Vervanging F-16's
Forum rules
- Tom Tiger
- Scramble Die-Hard
- Posts: 608
- Joined: 28 Jul 2006, 08:18
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: tom tiger
- Location: Netherlands, NH, Zaandam
- Contact:
Re: Vervanging F-16's
Pentagon Recertifies JSF, Cost Increases
Sinds December werd ons verteld dat de kosten van een JSF (gemiddeld) rond de 112 miljoen dollar waren. Ooit werd ons Nederlanders beloofd dat de fly away price rond de 35 tot 50 miljoen (Euro) zou zijn....
Op dit moment schat het Pentagon de kosten op ruwweg 133 of 155 miljoen dollar.
bron aviationweek.com
http://tinyurl.com/335kecv" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsja.... Ik blijf bij mijn mening (yep IMHO) Gripen NG voor de KLU. Onlangs heeft Saab (dacht april of mei) opnieuw bevestigd aan de Nederlandse regering, het originele aanbod, 4.8 Miljard Euro voor 85 toestellen, een complete vernieuwing van de vloot.
Sinds December werd ons verteld dat de kosten van een JSF (gemiddeld) rond de 112 miljoen dollar waren. Ooit werd ons Nederlanders beloofd dat de fly away price rond de 35 tot 50 miljoen (Euro) zou zijn....
Op dit moment schat het Pentagon de kosten op ruwweg 133 of 155 miljoen dollar.
bron aviationweek.com
http://tinyurl.com/335kecv" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsja.... Ik blijf bij mijn mening (yep IMHO) Gripen NG voor de KLU. Onlangs heeft Saab (dacht april of mei) opnieuw bevestigd aan de Nederlandse regering, het originele aanbod, 4.8 Miljard Euro voor 85 toestellen, een complete vernieuwing van de vloot.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Vervanging F-16's
Ahhh, dat waren de mock-up modellen (met inhoud moest men de prijs nog eens herzien en toen kwam dit 'ineens' uit de lucht vallen)Tom Tiger wrote:Sinds December werd ons verteld dat de kosten van een JSF (gemiddeld) rond de 112 miljoen dollar waren. Ooit werd ons Nederlanders beloofd dat de fly away price rond de 35 tot 50 miljoen (Euro) zou zijn....
Gezien de bereidwilligheid en berichtgeving krijg ik wel de indruk dat 'men' in Den Haag hier al even rekening mee hield (en enigzins op gerekend heeft, anders waren de geluiden nu echt wel anders geweest ... lijkt mij tenminste)
H.
Groeten,
Ron
Ron
Re: Vervanging F-16's
Cohen wil komende vier jaar geen besluit JSF
AMSTERDAM - Als het aan PvdA-lijsttrekker Job Cohen ligt, neemt Nederland de komende vier jaar nog geen besluit over de aanschaf van de Joint Strike Fighter (JSF), het nieuwe Amerikaanse gevechtsvliegtuig.
Volgens hem is het niet nodig om dat nu al te doen. ''De F-16's in Nederland kunnen nog heel lang mee.''
Cohen zei dat zondagavond tijdens een verkiezingsgala in Paradiso in Amsterdam. Het geld dat voor de JSF bedoeld is, kan beter in andere zaken worden gestoken, vindt hij.
De noodzaak voor de JSF moet volgens hem worden bezien en de komende jaren moet worden bekeken welk vliegtuig het beste de F-16 kan opvolgen.
© ANP
Uitgegeven: 6 juni 2010 20:04
AMSTERDAM - Als het aan PvdA-lijsttrekker Job Cohen ligt, neemt Nederland de komende vier jaar nog geen besluit over de aanschaf van de Joint Strike Fighter (JSF), het nieuwe Amerikaanse gevechtsvliegtuig.
Volgens hem is het niet nodig om dat nu al te doen. ''De F-16's in Nederland kunnen nog heel lang mee.''
Cohen zei dat zondagavond tijdens een verkiezingsgala in Paradiso in Amsterdam. Het geld dat voor de JSF bedoeld is, kan beter in andere zaken worden gestoken, vindt hij.
