KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In een KLM A380 zouden gemakkelijk 650+ stoelen gaan; meer dan welke A380 configuratie nu in gebruik.
Algemeen bekend dat je wel een 5-10 toestellen moet hebben en niet minder. Hoe zou KLM 5-10 A380's met 650+ stoelen het hele jaar lang kunnen inzetten?
Dat zou alleen kunnen als je frequenties omlaag brengt.
En AF/KLM zit er dus duidelijk mee in de maag; als je het zo leest deden ze alle 10 A380's het liefst zo snel mogelijk weg; die 5 blijven alleen maar over omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
[/quote]
Dat is nogal een probleem waarmee KLM-AF mee kampt... maar een KLM Airbus A380 kan wel in minder frequentie gevlogen worden van Amsterdam naar New York, Dubai, Los Angeles, Rio de Janeiro, Johannesburg en Curaçao(niet echt geschikt voor A380). Ik zou denken van 5 toestellen A380 wel voldoende is voor de KLM. Echter heeft Elbers gezegd dat zijn bedrijf geen interesse heeft om ze over te nemen. Wel een ideale oplossing voor de KLM in verband met slotsproblematiek op Schiphol. Maar het kan veranderen dat de KLM toch die Airbussen wel overneemt van Air France zowel andere kleinere vliegtuigen op andere minder drukke routes wordt ingezet.
Volgens mij is bij KLM-AF koortsachtig overlegd met beide bedrijven hoe het verder moet met 5 overige Airbussen A380's die afkomstig zijn van Air France. We weten dat de KLM meer heil in ziet in Airbus A350's, Boeing 777's en Boeing 787-9/10's Dreamliners, zodat het op 2 motorig vliegtuig houdt.
Algemeen bekend dat je wel een 5-10 toestellen moet hebben en niet minder. Hoe zou KLM 5-10 A380's met 650+ stoelen het hele jaar lang kunnen inzetten?
Dat zou alleen kunnen als je frequenties omlaag brengt.
En AF/KLM zit er dus duidelijk mee in de maag; als je het zo leest deden ze alle 10 A380's het liefst zo snel mogelijk weg; die 5 blijven alleen maar over omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
[/quote]
Dat is nogal een probleem waarmee KLM-AF mee kampt... maar een KLM Airbus A380 kan wel in minder frequentie gevlogen worden van Amsterdam naar New York, Dubai, Los Angeles, Rio de Janeiro, Johannesburg en Curaçao(niet echt geschikt voor A380). Ik zou denken van 5 toestellen A380 wel voldoende is voor de KLM. Echter heeft Elbers gezegd dat zijn bedrijf geen interesse heeft om ze over te nemen. Wel een ideale oplossing voor de KLM in verband met slotsproblematiek op Schiphol. Maar het kan veranderen dat de KLM toch die Airbussen wel overneemt van Air France zowel andere kleinere vliegtuigen op andere minder drukke routes wordt ingezet.
Volgens mij is bij KLM-AF koortsachtig overlegd met beide bedrijven hoe het verder moet met 5 overige Airbussen A380's die afkomstig zijn van Air France. We weten dat de KLM meer heil in ziet in Airbus A350's, Boeing 777's en Boeing 787-9/10's Dreamliners, zodat het op 2 motorig vliegtuig houdt.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bevestigd binnen de KLM vliegdienst naar het schijnt.Iemand91 wrote: Of de A350-1000 of -1100.
Hoewel; ik lees de laatste week dat de A350 niet bij KLM komt maar naar Joon gaat en KLM meer 787's gaat krijgen; maar ja; zolang ik dat nog niet bevestigd zie worden door AF/KLM neem ik aan dat we in Amsterdam nog steeds een aantal A350's gaan krijgen.
Overigens heb ik hieromtrent in 2012/2013 en in 2017 al melding van gemaakt alhier.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFL is onderweg terug naar huis na onderhoud in Jakarta.
RVG
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mooi op tijd voor de uitfasering van de PH-BFB. Geen toeval natuurlijk.RudiMD11 wrote:PH-BFL is onderweg terug naar huis na onderhoud in Jakarta.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bron Luchtvaarnieuws.nl:
AMSTELVEEN - KLM investeert in het verder uitrollen van draadloos internet aan boord. Afgelopen vrijdag is de eerste Boeing 777 opgeleverd die met snelle GoGo wifi uitgerust is.
Techneuten van KLM zijn bezig met het verkrijgen van certificering voor de software.
Alle Boeing 787’s zijn al standaard uitgerust met wifi. Ook vliegt er sinds 2013 één Boeing 777 met draadloos internet van Panasonic bij KLM.
Eind 2019 moeten zes van de 29 Boeing 777’s met wifi uitgerust zijn. Daarnaast gaat begin volgend jaar de eerste Airbus A330 de lucht in waarin passagiers verbonden kunnen blijven.
Volgens KLM-topman Pieter Elbers is wifi aan boord inmiddels de industriestandaard en gaat KLM in deze ontwikkeling mee, zo zegt hij tegen Reismedia.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... verder-uit
Heeft iemand enig idee welke kisten dit gaan worden? De PH-BVF heeft het Panasonic systeem.
De BVA heeft tussen 28 oct en 17 nov niet gevlogen, zou het deze kunnen zijn die internet heeft?
