KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Goedenavond,
N.a.v. dit artikel:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... p-a330-200
Vroeg ik mij af wat de voorgang is van de eerste fase van het aanpassen van de stoelindeling van de A332's.
Dit ook aangezien ik hier niets over heb kunnen terugvinden op dit forum wat betreft een planning.
mvg,
Biem
N.a.v. dit artikel:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... p-a330-200
Vroeg ik mij af wat de voorgang is van de eerste fase van het aanpassen van de stoelindeling van de A332's.
Dit ook aangezien ik hier niets over heb kunnen terugvinden op dit forum wat betreft een planning.
mvg,
Biem
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Naar mijn weten zijn alle A330-200's omgebouwd (als in; aantal business eruit en aantal economy erin)Biem wrote:Goedenavond,
N.a.v. dit artikel:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... p-a330-200
Vroeg ik mij af wat de voorgang is van de eerste fase van het aanpassen van de stoelindeling van de A332's.
Dit ook aangezien ik hier niets over heb kunnen terugvinden op dit forum wat betreft een planning.
mvg,
Biem
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-vloot
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dan heeft men weinig tijd per toestel nodig gehad, de toestellen zijn er niet lang uit geweest. Een paar maanden geleden werd gesuggereerd dat er nog twee A332's uit zouden gaan, later meldde KLM 'niet dit jaar'. Weet iemand meer? Ik neem aan dat men niet meer investeert als de resterende leasetermijn kort is.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Incident met PH-BXA. Onduidelijk is of het blikseminslag is geweest. Laten we dat niet hopen.
https://www.upinthesky.nl/2017/06/22/te ... t-klm-737/
https://www.upinthesky.nl/2017/06/22/te ... t-klm-737/
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
sensatie media
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is dan snel gegaan inderdaad. Nu is het wachten tot begin 2018 en dan komen de Diamond businessclass stoelen en nieuwe economystoelen erin te staan.Iemand91 wrote:Naar mijn weten zijn alle A330-200's omgebouwd (als in; aantal business eruit en aantal economy erin)Biem wrote:Goedenavond,
N.a.v. dit artikel:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... p-a330-200
Vroeg ik mij af wat de voorgang is van de eerste fase van het aanpassen van de stoelindeling van de A332's.
Dit ook aangezien ik hier niets over heb kunnen terugvinden op dit forum wat betreft een planning.
mvg,
Biem
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-vloot
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In eerdere nieuwsberichten heeft KLM aangegeven afgelopen winter al aan de ombouw begonnen te zijn.Inkjet wrote:Dan heeft men weinig tijd per toestel nodig gehad, de toestellen zijn er niet lang uit geweest.
Ik heb een tijdje geleden het vluchtverleden van de A330-200's erbij gepakt en inderdaad; in oktober lijken ze begonnen te zijn.
Ook hebben ze aangegeven de ombouw begin dit jaar te doen/klaar zijn en de tweede ombouw dit najaar te doen.
Begin mei hebben ze aangegeven dat de ombouw klaar was: https://www.upinthesky.nl/2017/05/02/kl ... r-stoelen/
En net wordt bekend dat de cabin crew klaagt over de A330-200 na de ombouw: https://www.upinthesky.nl/2017/06/21/kl ... -a330-200/
En toevallig heb ik net even een aantal routes van de A330-200 geprobeerd (ik kon er op die dag 6 vinden op 8 toestellen) en allen hadden ze de nieuwe indeling.
Doet mij genoeg overtuigen dat de (1e fase van de) ombouw gereed is.
Ik denk dat je dit artikel bedoelt: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-vlootEen paar maanden geleden werd gesuggereerd dat er nog twee A332's uit zouden gaan, later meldde KLM 'niet dit jaar'.
Daar stond inderdaad eerst dat ze nog 2 A330-200's zouden uitfaseren maar dat artikel is toen vrij snel aangepast dat dat niet het geval was.
En dat is in dit topic ook nog uitgelegd: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=853004#p853004
Nou weet ik natuurlijk ook niet de exacte vlootplanning van KLM (I wish), maar dit is eigenlijk ook gebeurd bij de 747's. Tussen de laatste 747 WBC-ombouw en de eerste uitfasering zat ook maar ruim een jaar.Ik neem aan dat men niet meer investeert als de resterende leasetermijn kort is.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Inkjet wrote:Grappig in dat persbericht is dat men zegt 9 E175's te hebben. Het zijn er 8! (EXG t/m N). Komt de PH-EXO snel
EXO wordt morgen (24 juni ) verwacht 18.30 uit (tussenstop) Faro als KL9968
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat lijkt me ook. Overigens staat in hetzelfde draadje de term "niet dit jaar".Iemand91 wrote: Doet mij genoeg overtuigen dat de (1e fase van de) ombouw gereed is.
Daar komt bij dat de vlootplanning kan veranderen, zoals we laatst zagen met de aankondiging dat de PH-BFC nog blijft in de winterperiode. Ik denk dat we pas tegen het voorjaar meer weten over de mogelijke uitfasering van A332's of 747's.Nou weet ik natuurlijk ook niet de exacte vlootplanning van KLM (I wish), maar dit is eigenlijk ook gebeurd bij de 747's. Tussen de laatste 747 WBC-ombouw en de eerste uitfasering zat ook maar ruim een jaar.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ach, de olieprijs zit momenteel zo rond de 45 dollar per vat. Ik zeg nog een jaartje of 10 doorknallen met die bejaardenflat. Kan ie makkelijk aan, limiet is 165.000 uur.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mag van mij, maar er zijn een aantal KLM 747-400's die die 165.000 uur al binnen die 10 jaar zouden halen.76-er wrote:Ach, de olieprijs zit momenteel zo rond de 45 dollar per vat. Ik zeg nog een jaartje of 10 doorknallen met die bejaardenflat. Kan ie makkelijk aan, limiet is 165.000 uur.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Of aan een D-check toe zouden zijn.Iemand91 wrote: Mag van mij, maar er zijn een aantal KLM 747-400's die die 165.000 uur al binnen die 10 jaar zouden halen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ach, de 27-jarige MPS heeft net weer met vlag en wimpel een D-check overleefd.Inkjet wrote:Of aan een D-check toe zouden zijn.Iemand91 wrote: Mag van mij, maar er zijn een aantal KLM 747-400's die die 165.000 uur al binnen die 10 jaar zouden halen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is nu (vrijdag 18u NL) te zien op FR als KL9968 en onderweg vanuit REC. Hex 4855D1.Silvester wrote:Inkjet wrote:Grappig in dat persbericht is dat men zegt 9 E175's te hebben. Het zijn er 8! (EXG t/m N). Komt de PH-EXO snel
EXO wordt morgen (24 juni ) verwacht 18.30 uit (tussenstop) Faro als KL9968
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Was eind maart binnen 2 weken geregeld, voor ingang zomerdienst waren ze allemaal omgebouwd (ok, op één na die in groot onderhoud stond, maar die werd omgebouwd opeenvolgend of tijdens het onderhoud.)Inkjet wrote:Dan heeft men weinig tijd per toestel nodig gehad, de toestellen zijn er niet lang uit geweest. Een paar maanden geleden werd gesuggereerd dat er nog twee A332's uit zouden gaan, later meldde KLM 'niet dit jaar'. Weet iemand meer? Ik neem aan dat men niet meer investeert als de resterende leasetermijn kort is.
Rgds/Henk