Zijn de registraties voor de 'dash tens' al bekend? De PH-BK... reeks is op 5 na al jaren gereserveerd voor KLM.Yespur wrote:Nieuwe Business Class stoelen KLM 787-10..
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voor zover mij bekend nog niet:
01 PH-781A 42485 Owned Jun 2019 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
02 PH-781B 42503 Owned Sep 2019 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
03 PH-781C 42492 Owned Apr 2020 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
04 PH-781D 42496 Owned May 2020 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
05 PH-781E 42499 Owned Jun 2020 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
06 PH-781F 42500 Owned Mar 2021 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
07 PH-781G 42489 Owned Jul 2021 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
08 PH-781H 42508 Owned Aug 2021 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
01 PH-781A 42485 Owned Jun 2019 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
02 PH-781B 42503 Owned Sep 2019 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
03 PH-781C 42492 Owned Apr 2020 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
04 PH-781D 42496 Owned May 2020 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
05 PH-781E 42499 Owned Jun 2020 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
06 PH-781F 42500 Owned Mar 2021 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
07 PH-781G 42489 Owned Jul 2021 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
08 PH-781H 42508 Owned Aug 2021 GEnx-1B74/75 38C 27Y 279M
Inkjet wrote:Zijn de registraties voor de 'dash tens' al bekend? De PH-BK... reeks is op 5 na al jaren gereserveerd voor KLM.Yespur wrote:Nieuwe Business Class stoelen KLM 787-10..
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is niet juist. Je kan wel degelijk nog NG kisten bestellen bij Boeing zonder sky interior. De MAX heeft wel een SkyInterior. Bovenstaande had een geheel andere reden.Inkjet wrote:Vorig jaar heeft KLM twee toestellen van Transavia (HSD/E) overgenomen omdat deze geen Sky-interior hadden en nieuwe toestellen wel.B767-300ER wrote:KLM neemt geen SkyInterior af. Dus bij deze 4 ook niet.
KLM had op korte termijn 2 kisten nodig, maar had geen orders of opties meer open staan, Transavia wel. Echter de orders die KLM had willen gebruiken van Transavia waren met Sky Interior. Een nieuwe order zou pas laat leveren worden.
Omdat KLM dat niet wou (zowel Sky als latere levering), is gekozen voor de nieuwste kisten in de Transavia vloot zonder Sky interior (HSD HSE) ipv de openstaande order van Transavia met Sky interior af te nemen en de bestaande orders voor HV zo te laten.
Ik geloof overigens dat dit 1 van de laatste productieslots betreft van de 73NG.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dan ben ik verkeerd ingelicht. Zag KLM niet aankomen dat ze meer capaciteit nodig had en nu wel? Hoe moet ik de uitbreiding van de 737-vloot met 8% zien in relatie tot de slotrestricties? Of is dit bedoeld als vervanging van oudere kisten?B767-300ER wrote: Dat is niet juist. Je kan wel degelijk nog NG kisten bestellen bij Boeing zonder sky interior. De MAX heeft wel een SkyInterior. Bovenstaande had een geheel andere reden.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens de geruchtenmachine zijn de -800s ter vervanging van een gelijk aantal -700s.
Past perfect in het plaatje van de slotrestricties en ook de nieuwe cabine CAO, daar is namelijk met de VNC afgesproken dat de -700 er achterin een poppetje bij krijgt.
Perfect moment dus om afscheid te nemen van een aantal -700s.
Past perfect in het plaatje van de slotrestricties en ook de nieuwe cabine CAO, daar is namelijk met de VNC afgesproken dat de -700 er achterin een poppetje bij krijgt.
Perfect moment dus om afscheid te nemen van een aantal -700s.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dit is dus puur op capaciteit en niet op leeftijd aangezien de oudste -800 (BXA) uit 1999 komt en de oudste -700 (BGD) uit 2008.76-er wrote:Volgens de geruchtenmachine zijn de -800s ter vervanging van een gelijk aantal -700s.
Past perfect in het plaatje van de slotrestricties en ook de nieuwe cabine CAO, daar is namelijk met de VNC afgesproken dat de -700 er achterin een poppetje bij krijgt.
Perfect moment dus om afscheid te nemen van een aantal -700s.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ten tijde van de order was er nog geen sprake van de slotrestricties. Dat is iets wat het kaatste anderhalf jaar enorm zijn toevlucht heeft genomen (sneller dan verwacht)Inkjet wrote:Dan ben ik verkeerd ingelicht. Zag KLM niet aankomen dat ze meer capaciteit nodig had en nu wel? Hoe moet ik de uitbreiding van de 737-vloot met 8% zien in relatie tot de slotrestricties? Of is dit bedoeld als vervanging van oudere kisten?B767-300ER wrote: Dat is niet juist. Je kan wel degelijk nog NG kisten bestellen bij Boeing zonder sky interior. De MAX heeft wel een SkyInterior. Bovenstaande had een geheel andere reden.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Iemand enig idee wat er met de PH-BFB is? Kwam de twaalfde al met vertraging vanaf CUR binnen, de 13de op AMS gebleven en staat nu de 14de AOG in SFO.
Mvg,
Biem
Mvg,
Biem
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dus KLM gaat deze zomer met F100s van Carpatair vliegen. Vanaf wanneer precies? Ik vlieg volgende week naar FRA en hoop stiekem om op een Fokker terecht te komen.
RVG
- geert
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 05 Oct 2002, 17:27
- Location: IJsselmuiden, booming city near Kampen.
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heb het topic aardig doorgespit, maar kan niet vinden welke 747's de nieuwe kleuren hebben gekregen. Iemand een lijstje?
Ik kom niet verder dan de N, S, T, V, W en Y.
Ik kom niet verder dan de N, S, T, V, W en Y.
PH-BZF/G, PH-LMR, PH-BXR, PH-KCD, G-EUPR, G-EUUR.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt behalve BFS
geert wrote:Heb het topic aardig doorgespit, maar kan niet vinden welke 747's de nieuwe kleuren hebben gekregen. Iemand een lijstje?
Ik kom niet verder dan de N, S, T, V, W en Y.
- geert
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 05 Oct 2002, 17:27
- Location: IJsselmuiden, booming city near Kampen.
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
nemaco wrote:Klopt behalve BFS
geert wrote:Heb het topic aardig doorgespit, maar kan niet vinden welke 747's de nieuwe kleuren hebben gekregen. Iemand een lijstje?
Ik kom niet verder dan de N, S, T, V, W en Y.
Dank je.
PH-BZF/G, PH-LMR, PH-BXR, PH-KCD, G-EUPR, G-EUUR.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/yr-fkaRudiMD11 wrote:Dus KLM gaat deze zomer met F100s van Carpatair vliegen. Vanaf wanneer precies? Ik vlieg volgende week naar FRA en hoop stiekem om op een Fokker terecht te komen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-EXZ is zojuist gestart als KL9966 vanaf Espargos naar Faro en wordt vanavond verwacht op SPL. Dit betreft voorlopig de laatste levering van de Embraer bestelling en brengt het totaal nu op 49 Embraer’s (32 x E190 en 17 x E175). Uit de wandelgangen begreep ik dat er nog 1 x E190 zal worden besteld op korte termijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En drie keer raden op welke kist ik zat op de terugweg! YR-FKA!Silvester wrote:https://www.flightradar24.com/data/aircraft/yr-fkaRudiMD11 wrote:Dus KLM gaat deze zomer met F100s van Carpatair vliegen. Vanaf wanneer precies? Ik vlieg volgende week naar FRA en hoop stiekem om op een Fokker terecht te komen.
RVG