KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Lars
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 280
Joined: 08 Sep 2002, 12:41
Subscriber Scramble: Lars
Location: EHAM

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Lars »

Daarnaast;
de A330's van KL waren al besteld voor de AF overname/fusie, en KL heeft nog steeds een groot aantal opties tegen aantrekkelijke prijzen.
Volgens mij is zelfs de chef AF-KL fleet development een klm-er..

met de huidige fuel prijzen kun je je geen politieke besluiten meer veroorloven.
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3954
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

Uit gesprekken met de vliegdienst VP weet ik wel dat de KLM erg graag de B787 wil aanschaffen.
Echter, bedrijfspolicy van AFKL is dat er eerst goed gekeken moet worden naar de rest van de markt, de A350 dus.
Dus is nu t wachten op de eerste vlucht van dit airbus product.

De KLM zal geen A380 aanschaffen.

De order voor de A330 was in 2005 aangepast naar 12 orders en 12 opties, dus wie weet.

[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

Alpha4Delta wrote:Ik denk wel dat als er een 787 of A350 gekocht gaat worden, zal het Air France zijn die de A350 neemt, KLM de 787.
Of jij, of ik heb(t) dan minimaal een van de redenen voor die fusie niet goed begrepen. De bedoeling was onder andere samen nieuwe toestellen te bestellen, waardoor hogere (kwantum)kortingen kunnen worden bedongen. Als je dan vervolgens twee elkaar beconcurerende kisten gaat kopen haal je dus niet uit je fusie wat er wel in zit.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

De Franse vrienden zijn ook redelijke fans van Boeing. Vandaar ook het grote aantal 777's in de vloot. Dat je twee verschillende merken vliegtuigen in de vloot hebt wil niet zeggen dat je niet het maximale uit de fusie haalt. Als je je hele bedrijf op 1 merk hebt opgebouwd/ingericht dan stap je niet snel over na een ander/ 2e merk. Dit kost verschrikkelijk veel geld. Maar daardoor is je onderhandelingspositie tov van een vliegtuigbouwer niet sterk. Je zal namelijk niet snel overstappen naar dat andere merk. Door de fusie zijn de Airbus en Boeing nog steeds bij beide vertegenwoordigd echter is de vloot erg groot geworden wat de kosten voor het runnen van beide merken verdeeld wordt.

Zoals misschien bekend hebben AF/KLM het aantal onderdelen in de magazijn kunnen verminderen door van elkaar onderdelen te gebruiken ipv alles zelf op voorraad te hebben. Natuurlijk zullen de Fransen ook met erg veel trots naar de fabriek in Toulouse kijken maar ik verwacht dat een nieuwe order zowel bussen als Boeing's gaat zijn en dat deze beide merken bij beide bedrijven zullen gaan vliegen.
User avatar
Alpha4Delta
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 236
Joined: 01 Dec 2009, 00:53
Type of spotter: Filmer, photographer
Subscriber Scramble: Alpha4Delta
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Alpha4Delta »

76-er wrote:Hallo! Hebben jullie het aantal T7's in de AF vloot wel eens geteld?!?
Ik heb ook niet gezegt dat ze geen Boeings hebben, maar het zijn en blijven Fransen.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

aviodromefriend wrote:Als je dan vervolgens twee elkaar beconcurerende kisten gaat kopen haal je dus niet uit je fusie wat er wel in zit.
Als het twee beconcurerende toestellen waren heb je wellicht gelijk, maar in de realiteit is het niet zo. Hoewel er enige overlap is, zijn de B787 en A350 niet simpel naast elkaar te leggen. Qua bereik en qua capaciteit zijn de verschillende varianten behoorlijk verschillend. Het is niet voor niets dat er al vele maatschappijen AFKL voor zijn gegaan in het bestellen van beide toestellen. Uiteindelijk zie ik beide toestellen in de gecombineerde vloot komen. En waarschijnlijk de grotere varianten van beide (B787-9 en A350-900/1000).

Erwin
Image
User avatar
Hopla
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 443
Joined: 04 Dec 2004, 18:36

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Hopla »

Ik las dat KLM een extra 6e block in de timetable gaat introduceren. Hoe laat is dit extra block ongeveer?
User avatar
Lars
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 280
Joined: 08 Sep 2002, 12:41
Subscriber Scramble: Lars
Location: EHAM

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Lars »

Niet helemaal; klm vliegt nog steeds in 7 blokken. Maar tijdens de recessie waren op veel bestemmingen de vluchten minder.
Het eerste blok is het 'aankomst' blok s'ochtends vroeg. Het laatste blok het vertrek block rond half negen 's avonds.

