KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24251
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

GL Aviation wrote:Heeft het nog nut om bij de Mc Donalds Buitenveldertbaan te wachten op de BVA?
Denk het niet, kist komt 0635lt binnen uit ACC, en moet er 1720lt uit naar PVG, in die tussen tijd in hangaar 12.
Rgds,Martin.
GL Aviation
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 85
Joined: 28 May 2019, 00:16
Subscriber Scramble: Damian Verwey

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by GL Aviation »

Ok dankjewel
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Volgens deze bron vertrekt de PH-BKA morgen (29-06) vanaf Charleston en zou hij zondag (30-06) moeten aankomen op Schiphol...

Kan iemand anders dat ook bevestigen?

https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 90656?s=19
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1703
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Derice »

Staat ook al in het 30/06 topic:
viewtopic.php?f=14&t=145775

Dus dat zal wel de bedoeling zijn.
Vind het wel zuur voor KLM, zoveel plannen en dan 1 dag later komen door administratie.
Maar goed, de kist komt dus dat is dan wel weer leuk. :-)
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Klopt, ETA is zondagochtend 7:00
CaptainRoPro wrote:Volgens deze bron vertrekt de PH-BKA morgen (29-06) vanaf Charleston en zou hij zondag (30-06) moeten aankomen op Schiphol...

Kan iemand anders dat ook bevestigen?

https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 90656?s=19
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Idd zuur voor de KLM ....
Zie ook dat de eerste vlucht die gepland stond voor de 1e juli naar Kilimanjaro nu niet meer door de PH-BKA, maar door een B772 zal worden uitgevoerd...
Je zal maar specifiek die vlucht hebben geboekt om met zijn eerste vlucht mee te gaan ;)

https://flightguide.klm.com/#/nl/nl/KL0 ... nation=JRO
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1703
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Derice »

After landing PH-BKA will make a 5 min stop at McDonald's 27/09 (Loevesteinserandweg).
Similar to what was done with PH-BFB (Corendon 747).
Last edited by Derice on 29 Jun 2019, 16:43, edited 1 time in total.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

nemaco wrote:Klopt, ETA is zondagochtend 7:00
Volgens het bericht van KLM newsroom komt hij nu om ETA 08:30 aan op Schiphol.
https://twitter.com/KLM_press/status/11 ... 73281?s=19
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ETA0900 lt.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

Wat wordt nu de eerste lijnvlucht van de BKA?
RVG
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

RudiMD11 wrote:Wat wordt nu de eerste lijnvlucht van de BKA?
02072019 1035 KL0571 JRO DAR 78X PHBKA
All times are local times!

Regards, N.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Wanneer staat de levering van de tweede 787-10 gepland?
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Biem wrote:Wanneer staat de levering van de tweede 787-10 gepland?
Meende in september, daarna in oktober en december voor dit jaar...
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Volgens dit nieuwsbericht van KLM zelf lijkt het er op dat de 6 geruilde 787's van Air France allemaal omgezet worden naar de B787-10.
In het artikel hebben ze het over de 787-10's , en aan het eind van het artikel over 13 787-9's en 15 787's ( neem aan de 10 variant..... 8 eerdere bestelling, 1 via lease, en 6 van Air France)
De levering zal tussen 2021-2023 plaatsvinden (te vinden in het volledig persbericht)

https://nieuws.klm.com/de-air-france-kl ... andsvloot/

Heeft iemand een idee wat de construction nummers zijn die bij deze 6 horen? (eventueel ook indien bekend het cn van de lease?)
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Tja, zolang Schiphol op slot blijft kun je maar beter zo groot mogelijk vliegen. En met de -10 heb je ook meteen een goede vervanger van de 77E in huis, helemaal wanneer tezijnertijd de -10ER verschijnt. Als bonus ook wat beter comfort voor de klant.


Iets heel anders: wat moet uiteindelijk de 330's gaan vervangen? Boink biedt niks in die maat. Nee, de 788 telt niet, da's de nieuwe 767-200. Voor meerdere bestemmingen op zo'n 6-7-8 uur vliegen (Midden-Oosten, Noord/Midden-Afrika) is een 789 of groter gewoon overkill. De 321XLR wordt 'm niet, te klein en omdat het een Airbus is. (Grrr…) De NMA dan? Dat duurt nog wel een jaar of 10. Of dan knarsentandend toch maar een 33NEO? Ik zeg als klant, laat maar komen die Bus. :wink:
Post Reply

Return to “'t Praethuys”