De noodzaak voor de JSF moet volgens hem worden bezien en de komende jaren moet worden bekeken welk vliegtuig het beste de F-16 kan opvolgen.
© ANP
Uitgegeven: 6 juni 2010 20:04
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Vervanging F-16's
... En volgens de mensen die er mee werken, vliegen, onderhouden en inzetten in missiegebieden is het over niet al te lange tijd gedaan met de levensduur vs onderhoudskosten''De F-16's in Nederland kunnen nog heel lang mee.***''
***: Heel zwart-wit gezien is er een punt van waarheid, natuurlijk kunnen ze heel lang mee (maar hier hangt wel een prijskaartje aan en het bijkomend risico dat we een soort van Somalische Luchtmacht gaan krijgen; start hij wel / start hij niet , blijft het hangen in de lucht / of niet) ... IMHO is het nog steeds vooruitschuiven van beslissingen, dusdanig geformuleerd dat het op een besluit moet lijken.
Als de PvdA zo gehecht is aan de F-16 zouden ze de F-16 block 50/60 toch echt eens moeten gaan bestuderen en voordragen
H.
Groeten,
Ron
Ron
-
- Scramble Addict
- Posts: 2080
- Joined: 14 Jun 2007, 20:50
- Subscriber Scramble: wamovements
Re: Vervanging F-16's
Volgens mij is het niet mogelijk om een coalitie pro JSF te vormen. Natuurlijk CDA en VVD zijn voor, maar PVV is tegen.
Als het toch paars of over links gaat, is zelfs de meerderheid van de te vormen regering tegen. Ben benieuwd wat eruit gaat komen.
Als het toch paars of over links gaat, is zelfs de meerderheid van de te vormen regering tegen. Ben benieuwd wat eruit gaat komen.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Vervanging F-16's
Het is gewoon heel simpel: In de nieuwe samenstelling van de Tweede Kamer is er een meerderheid tegen de JSF (links + geblondeerd rechts (Mark my words: die meerderheid gaat vaker voor verrassingen zorgen)), zonder dat ze duidelijk maken wat ze dan wel willen uiteraard. Of zou G. ook hier zo snel gaan draaien als met zijn AOW breekpunt?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Re: Vervanging F-16's
De JSF is geen breekpunt. Als de PVV door met de JSF toe te stemmen een voor hun belangrijk punt wel in het regeer akkoord komt zullen ze wel instemmen. Tot een regeer akkoord komen is geven en nemen.
-
- Scramble Addict
- Posts: 2080
- Joined: 14 Jun 2007, 20:50
- Subscriber Scramble: wamovements
Re: Vervanging F-16's
Als de PVV al gaat regeren heb je uiteraard een punt.
Maar als de PVV en de AOW en de JSF geeft, dan zal het wel een belangrijk ander punt (namelijk de 7 mld immigratiekosten) per direct stopgezet wordt(en dus nemen). Dit zie ik de andere partijen niet doen (misschien gedeeltelijk).
Maar als de PVV en de AOW en de JSF geeft, dan zal het wel een belangrijk ander punt (namelijk de 7 mld immigratiekosten) per direct stopgezet wordt(en dus nemen). Dit zie ik de andere partijen niet doen (misschien gedeeltelijk).
- Tom Tiger
- Scramble Die-Hard
- Posts: 608
- Joined: 28 Jul 2006, 08:18
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: tom tiger
- Location: Netherlands, NH, Zaandam
- Contact:
Re: Vervanging F-16's
Leuk artikel in Wired
http://tinyurl.com/28qqtds" onclick="window.open(this.href);return false;
Gajillion-Dollar Stealth Fighter, Now Easier to Shoot Down
korte quote
http://tinyurl.com/28qqtds" onclick="window.open(this.href);return false;
Gajillion-Dollar Stealth Fighter, Now Easier to Shoot Down
korte quote
“Live-fire ballistic testing has demonstrated that the JSF is vulnerable,” added Lt. Gen. George Trautman, the Marines’ deputy commandant for aviation.
Now, one of the JSF’s now selling points was that it wouldn’t have to worry to much about taking on anti-aircraft fire; the jet would be so stealthy that the ground-to-air guns would never find it. But according to a report published by Air Power Australia, the plane is easier to spot than originally advertised. In fact, it is “demonstrably not a true stealth aircraft.”
