Slechtse vliegervaring
Forum rules
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Slechtse vliegervaring
Na lange tijd toch nog even op terugkomen. Hoewel ik het roerend eens was met wat Eric hier schreef, kan het ook anders. Prima service gekregen bij KLM op AMS-MAD vv.skycruiser wrote:Een chocoprins... inderdaad. Een aanfluiting bij KLM!
De huidige service van zowel Air France (zakje nootjes of een cracker) en KLM (een koekje) in Economy laat wél te wensen over naar mijn idee.
Maatschappijen als Austrian Airlines en Lufthansa hebben het binnen Europa dan toch écht beter voor mekaar. Bij LH krijg je nog een broodje en OS serveert zelf nog een warme maaltijd op bijv. Wenen-Amsterdam.
Dat waardeer ik als passagier toch meer.
Met AUA wel eens pech gehad, Lauda-kist (toen nog) wat inhield dat je zelfs voor water moest betalen!
Binnen de TUI-groep DUS-ATH gevlogen (TUIfly) wat weer uitstekend was, een warm ontbijt, en een paar jaar terug (Thomson) CVT-AMS hetgeen in alle opzichten slecht was. Sterker nog: dat brengt me terug bij het onderwerp van dit topic.
Kortom: het hangt van veel factoren af, kennelijk...
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
En zelfs op dezelfde vlucht kunnen de meningen nog verdeeld zijn. Tijdens mijn Air Koryo belevenis van Pyongyang terug naar Beijing kregen we de beruchte 'Koryo burgers'. Dit zijn redelijk kleine broodjes die ergens lijken op een hamburger. De meeste mensen durven het niet aan om ze te eten (ze zouden ziekmakend zijn), maar ik heb er op die vlucht 3 gegeten (ze zijn echt wel klein). Nu, 8 maanden later leef ik nog steeds, dus ik denk dat het wel meeviel. En ik vond ze nog best lekker ook.
Erwin
Erwin
Ah, leuke thread voor mijn Alitalia ervaring naar Mumbai vorig jaar:
3 uur 's-ochtends: Het eerste SMS alert dat de Alitalia A319 vanaf AMS naar Milaan op tijd zou gaan, terwijl mijn wekker pas op 4 uur stond.
Helaas zorgde eerst de mist in Milaan en toen het slot op Schiphol voor een 2 uur vertraging (=wachten in het vliegtuig), zodat we daar aangekomen nog net de Alitalia Tripple-7 keurig op tijd weg zagen taxien naar de startbaan.
Alternatief: 24 uur later, zelfde vlucht.
Na veel aandringen bleek een tweede alternatief: Terug met de Alitalia naar Heathrow, waar we om 5 uur 's-middags met een gelikte nieuwe Jet Airways A340 met uitstekende bediening vertrokken en waarmee we uiteindelijk 12 uur achterop schema op Mumbai kwamen. Het goede nieuws was dat ik zo een hotelovernachting had uitgespaard en maar 1 rustig uur later dan de rest op het dak van het Orchid hotel kon beginnen.
Jaap
3 uur 's-ochtends: Het eerste SMS alert dat de Alitalia A319 vanaf AMS naar Milaan op tijd zou gaan, terwijl mijn wekker pas op 4 uur stond.
Helaas zorgde eerst de mist in Milaan en toen het slot op Schiphol voor een 2 uur vertraging (=wachten in het vliegtuig), zodat we daar aangekomen nog net de Alitalia Tripple-7 keurig op tijd weg zagen taxien naar de startbaan.
Alternatief: 24 uur later, zelfde vlucht.
Na veel aandringen bleek een tweede alternatief: Terug met de Alitalia naar Heathrow, waar we om 5 uur 's-middags met een gelikte nieuwe Jet Airways A340 met uitstekende bediening vertrokken en waarmee we uiteindelijk 12 uur achterop schema op Mumbai kwamen. Het goede nieuws was dat ik zo een hotelovernachting had uitgespaard en maar 1 rustig uur later dan de rest op het dak van het Orchid hotel kon beginnen.
Jaap
Subscription dept.
Editor Scramble Magazine
Editor Scramble Magazine