 23:04
- Subscriber Scramble: TNCB
- Location: Groningen, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens een draadje op Airliners.net:Biem wrote:De PH-BVB is als KL743 AMS-LIM op Curaçao geland, schijnt een fuelstop te zijn. Iemand enig idee waarom, zou gewoon in 1x kunnen vliegen.
"In the middle of the Atlantic we did a couple of 360s due to, according the Captain, that the New York sector or something was closed."
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Verklaart ook waarom een TUI kist (PH-TFK) naar CUR is uitgeweken naar BGI denk ik. Bedankt!TNCB wrote:Volgens een draadje op Airliners.net:Biem wrote:De PH-BVB is als KL743 AMS-LIM op Curaçao geland, schijnt een fuelstop te zijn. Iemand enig idee waarom, zou gewoon in 1x kunnen vliegen.
"In the middle of the Atlantic we did a couple of 360s due to, according the Captain, that the New York sector or something was closed."
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
New York OACC computer issue AFAIK.TNCB wrote:Volgens een draadje op Airliners.net:Biem wrote:De PH-BVB is als KL743 AMS-LIM op Curaçao geland, schijnt een fuelstop te zijn. Iemand enig idee waarom, zou gewoon in 1x kunnen vliegen.
"In the middle of the Atlantic we did a couple of 360s due to, according the Captain, that the New York sector or something was closed."
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vandaag 2x een B744 naar CUR, De KL735 wordt uitgevoerd door de PH-BFG en de KL733 door de PH-BFN. Best uniek!
Last edited by Biem on 19 Nov 2019, 16:38, edited 1 time in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nieuw type tripple?Biem wrote:B774
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.