- Coati
- Scramble Addict
- Posts: 1561
- Joined: 25 Jun 2005, 19:53
- Type of spotter: S5
- Subscriber Scramble: No
- Location: Meppel, Netherlands
Re: Vervanging F-16's
Na alle JSF bashing, weer even tijd voor de feiten, het programma begint namelijk aardig op gang te komen. Dus toch maar voor de JSF gaan zou ik zeggen:
F-35 testing ahead of schedule
July 13, 2010 (by Bjørnar Bolsøy) - The F-35 program continues an upwards trend as Lockheed delivers the last development jet, maintains its flight test schedule and prepares for additional first flights in the 3rd quarter.
The BF-5 STOVL jet rolled off the production lines on June 26 as the last of the 19 Systems Design and Development (SDD) jets. It will undergo systems checks and calibrations in preparation for first flight in the 3rd quarter. Preceding it will be AF-4, the fourth Air Force variant (CTOL), also scheduled for its first flight in 3rd quarter.
On Tuesday July 6 AF-3, the second "mission systems" jet, joined the seven jets currently flying at the program's three test sites. Currently over 1000 personnel are assigned to the flight testing at Fort Worth, NAS Patuxent River and Edwards AFB.
A program total of 289 flights have been logged - 83 since May 10. June was a productive month with 43 flights of 28 planned. Recent accomplishments include; short take off and vertical landing, supersonic flight, engine out operation and high angle of attack flights. By the first two weeks in July the program had completed 146 flights of 128 planned and 1,438 of 1,255 test points of the 2010 schedule.
Flight testing will continue to ramp up as new jets are delivered to meet the year-end-goal of 394 flights.
The U.S. Navy carrier variant, CF-1, made a twin flight on Wednesday July 7 and a 0.7 hour stortie on Monday July 12. It has flown 10 sorties since its June 6 inaugural flight. Meanwhile CG-1, the ground test aircraft, recently completed the carrier drop tests experiencing no structural failures or load exceedances. It follows CTOL and STOVL static tests, also recording no structural failures and completed in less than half the time of typical legacy fighter programs.
At PAX River BF-1 made two notable flights on June 30 and July 1, its 51st and 52nd. It accomplished the program's second vertical landing and first slow landing by a U.S. Marine Corps pilot, Lt. Col. Fred "Tinman" Schenk.
The CATBird - a modified 737 aircraft used as a flying test bed - is evaluating the F-35's Electro-Optical Targeting System (EOTS). The sensor is preparing to integrate on the "mission systems" jets, AF-3 and BF-4, with flight testing scheduled for 4th quarter. The EOTS was recently installed on the CATbird having previously flown on a Sabreliner aircraft since May 2007.
The sensor's laser device, used for range finding and laser spot tracking, was ground fired for the first time on June 29. The test firing was operated from the integrated F-35 cockpit located in the CATbird's main fuselage compartment. This arrangement allows for realistic tests in an airborne environment and, as such retires risk in the program's development phase. The CATBird has flown 115 sorties to date in support of the F-35 program.
The first EOTS-systems were delivered in August 2009 from Lockheed's Missiles and Fire Control production lines in Orlando, Florida.
Link: http://www.f-16.net/news_article4137.html" onclick="window.open(this.href);return false;
F-35 testing ahead of schedule
July 13, 2010 (by Bjørnar Bolsøy) - The F-35 program continues an upwards trend as Lockheed delivers the last development jet, maintains its flight test schedule and prepares for additional first flights in the 3rd quarter.
The BF-5 STOVL jet rolled off the production lines on June 26 as the last of the 19 Systems Design and Development (SDD) jets. It will undergo systems checks and calibrations in preparation for first flight in the 3rd quarter. Preceding it will be AF-4, the fourth Air Force variant (CTOL), also scheduled for its first flight in 3rd quarter.
On Tuesday July 6 AF-3, the second "mission systems" jet, joined the seven jets currently flying at the program's three test sites. Currently over 1000 personnel are assigned to the flight testing at Fort Worth, NAS Patuxent River and Edwards AFB.
