Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Inspectie Verkeer en Waterstaat (IWV) is tot vanavond 20.20 uur ter plaatsen geweest en als het heeel erg mee zit mag hij morgen weer weg en zijn weg naar Mozambique vervolgen maar dan moet de russische crew wel het e.e.a. in orde gaan maken.
Op dit moment voldoet het toestel niet aan een 10tal punten volgens de heren van de inspectie. Ze waren o.a. niet erg tevreden over het feit dat de ICAO kaarten welke ze aanboord moeten hebben nog van begin 2010 waren? Mij zegt het niks maar het zal vast belangerijk zijn. Verder werden er vragen gesteld over de oliedruk? en was men niet erg blij dat men tijdens de vlucht in de cockpit had gerookt. Het rook er nog flink naar de nicotine.
De russische crew was overigens wel erg vriendelijk in mijn beleving. De captain had een aantal jaren in afganistan voor ISAF gevlogen en verbaasde zich over het feit dat hij nu niet weg mocht.
Ik wens de heren het beste en een safe flight via Khartoum en Entebbe naar Mozambique.
kmarrie wrote:Inspectie heeft tot vanavond 20.20 uur plaats gevonden en als het heeel erg mee zit mag hij morgen weer weg en zijn weg naar Mozambique vervolgen maar dan moet de russische crew wel het e.e.a. in orde gaan maken.
Op dit moment voldoet het toestel niet aan een 10tal punten volgens de heren van de inspectie. Ze waren o.a. niet erg tevreden over het feit dat de ICAO kaarten welke ze aanboord moeten hebben nog van begin 2010 waren? Mij zegt het niks maar het zal vast belangerijk zijn. Verder werden er vragen gesteld over de oliedruk? en was men niet erg blij dat men tijdens de vlucht in de cockpit had gerookt. Het rook er nog flink naar de nicotine.
De russische crew was overigens wel erg vriendelijk in mijn beleving. De captain had een aantal jaren in afganistan voor ISAF gevlogen en verbaasde zich over het feit dat hij nu niet weg mocht.
Ik wens de heren het beste en een safe flight via Khartoum en Entebbe naar Mozambique.
GR Ralph
Dat verklaart ook het telefoontje die gepleegd was met de vraag waar op de luchthaven er nieuwe Jepessen kaarten verkregen kunnen worden.
Bedankt voor de info