KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
![]() |
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1697
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM heeft toch 5 -900's?
https://www.airfleets.net/flottecie/KLM ... b737ng.htm
https://www.airfleets.net/flottecie/KLM ... b737ng.htm
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja BXO, BXP, BXR, BXS en BXT. Hoezo?Derice wrote:KLM heeft toch 5 -900's?
https://www.airfleets.net/flottecie/KLM ... b737ng.htm
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1697
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Omdat hier boven werd gezegd dat ze die niet hebben? Of ik begreep het verkeerd. ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat laatsteDerice wrote:Omdat hier boven werd gezegd dat ze die niet hebben? Of ik begreep het verkeerd.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16470
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
SPORT... Makkelijk te onthouden!Biem wrote:Ja BXO, BXP, BXR, BXS en BXT. Hoezo?Derice wrote:KLM heeft toch 5 -900's?
https://www.airfleets.net/flottecie/KLM ... b737ng.htm
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het zal vast al besproken zijn ergens in de 2000 pagina’s van dit topic, maar hoe zat het ook alweer met het interieur van deze exemplaren?Bennie wrote:Nu we het toch over KLM B737s hebben: ik heb even gemist of er al registraties van de nieuwe machines waren genoemd, maar in ieder geval komen de PH-BCG, BCH, BCK en BCL erbij.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Rond pagina 199/200 wordt gemeld dat ze met Sky Interior worden afgeleverd.76-er wrote:Het zal vast al besproken zijn ergens in de 2000 pagina’s van dit topic, maar hoe zat het ook alweer met het interieur van deze exemplaren?Bennie wrote:Nu we het toch over KLM B737s hebben: ik heb even gemist of er al registraties van de nieuwe machines waren genoemd, maar in ieder geval komen de PH-BCG, BCH, BCK en BCL erbij.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan hert zijn dat de KLM 737-700's een lagere MTOW hebben (administratief) en daarom een kleiner bereik hebben?nemaco wrote:Natuurlijk mag jij dat vragen Bennie! Ik baseer mij op Holland Herald: https://www.holland-herald.com/emag/december-2018#/98/, de pagina ''Fleet". Daar staat aangegeven dat de range (inclusief belading) 3.500 km voor de -700 bedraagt en 4.200 km voor de -800 maar wellicht weet jij het beter![]()
Bennie wrote:Mag ik vragen waar deze wijsheid op gebaseerd is? Je weet neem ik aan dat de -800 en de -700 dezelfde vleugel (= tank capaciteit) hebben en dat de -700 kleiner en dus lichter is?nemaco wrote:Zelfs 737-800 vliegt meestal zonder stop van Seattle naar Ams. Dit hangt af van de windkracht en richting. De 737-700 redt het niet en maakt wel altijd1 tankstop.
![]()
Een lagere MTOW kan effect hebben op de landingsgelden en meer.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16470
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Herten vind je op de Veluwe..
en vroeger ook in de Oostvaardersplassen....
Maar inderdaad zijn er verlaagde maximale startgewichten tegenwoordig.
Een lege -700 weegt ongeveer 37 ton en kan 21 ton sap meenemen.
Dat brengt het startgewicht op 58t. Zo laag zijn die verlaagde maxima niet!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Maar inderdaad zijn er verlaagde maximale startgewichten tegenwoordig.
Een lege -700 weegt ongeveer 37 ton en kan 21 ton sap meenemen.
Dat brengt het startgewicht op 58t. Zo laag zijn die verlaagde maxima niet!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Maar niet alle -700 & -800 machines zitten op het reduced MTOW, slechts een selectie.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-AOM is naar Rome onderweg als KL9871.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Krijgt deze nieuwe livery?
Inkjet wrote:PH-AOM is naar Rome onderweg als KL9871.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-AOF is vandaag weer op de route nadat sinds 25 december de nieuwe stoelen zijn geïnstalleerd. De hele KLM ica vloot is dus nu met nieuwe WBC stoelen uitgerust.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zijn dan ook alle Economy stoelen in de A330's van Recaro zoals in de 777's?nemaco wrote:PH-AOF is vandaag weer op de route nadat sinds 25 december de nieuwe stoelen zijn geïnstalleerd. De hele KLM ica vloot is dus nu met nieuwe WBC stoelen uitgerust.