A program total of 289 flights have been logged - 83 since May 10. June was a productive month with 43 flights of 28 planned. Recent accomplishments include; short take off and vertical landing, supersonic flight, engine out operation and high angle of attack flights. By the first two weeks in July the program had completed 146 flights of 128 planned and 1,438 of 1,255 test points of the 2010 schedule.
Flight testing will continue to ramp up as new jets are delivered to meet the year-end-goal of 394 flights.
The U.S. Navy carrier variant, CF-1, made a twin flight on Wednesday July 7 and a 0.7 hour stortie on Monday July 12. It has flown 10 sorties since its June 6 inaugural flight. Meanwhile CG-1, the ground test aircraft, recently completed the carrier drop tests experiencing no structural failures or load exceedances. It follows CTOL and STOVL static tests, also recording no structural failures and completed in less than half the time of typical legacy fighter programs.
At PAX River BF-1 made two notable flights on June 30 and July 1, its 51st and 52nd. It accomplished the program's second vertical landing and first slow landing by a U.S. Marine Corps pilot, Lt. Col. Fred "Tinman" Schenk.
The CATBird - a modified 737 aircraft used as a flying test bed - is evaluating the F-35's Electro-Optical Targeting System (EOTS). The sensor is preparing to integrate on the "mission systems" jets, AF-3 and BF-4, with flight testing scheduled for 4th quarter. The EOTS was recently installed on the CATbird having previously flown on a Sabreliner aircraft since May 2007.
The sensor's laser device, used for range finding and laser spot tracking, was ground fired for the first time on June 29. The test firing was operated from the integrated F-35 cockpit located in the CATbird's main fuselage compartment. This arrangement allows for realistic tests in an airborne environment and, as such retires risk in the program's development phase. The CATBird has flown 115 sorties to date in support of the F-35 program.
The first EOTS-systems were delivered in August 2009 from Lockheed's Missiles and Fire Control production lines in Orlando, Florida.
Link: http://www.f-16.net/news_article4137.html" onclick="window.open(this.href);return false;
create your own database with www.spottingmode.com
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
Re: Vervanging F-16's
pagina's geleden al voorspeld, er is al zoveel werk verzet in sims en met catbird... denk dat ze een heel flink deel van de achterstand nog wel wegwerken...
vliegt de eerste echte Gripen NG al trouwens?
vliegt de eerste echte Gripen NG al trouwens?
I have never drunk milk, and I never will . . . .
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Vervanging F-16's
Zou volgens UKAR dit weekend als een van de verrassingen op de static van de RIAT staan (voor wat het ge==censored== daar waard is). Uh, de Gripen NG dus, niet de F-35.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: Vervanging F-16's
Is dat nou een echte Gripen NG of een versie waar nog maar een deel van de nieuwe techniek inzit? Ik heb een aantal stukken over de kist gelezen, maar kon daar nou niet uit opmaken wat de exacte status van het project is.aviodromefriend wrote:Zou volgens UKAR dit weekend als een van de verrassingen op de static van de RIAT staan (voor wat het ge==censored== daar waard is). Uh, de Gripen NG dus, niet de F-35.
Greetz,
Patrick
Patrick
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
Re: Vervanging F-16's
dat bedoelde ik dus ja... dan kan ik de catbird ook wel een jsf noemen......SquAdmin wrote:Is dat nou een echte Gripen NG of een versie waar nog maar een deel van de nieuwe techniek inzit? Ik heb een aantal stukken over de kist gelezen, maar kon daar nou niet uit opmaken wat de exacte status van het project is.aviodromefriend wrote:Zou volgens UKAR dit weekend als een van de verrassingen op de static van de RIAT staan (voor wat het ge==censored== daar waard is). Uh, de Gripen NG dus, niet de F-35.
I have never drunk milk, and I never will . . . .
Re: Vervanging F-16's
Hier staat:
Dus nog steeds een technology demonstrator en geen productiekist.Gripen NG Demonstrator is a flying platform for the development of new technologies and features incorporated into the Gripen NG – the next generation fighter with significantly increased combat range and endurance, increased payload and super-cruise capability.
Greetz,
Patrick
Patrick