AMSTELVEEN - KLM investeert in het verder uitrollen van draadloos internet aan boord. Afgelopen vrijdag is de eerste Boeing 777 opgeleverd die met snelle GoGo wifi uitgerust is.
Techneuten van KLM zijn bezig met het verkrijgen van certificering voor de software.
Alle Boeing 787’s zijn al standaard uitgerust met wifi. Ook vliegt er sinds 2013 één Boeing 777 met draadloos internet van Panasonic bij KLM.
Eind 2019 moeten zes van de 29 Boeing 777’s met wifi uitgerust zijn. Daarnaast gaat begin volgend jaar de eerste Airbus A330 de lucht in waarin passagiers verbonden kunnen blijven.
Volgens KLM-topman Pieter Elbers is wifi aan boord inmiddels de industriestandaard en gaat KLM in deze ontwikkeling mee, zo zegt hij tegen Reismedia.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... verder-uit
Heeft iemand enig idee welke kisten dit gaan worden? De PH-BVF heeft het Panasonic systeem.
De BVA heeft tussen 28 oct en 17 nov niet gevlogen, zou het deze kunnen zijn die internet heeft?
Last edited by Biem on 25 Nov 2018, 18:47, edited 1 time in total.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BQH was tot vandaag in onderhoud. Dat kan kloppen met 'vrijdag'.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Beste KLM'ers,
Hebben jullie iets mee gekregen over mogelijke orders van Boeings 737MAX of Airbus A320/321NEO voor de KLM en Transavia? Zo juist is het wel lang geleden dat er berichten in media werden geplaatst.
Berven1
Hebben jullie iets mee gekregen over mogelijke orders van Boeings 737MAX of Airbus A320/321NEO voor de KLM en Transavia? Zo juist is het wel lang geleden dat er berichten in media werden geplaatst.
Berven1
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zodra er nieuws is hoor je het vanzelf welBerven1 wrote:Beste KLM'ers,
Hebben jullie iets mee gekregen over mogelijke orders van Boeings 737MAX of Airbus A320/321NEO voor de KLM en Transavia? Zo juist is het wel lang geleden dat er berichten in media werden geplaatst.
Berven1
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BVA is de eerste machine met het nieuwe Gogo systeem.Biem wrote: Heeft iemand enig idee welke kisten dit gaan worden? De PH-BVF heeft het Panasonic systeem.
De BVA heeft tussen 28 oct en 17 nov niet gevlogen, zou het deze kunnen zijn die internet heeft?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dit lijkt het dan toch echt te gaan worden:B767-300ER wrote:Bevestigd binnen de KLM vliegdienst naar het schijnt.Iemand91 wrote: Of de A350-1000 of -1100.
Hoewel; ik lees de laatste week dat de A350 niet bij KLM komt maar naar Joon gaat en KLM meer 787's gaat krijgen; maar ja; zolang ik dat nog niet bevestigd zie worden door AF/KLM neem ik aan dat we in Amsterdam nog steeds een aantal A350's gaan krijgen.
Overigens heb ik hieromtrent in 2012/2013 en in 2017 al melding van gemaakt alhier.
viewtopic.php?p=790454#p790454
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De AKD staat binnen inderdaad. Als de AON is omgebouwd heb ik dat ook gemist. Wel is dit toestel net voor een D-check naar het verre oosten geweest.Iemand91 wrote: Een andere vraag; vandaag werd bekend dat de laatste A330-300 in de hangar staat voor de cabin upgrade. Ik probeer de ombouw van de A330's een beetje te volgen maar ik kan niet meer herleiden wanneer PH-AON is omgebouwd.
Dit moet redelijk vroeg zijn gebeurd in A330 ombouwproject; maar ik kan data niet terugvinden (zo zie ik op FR24 nooit een periode dat deze kist langdurig op AMS stond).
Iemand die dit wel weet?
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22200
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://avherald.com/h?article=4c0b6e16&opt=0Iemand91 wrote:Ik las een keer iets van een motorproblemen (generator).Biem wrote:de PH-BFN staat al twee dagen AOG in Nairobi, iemand enig idee waarom? Is op 20-11 na nog geen half uur vliegen weer teruggekeerd naar NBO.
https://avherald.com/h?article=4c0b6e16&opt=0Incident: KLM B744 at Nairobi on Nov 20th 2018, engine shut down in flight
A KLM Boeing 747-400, registration PH-BFN performing flight KL-566 (callsign KLM174) from Nairobi (Kenya) to Amsterdam (Netherlands),
was climbing out of Nairobi's runway 06
when the crew declared PAN PAN PAN reporting they had an engine failure.
The aircraft stopped the climb at FL200,
dumped fuel and returned to Nairobi for a safe landing on runway 06 about one hour after departure.
The occurrence aircraft remained on the ground in Nairobi for about 4 days after landing back,
departed Nairobi on Nov 25th 2018 02:30L (Nov 24th 23:30Z),
climbed to FL430 enroute and reached Amsterdam with a delay of 98 hours.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFT is net vertrokken als KL9875.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Tot het eind van het jaar naar Jakarta voor onderhoud.Inkjet wrote:PH-BFT is net vertrokken als KL9875.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
C-check net als de BFL en BFU lijkt mijstreep wrote:Tot het eind van het jaar naar Jakarta voor onderhoud.Inkjet wrote:PH-BFT is net vertrokken als KL9875.