Er zijn dus grof gezegd 6 blokken waarin vertrokken wordt.
In het 'summer 2011' thread zie je dat op de eene bestemming er in een vroeg blok een vlucht bij komt, op een andere bestemming een vlucht in een later blok.
Allemaal naar de vraag per bestemming.
User avatar
Hopla
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 443
Joined: 04 Dec 2004, 18:36

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Hopla »

Okay, daarom kon ik al geen extra blok ontdekken. De blokken op zich zijn mij wel bekend.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 361
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/114765_ ... n-de-grond

Neem aan een jumpseat landing meer niet toch?
Betrof de KL 7881 PH-OFN.
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3954
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

Quote: De KLM zal geen A380 aanschaffen.

Vandaag in telegraaf staat dat mr Hartman niet uitsluit dat de KLM met de A380 gaat vliegen op Shanghai en Beijing. Shock!

[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16046
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by T7 »

Piet Luijken wrote:Quote: De KLM zal geen A380 aanschaffen.

Vandaag in telegraaf staat dat mr Hartman niet uitsluit dat de KLM met de A380 gaat vliegen op Shanghai en Beijing. Shock!

[ Post made via Mobile Device ]
Ik vernam een week voor het bezoek van de B787 dat men 5 A380's zou willen hebben als vervanging voor de fullpax B747's..

en uit betrouwbare bron hoor..
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

Piet Luijken wrote:Quote: De KLM zal geen A380 aanschaffen.

Vandaag in telegraaf staat dat mr Hartman niet uitsluit dat de KLM met de A380 gaat vliegen op Shanghai en Beijing. Shock!
Lease misschien? Maar in ieder geval ben je al een aardig eindje op weg nu je al je conversie van Boeing (737) naar Airbus (330) hebt gehad :lol:
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Yespur
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 102
Joined: 08 Mar 2010, 10:00
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: nee
Location: Utrecht

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Yespur »

PARIJS - De luchtvloot van KLM wordt uitgebreid met drie Airbus A330-300’s en vijf Embraer 190's. Dat bevestigde KLM-topman Peter Hartman woensdag (17 november) tegenover Luchtvaartnieuws.nl. De drie geleasde A330's worden begin 2012 afgeleverd en de vijf extra regional jets van Embraer arriveren in 2011 en 2012.

KLM vliegt sinds 2005 met al met A330-200’s, waarin 243 passagiers kunnen worden vervoerd. De toestellen hebben bij KLM de Boeing 767-300ER vervangen. De tweemotorige A330-300 is afgeleid van de viermotorige A340-300. Met zo’n vijftig stoelen meer dan de 200-versie lijkt de A330-300 voor KLM de ideale opvolger van de MD-11, waarin plaats is voor 285 reizigers.

“We willen de MD-11’s uiterlijk in 2015 en 2016 vervangen. Het zou inderdaad goed kunnen dat we later meer A330-300’s bestellen ter vervanging van de MD-11”, aldus Hartman. “We weten nog steeds niet wanneer Airbus en Boeing ons de A350 en 787-9 kunnen leveren. In dit geval profiteert Airbus daarvan, omdat we kiezen voor de A330-300.”

Toch moet de keuze voor de A330-300 niet worden opgevat als een voorkeur voor de A350, zegt Hartman. “Uiteraard kunnen onze piloten makkelijk overstappen van de A330 op de A350, maar dat geldt net zo goed voor de 777 en 787.” Volgens de KLM-directeur worden de drie toestellen vooral aangetrokken ‘ter uitbreiding’, en niet direct als vervanging. De A330-300’s worden minimaal zeven jaar geleasd.

Embraer 190
KLM Cityhopper krijgt de beschikking over vijf extra Embraer E-190’s. De toestellen zijn nog niet officieel besteld, maar de aankoop wordt volgens Hartman op korte termijn afgerond. KLM verving de afgelopen twee jaar de Fokker 100-vloot door E-190’s. Met de komst van nog vijf exemplaren uit Brazilië verdwijnen ook de laatste vijf Fokker 100’s van het toneel.

Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=37063

De 190's bevallen schijnbaar wel!
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

My pictures at Airliners.net
Plootje
Posts: 7
Joined: 18 Nov 2010, 15:24
Type of spotter: Soon to be pilot

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Plootje »

Goedemiddag,

Het stond dus in de Telegraaf over die A380's? Heeft iemand hier een abbo en toevallig een scanner? Ben erg benieuwd naar het artikel, alleen heb even geen auto om de Telegraaf uit de winkel te halen hehe!
Post Reply

Return to “'t Praethuys”